OGŁOSZENIE
p.o. DYREKTORA WYDZIAŁU MIESZKALNICTWA URZĘDU MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w latach 2025-2030 w formie powierzenia zadania publicznego pn. Społeczna Agencja Najmu w Krakowie w zakresie tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.
Tytuł zadania publicznego:
Społeczna Agencja Najmu w Krakowie
Komórka realizująca:
Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
7 760 321,52 zł (słownie: siedem milionów siedemset sześćdziesiąt tysięcy trzysta dwadzieścia jeden złotych 52/100).
Termin realizacji zadania: 1 maja 2025 r. – 30 kwietnia 2030 r.
Miejsce realizacji zadania: Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2024 nie przekazała na realizację tego samego rodzaju zadań publicznych środków finansowych.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r.w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Zleceniobiorca deklaruje realizację zadania publicznego zgodnie z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych oraz Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
Zleceniobiorca deklaruje realizację zadania publicznego zgodnie ze „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”, stanowiącymi załącznik nr 2 do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
1) Osoby zamieszkujące w gospodarstwie domowym, w którym dochody (z wyłączeniem transferów społecznych), przypadające na jedną osobę̨ nie przekraczają̨ kryteriów dochodowych ustalonych w oparciu o próg interwencji socjalnej w miesiącu poprzedzającym przystąpienie do projektu
albo
2) Osoby, których dochody podlegające opodatkowaniu w ujęciu miesięcznym nie przekraczają minimalnego wynagrodzenia za pracę w miesiącu poprzedzającym przystąpienie do projektu. Spełnienie kryterium dochodowego będzie elementem kwalifikującym do objęcia wsparciem.
Dla osób określonych w punkcie 1) - dochód nie przekracza kryteriów dochodowych ustalonych w oparciu o próg interwencji socjalnej, które są ustalane w aktualnym Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (zgodnie z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem z dnia 12 lipa 2024 roku - § 1 ust. 1: kryteria dochodowe dla osoby samotnie gospodarującej – 1100, 00 zł, dla osoby w rodzinie – 823, 00 zł). Dochód rozumiany jest zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 323, 858, 1238, 1871).
Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia Społecznej Agencji Najmu (zwanej dalej: SAN), w ramach której zrealizowane zostaną następujące działania:
1) zapewnienie podstawowego wyposażenia lokali mieszkalnych;
2) mitygacja ryzyk związanych z dzierżawą lokali mieszkalnych;
3) świadczenie usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym;
4) świadczenie niezbędnych usług społecznych wspomagających aktywną integrację;
5) świadczenie usług aktywnej rekrutacji oraz obsługi najemców;
w sposób zgodny z zapisami w ust.4-8.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do wykorzystania na realizację działań, o których mowa w pkt 1-5, wyłącznie dotacji celowej z budżetu państwa oraz środków europejskich.
6) prowadzenie biura SAN w sposób zgodny z zapisami w ust. 9.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do wykorzystania na realizację działania, o którym mowa w pkt 6, wyłącznie dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kraków.
1) liczba lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych wymagających wyposażenia wynosi 50, w tym minimum 1 lokal przeznaczono do wynajęcia osobom o specjalnych potrzebach mieszkaniowych;
2) każdy z lokali winien zostać wyposażony adekwatnie do metrażu i ilości osób w rodzinie, co najmniej w: pralkę, lodówkę, kuchnię gazową lub elektryczną, meble kuchenne, meble służące do spania oraz stół z krzesłami;
3) wyposażenie, o którym mowa w pkt 1 winno zostać pozyskane w trybie zamówień publicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. przy uwzględnieniu zasad określonych w ust. 10;
4) przed wyposażeniem lokali Zleceniobiorca zobowiązany będzie do zawarcia umów dzierżawy z Gminą Miejską Kraków – Zarządem Budynków Komunalnych w Krakowie lub innym Wydzierżawiającym, w celu realizacji zadania publicznego;
5) łączna kwota wydatków poniesionych na wyposażenie lokali nie może przekroczyć 1 500 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100);
6) Zleceniobiorca zobligowany jest do wyposażenia lokali do dnia 31.07.2025 r.
