Dokument archiwalny
Współpraca z krajową branżą turystyczną
Wydział Promocji i Turystyki - Biuro Kongresów/Krakow Convention Bureau współpracuje m.in. z następującymi podmiotami:
- krakowskimi profesjonalnymi organizatorami konferencji, spotkań biznesowych oraz imprez motywacyjnych.
Miasto do tej pory opracowało m.in. system rekomendacji profesjonalnych organizatorów kongresów. Głównym celem wprowadzenia tego systemu było podniesienie jakości świadczonych usług przez krakowskie podmioty turystyki biznesowej w zakresie organizacji kongresów i konferencji. System rekomendacji wprowadzony został zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa i ma charakter ciągły, co oznacza, że w każdej chwili firma spełniająca założone w regulaminie systemu kryteria może ubiegać się o nadanie tytułu profesjonalnego organizatora kongresów w Krakowie. Firmy, które uzyskały taki status mogą posługiwać się nim do celów promocyjnych, natomiast miasto w zakresie swoich działań promuje organizatorów m.in. na stronie internetowej i w wybranych wydawnictwach promocyjnych.
W roku ubiegłym zorganizowano konkurs na najciekawsze oferty imprez motywacyjnych w Krakowie i okolicach, w wyniku, którego po raz pierwszy powstała oferta imprez motywacyjnych. Celem konkursu było wybranie najbardziej oryginalnych ofert imprez. Wybrane oferty zamieszczone zostały w katalogu promocyjnym, który dystrybuowany jest wśród potencjalnych organizatorów takich programów, planistów spotkań itp. Głównymi miejscami dystrybucji folderu są targi turystyki biznesowej. Organizacja konkursu i publikacja katalogu w zakresie promocji turystyki motywacyjnej będzie kontynuowana w przyszłym roku.
- krakowskimi hotelami i gestorami sal konferencyjnych.
Wspólnie z Urzędem Marszałkowskim opracowano katalog sal konferencyjnych i hoteli w Krakowie i Małopolsce. Baza sal konferencyjnych umieszczona jest również na stronie internetowej Krakow Convention Bureau. Jest aktualizowana na podstawie m.in. zgłoszeń gestorów sal. Katalogi są promowane m.in. w czasie targów turystyki biznesowej i innych spotkań mających na celu promocję turystyki biznesowej np. wizyt studyjnych. Ponadto miasto współpracuje z hotelami i innymi gestorami sal konferencyjnych m.in. w ramach przygotowania ofert dotyczących pozyskania konferencji lub kongresu.
Miasto kontynuuje badania w zakresie przemysłu spotkań w Krakowie, które obejmują m.in. ilość spotkań biznesowych w hotelach i innych miejscach.
- Krakowską Izbą Turystki, Małopolską Izbą Hotelarską Gremium, Stowarzyszeniem Kongresy i Konferencje w Polsce, MPI Poland Club, Małopolską Organizacją Turystyczną, Małopolską Izbą Hotelarską Gremium.
Miasto współpracuje z ww. instytucjami m.in. w ramach wspólnych projektów mających na celu promocję turystyki biznesowej np. przy tworzeniu planów marketingowych czy organizowaniu konferencji branżowych i konkursów tematycznych, badań MICE
- Convention Bureau of Poland.
Współpraca z Convention Bureau of Poland ma istotne znaczenie w zakresie: realizacji wspólnych akcji promocyjnych i innych przedsięwzięć mających na celu rozwój i promocję turystyki biznesowej, udziału w targach turystyki biznesowej, których koordynatorem jest Convention Bureau of Poland, udziału w programie Ambasadorów Kongresów Polskich, opracowania Raportu Przemysłu Spotkań w Polsce.
- miejskimi biurami kongresów w Polsce (zrzeszonymi w Convention Bureau of Poland) poprzez udział w cyklicznych spotkaniach, przygotowanie wspólnych akcji promocyjnych, wymianę doświadczeń.