Tytuł zadania publicznego: Opiekun Inkubatora Przedsiębiorczości w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22
Komórka realizująca: Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa (PI)
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 100 000 zł
Termin realizacji zadania: 14.06-31.12.2024
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków, Klaster Innowacji Gospodarczo-Społecznych Zabłocie 20.22. Inkubator mieścić się będzie w Sali nr, 103 na I piętrze Budynku A, Klastra, przestrzeń open space, powierzchnia: 228,9 m². Pomieszczenie wyposażone jest w 20 stanowisk składających się z biurka, krzesła, zamykanej szafki oraz zapewnia dostęp do prądu i Internetu, wspólną przestrzeń kuchenną oraz pokój B2B.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
W latach 2023-24 roku Gmina Miejska Kraków nie przekazała środków na realizację zadań tego samego rodzaju.
Niniejszy konkurs ma na celu wybór oferty w zakresie realizacji zadania publicznego pn. „Opiekun Inkubatora Przedsiębiorczości w Klastrze Innowacji Gospodarczo-Społecznych Zabłocie 20.22”.
Wszelkie działania związane z prowadzeniem Inkubatora muszą być zgodne z Regulaminem obiektu Budynku A Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 stanowiącym Załącznik nr 1 do Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa Nr 157/2024 z dnia 16 stycznia 2024 r. w sprawie zasad świadczenia usług w Budynku A Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22.
UWAGA! W wypadku zmiany lub utraty mocy Zarządzenia lub uchwały o których mowa powyżej poprzez wprowadzenie innego aktu regulującego przedmiotowy zakres, każdorazowo przez zarządzenie lub uchwałę należy rozumieć akt obowiązujący na dzień składania oferty.
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
1. Przedstawienie w ofercie konkursowej programu inkubacji zawierającego:
1) Program inkubacji młodych przedsiębiorców oraz osób fizycznych, chcących założyć działalność gospodarczą, uwzględniający poniższe działania:
a) Zapewnienie usług mentorskich oraz współpraca z Punktem Obsługi Przedsiębiorcy (POP) w celu zapewnienia doradztwa prowadzonego przez POP dla klientów Inkubatora.
b) Dyżury w Klastrze (minimum 3 godziny dziennie) oraz zapewnienie stałego wsparcia przez telefon online, w godzinach pracy Inkubatora.
c) Przedstawienie w Ofercie Konkursowej uwag do Regulaminu Inkubatora, zgodnych z Regulaminem obiektu Budynku A Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 stanowiącym Załącznik nr 1 do Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa Nr 157/2024 z dnia 16 stycznia 2024 r. w sprawie zasad świadczenia usług w Budynku A Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 oraz Uchwałą nr CXXVII/3492/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 31 stycznia 2024 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z Budynku A Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 z późn. zmianami. (W wypadku zmiany lub utraty mocy Zarządzenia lub uchwały o których mowa w pkt 5 poprzez wprowadzenie innego aktu regulującego przedmiotowy zakres, każdorazowo przez zarządzenie lub uchwałę należy rozumieć akt obowiązujący na dzień składania oferty).
d) Prowadzenie na bieżąco rekrutacji do Inkubatora we współpracy z PI (minimum18 działających firm/startupów oraz minimum 10 osób fizycznych planujących otwarcie firmy), które podpisały umowę z PI w okresie trwania zadania publicznego, tj. do 31.12.2024 r.).
e) Rekomendowanie PI możliwości podpisania umowy najmu stanowisk z firmami bądź osobami fizycznymi. Przeprowadzanie kontroli nad realizacją inkubowanych projektów. Weryfikacja stopnia realizacji pomysłu po zakończeniu drugiego miesiąca działania. Rekomendowanie PI możliwości podpisania umowy wynajmu pomieszczeń na kolejny okres.
f) Pomoc w wypełnianiu wniosków o najem, które następnie będą składane w PI na formularzach stanowiących załącznik do Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 157/2024 z dnia 16 stycznia 2024 r. w sprawie zasad świadczenia usług w Budynku A Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 (wg. Zarządzania obowiązującego na dzień składania oferty)
g) Przedstawienie w ofercie propozycji zapewnienia użytkownikom Inkubatora dostępu do drukarki i skanera bądź urządzenia wielofunkcyjnego, wedle metody wybranej przez Opiekuna, po skonsultowaniu jej z PI. Zapewnienie możliwości wydruku min. 100 stron/ miesięcznie dla najemcy. Instalacja urządzenia musi być zgodna z warunkami użytkowania Klastra.
h) Opiekun zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
2) Ofertę szkoleniową wynikającą z programu inkubacji dla użytkowników Inkubatora, z zapewnieniem przynajmniej jednego szkolenia miesięcznie,
3) Plan promocji uwzględniający:
a) Promocję naboru oraz rekrutacji wraz z planem realizacji,
b) Promocję Inkubatora w czasie trwania zadania publicznego. Współpraca przy prowadzeniu i aktualizowaniu strony internetowej Inkubatora stanowiącej część strony dlabiznesu.krakow.pl. Opiekun jest zobowiązany dostarczać PI informacje na temat planowanych wydarzeń związanych z Inkubatorem, działań promocyjnych itp.