1) Zleceniobiorca zobowiązuje się do udokumentowania w szczególności wszelkich podejmowanych działań mających na celu zapobieganie:
a) zaprzestaniu płacenia czynszu i opłat niezależnych od właściciela, o jakich mowa w art. 2 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 725) przez najemców oraz wszelkich związanych z tym kosztów,
b) ponoszenia kosztów związanych ze zniszczeniami w lokalach,
c) braku umów w związku z niezasiedlaniem lokali;
2) na zapobieganie ryzykom, o których mowa w pkt 1 Zleceniobiorca może przeznaczyć łącznie 451 912,64 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset dwanaście złotych 64/100), w tym:
a) na zaprzestanie płacenia czynszu i opłat eksploatacyjnych przez najemców, kwotę nie wyższą niż 46 300,93 zł (słownie: czterdzieści sześć tysięcy trzysta złotych 93/100),
b) na pokrycie kosztów zniszczeń, kwotę nie wyższą niż 270 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy siedemdziesiąt złotych 00/100),
c) na zapobieganie ryzyku związanym z brakiem umów najmu wynikającym z nie zasiedlenia lokalu, kwotę nie wyższą niż 135 611,71 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy sześćset jedenaście złotych 71/100);
3) Zleceniobiorca jest zobligowany do realizacji działań, o których mowa w pkt 1, w okresie od 01.08.2025 r. do 30.06.2028 r.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym:
1) coaching problemowy i rozwojowy:
a) każda z osób objętych wsparciem będzie miała możliwość skorzystania z co najmniej 8 sesji coachingowych,
b) łączna liczba dostępnych godzin coachingu wyniesie nie mniej niż 1 278,
c) koszt za 1 godzinę usługi wyniesie nie więcej niż 250,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100);
2) doradztwo zawodowe:
a) łączna liczba dostępnych godzin usług doradztwa zawodowego wyniesie nie mniej niż 1 136 godzin,
b) koszt za 1 godzinę usługi wyniesie nie więcej niż 220,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia złotych 00/100);
3) szkolenia z zakresu asertywności i komunikacji:
a) szkolenia będą miały formę kilkudniową (od 2 do 4 dni),
b) jedno szkolenie będzie trwało co najmniej 16 godzin,
c) łączna liczba dostępnych godzin szkolenia z zakresu asertywności i komunikacji wyniesie nie mniej niż 1 136,
d) koszt za 1 godzinę szkolenia wyniesie nie więcej niż 150,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych 00/100);
4) sesje i spotkania wspierające i podtrzymujące aktywność uczestników:
a) sesje i spotkania wspierające i podtrzymujące aktywność uczestników obejmowały będą coaching i doradztwo zawodowe,
b) łączna liczba dostępnych godzin coachingu wyniesie 852,
c) koszt za 1 godzinę coachingu wyniesie nie więcej niż 250,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100),
d) łączna liczba dostępnych godzin doradztwa zawodowego wyniesie 1 420,
e) koszt za 1 godzinę doradztwa zawodowego wyniesie nie więcej niż 220,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia złotych 00/100);
5) uzupełnienie kwalifikacji lub przekwalifikowanie:
a) Zleceniobiorca zapewni możliwość skorzystania z uzupełnienia kwalifikacji lub przekwalifikowania, gdy osoba zainteresowana wsparciem tego rodzaju zakończy udział we wsparciu, o którym mowa w punktach 1- 4,
b) łączny koszt realizacji działania w postaci uzupełnienia kwalifikacji lub przekwalifikowania wynosi nie więcej niż 532 500,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści dwa tysiące pięćset złotych 00/100);
6) w zakresie realizacji działań określonych w punktach 1-5 Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
a) udzielenia zamówienia na realizację usługi na zasadach określonych w ust. 10, udzielenie zamówienia w sposób określony w ust. 10 stanowi podstawę rozpoczęcia świadczenia usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym;
b) przedstawienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 6 lit. a), Uczestnikom tego postępowania, następujących wymagań:
- posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, obejmującej współpracę z sektorem biznesu, samorządami, organizacjami oraz instytucjami publicznymi, świadczącej usługi szkoleniowe i doradcze w zakresie zasobów ludzkich oraz projektów inwestycyjnych,
- posiadanie zdolności technicznych w zakresie dysponowania lokalem
z infrastrukturą i wyposażeniem niezbędnym do prawidłowej realizacji działań,
- posiadanie odpowiedniej kadry szkoleniowej na czas realizacji działań;
c) objęcia wsparciem co najmniej 71 osób,
d) dostosowanie wymiaru wsparcia do indywidualnych potrzeb odbiorców zadania,
e) realizacji działań w okresie od 01.08.2025 r. do 30.06.2028 r.,
f) realizacji działań, o których mowa w punktach 1-3, dla danej osoby przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy,
g) objęcie wsparciem w postaci usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym wyłącznie tych odbiorców zadania, z którymi podpisana została umowa uczestnictwa,
h) wykorzystania dotacji w kwocie nie wyższej niż 1 797 720,00 zł (słownie: jeden milion siedemset dziewięćdziesiąt siedem tysięcy siedemset dwadzieścia złotych 00/100), zgodnie z kosztem poszczególnych usług wskazanym w punktach 1-5.
1) usługi społeczne wspomagające aktywną integrację świadczone będą przez osobę posiadającą:
a) wykształcenie wyższe z zakresu nauk społecznych (socjologia, psychologia, pedagogika, praca socjalna lub dziedziny pokrewne),
b) minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji usług społecznych (w tym treningu kompetencji społecznych lub analogicznych form wsparcia), szczególnie w zakresie integracji społeczno-zawodowej,
c) wiedzę z zakresu usług integracji społecznej oferowanych w Gminie Miejskiej Kraków, w tym oferowanych m.in. przez organizacje pozarządowe i instytucje publiczne oraz wiedzę z zakresu metod i narzędzi pracy z osobami będącymi w trudnej sytuacji życiowej,
d) umiejętność przeprowadzania diagnoz psychospołecznych, dokonywania oceny zapotrzebowania na usługi społeczne, adekwatne do indywidualnych potrzeb odbiorców zadania,
e) fakultatywnie – studia podyplomowe lub certyfikowane szkolenia związane z usługami społecznymi, integracją społeczno-zawodową lub zarządzaniem projektami społecznymi;
2) realizacja usług społecznych wspomagających aktywną integrację obejmuje:
a) sporządzenie kompleksowej diagnozy potrzeb i zasobów odbiorcy zadania:
- obejmującej szczegółową analizę sytuacji społecznej, zawodowej i zdrowotnej odbiorcy zadania,
- uwzględniającej konieczność oceny zapotrzebowania na usługi społeczne oraz doboru usług adekwatnych do potrzeb odbiorcy zadania,
- trwającej średnio nie więcej niż 7 godzin na osobę;
b) opracowanie indywidualnego planu działania na podstawie informacji pozyskanych w wyniku diagnozy, o której mowa w lit. a), z zastrzeżeniem, że działania z zakresu realizacji usług społecznych wspomagających aktywną integrację winny korespondować z usługami o charakterze zawodowym, o którym mowa w ust. 6,
c) prowadzenie indywidualnego treningu kompetencji społecznych w wymiarze średnio 15 godzin na osobę,
d) zorganizowanie odbiorcom zadania dostępu do usług psychologicznych w sytuacjach, w których w wyniku diagnozy ustalone zostanie zapotrzebowanie na tego typu wsparcie,
e) udzielanie informacji nt. usług realizowanych przez inne instytucje oraz wsparcie odbiorców zadania w uzyskaniu możliwości skorzystania z tych usług;
3) usługi społeczne wspomagające aktywną integrację świadczone będą w okresie od 01.08.2025 r. do 30.06.2028 r.;
Zleceniobiorca zobowiązuje się do:
a) objęcia wsparciem w postaci świadczenia usług społecznych wspomagających aktywną rekrutację co najmniej 71 osób,
b) objęcie wsparciem w postaci usług społecznych wspomagających aktywną rekrutację wyłącznie tych odbiorców zadania, z którymi podpisana została umowa uczestnictwa;
5) na realizację działania polegającego na świadczeniu usług społecznych wspomagających aktywną integrację w okresie, o którym mowa w pkt 3, Zleceniobiorca może przeznaczyć nie więcej niż 234 000,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści cztery tysiące złotych 00/100) z przeznaczeniem na zapewnienie wynagrodzenia zasadniczego brutto specjalisty świadczącego usługi społeczne wspomagające aktywną integracje zatrudnionego w wymiarze pół etatu.