4) Program działań integracyjnych dla użytkowników Inkubatora oraz użytkowników Klastra Zabłocie 20.22 z uwzględnieniem organizacji raz w miesiącu imprez networkingowych dla: najemców inkubatora, użytkowników Klastra i zaproszonych gości (ekspertów, mentorów, przedstawicieli miasta i instytucji otoczenia biznesu itp.). Zapewnienie ekspertów i uczestników spotkań. Aktywne uczestnictwo w tych imprezach i wydarzeniach począwszy od drugiego miesiąca działania Inkubatora.
5) Przedstawienie projektu oceny postępu użytkowników Inkubatora i ich weryfikacji, opartej m.in. o udział użytkowników w wydarzeniach Inkubatora (w tym w szkoleniach).
2. Przygotowywanie, co trzy miesiące, sprawozdań dla PI z działalności klientów inkubatora.
3. Przygotowanie i przeprowadzenie programu wsparcia (przeprowadzenie bądź zapewnienie szkoleń, warsztatów) opracowanego na podstawie potrzeb zgłaszanych przez użytkowników Inkubatora. Szczegóły: Minimum jedno szkolenie w miesiącu. Szkolenie zostaje uruchomione po zgłoszeniu zapotrzebowania przez minimum 3 podmioty działających w Inkubatorze.
4. Odbieranie z dedykowanej dla Inkubatora skrzynki pocztowej oraz rozprowadzanie korespondencji przychodzącej. Prowadzenie książki korespondencji w celu dokumentowania obiegu przychodzącej poczty.
Przeprowadzania wśród klientów Inkubatora ankiety dotyczącej ich potrzeb, a także oceny zrealizowanych szkoleń. Ankiety będą przekazywane PI wraz przygotowaną przez Opiekuna Inkubatora informacją na temat wniosków płynących z analizy ankiet oraz planów dotyczących realizacji zawartych w ankietach postulatów.
6. Przygotowanie i przedstawienie PI sprawozdania z realizacji zadania – cząstkowego co trzy miesiące, oraz sprawozdania końcowego zgodnie z wymogami ustawy.
Osoby fizyczne planujące założenie działalności gospodarczej, startupy, firmy na wczesnym etapie działalności (mniej niż rok działalności).
Celem realizacji zadania jest umiejscowienie w Klastrze co najmniej 18 działających firm/startupów, co najmniej 10 osób fizycznych planujących rozpoczęcie działalności w trakcie realizacji zadania publicznego oraz zapewnienie wsparcia mentorsko-organizacyjnego dla uczestników inkubacji.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia wskaźników określonych w warunkach realizacji zadania publicznego, tj.: udzielenie wparcia na poziomie oczekiwanej minimalnej liczby usług, wskazanej w części: Warunków realizacji zadania publicznego – zadania Opiekuna Inkubatora.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z póżn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r,. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej.
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
6. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
7. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 20 %.
8. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
9. Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2240), postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr 2 do ogłoszenia.
10. W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 9-10 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
11. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
12. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm. ) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
13. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
14. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
15. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
16. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
17. W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
18. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
19. Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w sposób określony w umowie dotacyjnej.
20. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Wydziałem ds. Przedsiębiorczości i Innowacji UMK w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
21. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
22. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
23. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
24. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
25. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
26. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
1. Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
2. Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
4. Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
5. Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
6. W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: pi.umk@um.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
7. Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
8. Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
9. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
10. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 6 maja 2024 roku o godz. 15.00.
11. Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz z załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia PMK nr 336/2023 z dnia 6 lutego 2023 r.
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Wydziału Ds. Przedsiębiorczości i Innowacji (ul. Zabłocie 22, 30-701 Kraków).
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa/MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa wspieranie przedsiębiorczości.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami pkt 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych (patrz załącznik nr 5 do ogłoszenia - karta oceny formalnej):
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym formularz analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
5) niewypełnienie prawidłowo wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości wkładu osobowego w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego oferty
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
7) złożenie oferty w niejednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny
z ogłoszeniem konkursu);
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS;
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania, kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych,
5) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy), analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, przy ul. Zabłocie 20.
3) oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 PMK z 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
UWAGA! W wypadku zmiany lub utraty mocy zarządzenia lub uchwały o których mowa powyżej poprzez wprowadzenie innego aktu regulującego przedmiotowy zakres, każdorazowo przez zarządzenie lub uchwałę należy rozumieć akt obowiązujący na dzień składania oferty.
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 w Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji:
• w pokojach nr 120 i 112 lub pod numerami telefonów 12 616 1562 oraz 12 616 1416
• Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: msp@um.krakow.pl.
• dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji): - w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Opiekun Inkubatora Przedsiębiorczości w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22” w zakresie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. 2023r. poz. 775 z późn. zm.),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
12. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
13. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie· zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
14. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 29 kwietnia 2024 roku o godz. 15.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: pi.umk@um.krakow.pl
lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do sekretariatu siedziby Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji przy Zabłocie 22, 30-701 Kraków
lub
- przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert;
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
3. Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
4. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, na stronie dlabiznesu.krakow.pl a także w siedzibie Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji UMK.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 4 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 5 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 6 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 7 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 9 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej;
Załącznik nr 10 – Projekt Regulaminu Inkubatora Przedsiębiorczości Klaster Zabłocie 20.22.