Świadczenie usług aktywnej rekrutacji oraz obsługi najemców:
1) usługi aktywnej rekrutacji oraz obsługi najemców świadczone będą przez osobę posiadająca następujące umiejętności:
a) komunikatywność i samodzielność,
b) zaangażowanie, odpowiedzialność i wielozadaniowość,
c) mile widziane doświadczenie w obsłudze najmu.
2) realizacja usług aktywnej rekrutacji oraz obsługi najemców obejmuje:
a) dokonywanie naboru wniosków o najem lokali w SAN, z wykorzystaniem udostępnionego Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę narzędzia do naboru, stanowiącego część Krakowskiego Portalu Usług Miejskich (KPOM),
b) rozpatrywanie wniosków o najem lokali w SAN z uwzględnieniem kryteriów wynikających z przyjętej przez Radę Miasta Krakowa uchwały nr XX/476/25 z dnia 26 marca 2025 roku w sprawie określenia zasad i kryteriów wynajmowania lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych przez osobę fizyczną z zasobu społecznej agencji najmu (SAN) (Dz. Urz. Woj. Małop. z dnia 10 marca 2025 r., poz. 1423),
c) prowadzenie rekrutacji odbiorców zadania w sposób uwzględniający kryteria określone w uchwale, o której mowa w punkcie 2 lit. b),
d) aktywny udział w procesie pozyskiwania nowych osób zainteresowanych skorzystaniem z oferty SAN,
e) informowanie osób zainteresowanych udziałem we wsparciu oferowanym w ramach zadania publicznego, że obligatoryjnym elementem skorzystania z oferty SAN jest podpisanie umowy uczestnictwa (wzór umowy uczestnictwa Zleceniodawca doręczy Zleceniobiorcy po zawarciu umowy na realizację zadania) oraz skorzystanie z usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym oraz usług społecznych wspomagających aktywną integrację,
f) udzielanie zrekrutowanym odbiorcom zadania wsparcia co najmniej w zakresie:
- zawierania umów najmu lokali w Społecznej Agencji Najmu,
- realizacji obowiązków wynikających z prawidłowej realizacji umów najmu, w tym m.in. czynności związanych z rozliczaniem tych umów,
g) obsługa administracyjna najemców,
h) pośrednictwo przy wykonywaniu prac konserwatorskich w lokalach, w tym w szczególności organizowanie, nadzór i rozliczanie tych napraw,
i) koordynacja usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym,
j) przekazanie informacji o rozpoczęciu naboru wniosków oraz ofercie SAN do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie oraz Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, w celu ich publikacji na stronach internetowych tych jednostek,
k) usługi aktywnej rekrutacji oraz obsługi najemców świadczone będą w okresie od 1.05.2025 r. do 30.06.2028 r.;
3) na realizację działania polegającego na świadczeniu usług aktywnej rekrutacji oraz obsługi najemców w okresie, o którym mowa w pkt 2 lit. k), Zleceniobiorca może przeznaczyć nie więcej niż 479 648,91 zł (słownie: czterysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset czterdzieści osiem tysięcy 91/100) z przeznaczeniem na wynagrodzenie brutto specjalisty zatrudnionego w wymiarze pełnego etatu.
Prowadzenie biura Społecznej Agencji Najmu:
Zleceniobiorca, w ramach działania związanego z prowadzeniem biura SAN, zobowiązany jest do:
1) zawarcia umowy najmu lokalu z przeznaczeniem na biuro;
2) przygotowania/odświeżenia pomieszczeń biura;
3) wyposażenia biura, w szczególności wyposażenia stanowisk pracy, zapewnienia sprzętu informatycznego, oprogramowania oraz programu do obsługi najmu;
4) ponoszenia kosztów związanych z utrzymaniem i obsługą biura SAN, w tym w szczególności:
a) czynszu najmu i mediów,
b) usług księgowych, pocztowych, transportowych (taksówki, najem pojazdów, bilety MPK),
c) działań promocyjnych, przygotowania i prowadzenia strony internetowej,
d) szkoleń dla pracowników biura,
e) kosztów ubezpieczenia płatności za lokale mieszkalne,
f) kosztów osobowych pracowników (wynagrodzenie zasadnicze obejmujące składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, należny podatek dochodowy wraz z kosztami pracodawcy),
g) kosztów pozostałych usług, w szczególności: doradczych, prawnych, finansowych, remontowych, niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania publicznego;
5) wykorzystania na realizację działania, o jakim mowa w punkcie 1 do 4 środków z dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kraków w łącznej kwocie nie wyższej niż 3 297 040, 00 zł (słownie: trzy miliony dwieście dziewięćdziesiąt siedem tysięcy czterdzieści złotych 00/100), w tym w pierwszym roku działalności SAN na przygotowanie/odświeżenie pomieszczeń biura SAN Zleceniobiorca może wykorzystać nie więcej niż 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) z tej dotacji.
Dodatkowe wymagania dotyczące realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich oraz dotacji celowej z budżetu państwa:
1) Zleceniobiorca udziela zamówień w ramach realizacji zadania publicznego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) albo zasadą konkurencyjności na warunkach określonych w „Wytycznych kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027”, w szczególności zobowiązuje się do upublicznienia zapytań ofertowych zgodnie z ww. Wytycznymi, z zastrzeżeniem pkt 2;
2) Konsekwencją naruszenia przez Zleceniobiorcę postanowień pkt 1 jest możliwość dokonania korekt finansowych, zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi sposobu korygowania nieprawidłowości na lata 2021-2027”, zamieszczonymi na Portalu Funduszy Europejskich; korekty obejmują całość wydatków poniesionych z naruszeniem pkt 1;
3) Za nienależyte udzielenie zamówień, o których mowa w pkt 1 Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w oparciu o zapisy załącznika do „Wytycznych dotyczących sposobu korygowania nieprawidłowości na lata 2021-2027” pn. „Stawki procentowe korekt finansowych i pomniejszeń dla poszczególnych kategorii nieprawidłowości indywidualnych stosowane w zamówieniach”;
4) Zleceniobiorca zobowiązany jest do udzielania w ramach realizacji zadania publicznego zamówień o wartości powyżej 50 000,00 złotych netto w sposób zapewniający uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców, a także do działania w sposób przejrzysty i proporcjonalny – zgodnie z procedurą określoną w „Wytycznych kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027”, podrozdział: „Zasada konkurencyjności”.
5) Zleceniobiorca zobowiązany jest do przeprowadzenia zamówienia na wyłonienie realizatora działań, o których mowa w ust. 4 i 6, zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, podrozdział: Zasady konkurencyjności.
6) W przypadku naruszenia przez Zleceniobiorcę zasad udzielania zamówień, o których mowa w pkt 4 i 5, Zleceniobiorca jest zobowiązany do zapłaty kary umownej w oparciu o zapisy załącznika do „Wytycznych dotyczących sposobu korygowania nieprawidłowości na lata 2021-2027” pn. „Stawki procentowe korekt finansowych i pomniejszeń dla poszczególnych kategorii nieprawidłowości indywidualnych stosowane w zamówieniach”.
Odpowiedzialność osób trzecich za zaległości czynszowe:
1) Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją zadania publicznego;
2) Zleceniobiorca zobowiązany jest do stałego monitorowania zaległości czynszowych odbiorców zadania, z którymi zawarto umowę najmu i przekazywania Zleceniodawcy kwartalnych informacji w tym zakresie, w terminie 14 dni od zakończenia każdego kwartału w okresie realizacji zadania;
3) Odpowiedzialność za nieuregulowane względem Zleceniobiorcy należności czynszowe odbiorców zadania na podstawie umów najmu, w przypadku zakończenia stosunku najmu, ponoszą:
a) Zleceniodawca – do wysokości środków z dotacji określonych w ust. 5 pkt 1 lit. – działanie pn. „Mitygacja ryzyk związanych z dzierżawą lokali mieszkalnych”
w okresie realizacji tego zadania, zgodnie z harmonogramem,
b) Zleceniobiorca - w pozostałej części.
Dokumentacja związana z realizacją zadania publicznego:
1) Zleceniobiorca zobowiązany jest dodatkowo do rzetelnego i czytelnego prowadzenia dokumentacji związanej z działaniami merytorycznymi, o których mowa w ust. 6-7, w tym
w szczególności:
a) Karty zakresu czynności:
- stanowi dokument, który sporządzany jest podczas wspólnego spotkania odbiorcy zadania z przedstawicielem Zleceniobiorcy świadczącym usługi, o których mowa w ust. 6 i 7,
- zawierana jest odrębnie z każdym odbiorcą zadania,
- zawiera w szczególności: planowanych do realizacji w ramach świadczonych usług, szacunkowy średniomiesięczny wymiar liczby godzin realizowanych usług;
b) Miesięcznego harmonogramu realizacji usług:
- sporządzany jest pomiędzy przedstawicielem Zleceniobiorcy świadczącym usługi, o których mowa w ust. 6 i 7, a odbiorcą zadania, w każdym miesiącu realizacji zadania,
- obejmuje w szczególności ustalenia dotyczące terminów, miejsc i godzin spotkań,
- może ulegać zmianom na wniosek Stron uczestniczących w jego ustalaniu, za obopólną zgodą,
- po raz pierwszy sporządzany będzie po opracowaniu karty zakresu czynności, o której mowa w pkt 1 lit. a), a kolejny harmonogram na następne miesiące będzie ustalany w miesiącu poprzedzającym (tj. przynajmniej w ostatnim dniu miesiącu, w którym na rzecz danego odbiorcy zadania świadczona jest usługa),
- dzień sporządzenia pierwszego harmonogramu dla danego odbiorcy zadania uznaje się za początek realizacji usług na jego rzecz; usługi realizowane przed sporządzeniem pierwszego harmonogramu nie będą kwalifikowalne;
c) Karty realizacji usług:
- stanowi podstawę do ustalenia liczby zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności,
- prowadzona jest odrębnie dla każdego odbiorcy zadania, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze, przez Specjalistów świadczących usługi, o których mowa
w ust. 6 i 7,
- przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub przez osobę przez niego wyznaczoną,
- obejmowała będzie ewidencję zrealizowanych usług, o których mowa w ust. 6 i 7, w każdym miesiącu udziału odbiorcy zadania w tym wsparciu i zawierała będzie w szczególności: daty i godziny realizacji usług, opis działania zrealizowanego przez Specjalistę świadczącego usługi, o których mowa w ust. 6 i 7 podczas pracy z odbiorcą zadania w danym miesiącu, miejsce realizacji usług, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane, wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań,
- w części dotyczącej zakresu realizowanej w danym dniu usługi uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem odbiorcy zadania oraz Specjalisty świadczącego daną usługę, o której mowa w ust. 6 i 7, każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji
- brak podpisu odbiorcy zadania lub ww. Specjalisty skutkować będzie uznaniem usługi za niekwalifikowaną.
2) Dokumentacja, o której mowa w pkt 1 oraz zawierane z odbiorcami zadania umowy najmu i umowy uczestnictwa:
a) doręczana będzie Zleceniodawcy przez Zleceniobiorcę w formie skanu przesłanego w zaszyfrowanym pliku na adres e-mail: ml.umk@um.krakow.pl i/lub adres e-mail wyznaczonego pracownika Zleceniodawcy, do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługa była realizowana,
b) uzgodniona zostanie z pracownikiem Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa w zakresie prawidłowości jej sporządzenia w terminie do 10 dnia roboczego miesiąca następującego po jej sporządzeniu,
c) doręczana będzie Zleceniodawcy przez Zleceniobiorcę w oryginale do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia na Dziennik Podawczy Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków,
d) może być korygowana w przypadku stwierdzenia braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnieniu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które zostaną przekazane Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
3) Wzory dokumentów, o których mowa w pkt 1, zostaną Zleceniobiorcy przekazane przez Zleceniodawcę w terminie 7 dni po podpisaniu umowy. Wzory oraz rodzaj dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i zatwierdzaniem.
4) Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie osób zatrudnionych przez niego do realizacji zadania.
Pozostałe obowiązki Zleceniobiorcy:
Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
1) Monitorowania, w okresach kwartalnych, poniższych wskaźników, w tym:
a) terminowego regulowania czynszu oraz opłat dodatkowych z tytułu zawartej umowy najmu lokalu mieszkalnego przez najemców,
b) zwiększenia potencjału ekonomicznego odbiorców zadania, które zweryfikowane zostanie przez Zleceniobiorcę z wykorzystaniem ankiety, w terminie do 4 tygodni od zakończenia udziału każdego z odbiorców w zadaniu; ankieta przeprowadzona zostanie przez Specjalistę lub Specjalistów, który / którzy uczestniczyli w udzielaniu wsparcia, o którym mowa w ust. 6 i 7; wzór ankiety zostanie ustalone przez obydwie strony,
c)zmiany sytuacji zawodowo – bytowej odbiorcy; zmiana ta udokumentowana zostanie przez Zleceniobiorcę w formie raportu sporządzonego na podstawie dokumentacji zebranej w trakcie uczestnictwa odbiorcy w zadaniu, w tym np. ankiety, o której mowa w pkt 1 lit. b) oraz przeprowadzonego po jej uzupełnieniu wywiadu;
2) dostarczania na każde wezwanie Zleceniodawcy dokumentacji niezbędnej do rozliczenia dotacji na realizację zadania, w tym w szczególności dokumentacji przetargowej oraz wywiązania się z obowiązków sprawozdawczych;
3) przekazywania na prośbę Zleceniodawcy wszelkich danych i informacji niezbędnych do przeprowadzenia badań ewaluacyjnych dotyczących realizacji zadania publicznego;
4) przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO;
5) zachowania trwałości zadania i rezultatów w okresie obowiązywania umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą;
6) niezwłocznego informowania Zleceniodawcy, w formie pisemnej, o wszelkich trudnościach związanych z realizacją zadania, w szczególności o zamiarze zaprzestania jego realizacji;
7) uwzględniania barier takich, jak: stereotypy dotyczące płci we wszystkich obszarach, niski poziom udziału mężczyzn w wypełnianiu obowiązków rodzinnych, dyskryminacja wielokrotną (krzyżową), czyli ze względu na dwie lub więcej przesłanek; zapewnienia, że miejsce realizacji zadania publicznego będzie dostępne dla wszystkich odbiorców zadania, w tym w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami;
8) stosowania zasad wynikających z kryteriów horyzontalnych nr 1, 4 oraz 5, dotyczących uwzględnienia zasad równości kobiet i mężczyzn, zgodnie z Regulaminem konkursu nr FERS.05.01-IZ.00-003/24 w ramach działania 5.1 „Innowacje społeczne (innowacyjne działania społeczne)” zamieszczonym pod adresem strony internetowej: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/nabory/spoleczne-agencje-najmu-konkurs-w-ramach-innowacji-spolecznych-programu-fundusze-europejskie-dla-rozwoju-spolecznego/ oraz zapewnienia w ramach realizacji zadania zgodności z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej i Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawny;
9) stosowania rozwiązań proekologicznych wynikających z Kryterium horyzontalnego nr 3, w tym w szczególności do:
a) stosowania w trakcie realizacji zadania publicznego elektronicznego obiegu dokumentacji wewnętrznej, nie generującej zwiększonego zużycia urządzeń i papieru, dwustronnego drukowania dokumentów,
b) prowadzenia w pomieszczeniach, w których realizowane będzie zadania publiczne segregacji odpadów, w miarę możliwości wykorzystania naczyń wielokrotnego użytku,
c) stosowania regulatorów temperatury, dbania o optymalną temperaturę pomieszczeń,
d) wyłączania sprzętu i oświetlenia przed opuszczeniem pomieszczenia,
e) zapewnienia, że miejsce usług i prowadzenia zajęć znajdować się będzie w zasięgu komunikacji miejskiej.
10) informowania Zleceniodawcy drogą mailową, w terminie 3 dni od dnia zaistnienia zdarzania, o co najmniej o takich sytuacjach, jak:
- zakończenie / przerwanie udziału odbiorcy zadania w jakiejkolwiek formie wsparcia w ramach zadania publicznego wraz z podaniem przyczyny zaistnienia takiej sytuacji,
- braku realizacji przez odbiorcę zadania spotkań ustalonych w miesięcznym harmonogramie, o którym mowa w ust. 12 pkt 1 lit. b) lub o zmianach w założeniach tego harmonogramu,
- braku współpracy odbiorcy zadania ze Zleceniobiorcą.
1) Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia w ofercie realizacji zadania, że:
a) nie podlega wykluczeniu na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących z ubiegania się o środki przeznaczone na realizację zadania publicznego, z tym wykluczeniu na podstawie art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.),
b) osoby dysponujące środkami dofinansowania zadania publicznego, tj. osoby upoważnione do podejmowania wiążących decyzji finansowych w imieniu Zleceniobiorcy, nie są prawomocnie skazane za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
2) Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz szkody z niej wynikające;
3) Zleceniobiorca jest zobowiązany do zobligowania odbiorców zadania publicznego, na etapie rekrutacji, do przekazania informacji dotyczących ich sytuacji życiowej, z uwzględnieniem sytuacji zawodowo-bytowej po zakończeniu udziału w Projekcie (do 4 tygodni do zakończenia udziału), zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych monitorowania (tzw. Wspólne wskaźniki rezultatu bezpośredniego);
4) W przypadku dokonania przez Zleceniodawcę zmian w Projekcie, polegających na przesunięciach środków w budżecie Projektu, Zleceniodawca poinformuje o tym fakcie Zleceniobiorcę, który zobowiązuje się realizować Projekt zgodnie z przekazanymi przez Zleceniodawcę informacjami.
Zleceniodawca zobowiązuje Zleceniobiorcę do sporządzania miesięcznych sprawozdań z realizacji zadania publicznego w pierwszym roku jego realizacji oraz sprawozdań kwartalnych w kolejnych latach realizacji Zadania Publicznego, jak również sprawozdania rocznego zawierającego następujące dane o wartości wydatkowanych środków z podziałem na:
1) Ogólną liczbę Uczestników/Uczestniczek Projektu;
2) Ogólną liczbę godzin udzielonego wsparcia przez doradców zawodowych/coachów/trenerów/ Specjalisty ds. usług społecznych wspomagających aktywną integrację wobec Uczestników/Uczestniczek Projektu;
3) Liczbę godzin udzielonego wsparcia w rozróżnieniu na każdego Uczestnika/Uczestniczkę Projektu;
4) Dokument potwierdzający sposób realizacji usługi w oparciu o dokumentację merytoryczną związaną z realizacją Zadania Publicznego oraz wymagania dotyczące poszczególnych zadań w ramach realizacji Zadania Publicznego.
Sprawozdania miesięczne, kwartalne i sprawozdania roczne oraz ewentualne inne zbiorcze dane, o które zwróci się Zleceniodawca będą mu doręczane przez Zleceniobiorcę w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres ml.umk@um.krakow.pl oraz w formie papierowej potwierdzonej podpisem na Dziennik Podawczy Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1, 30 – 533 Kraków, w przypadku sprawozdanie miesięcznego do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji Projektu, a w przypadku sprawozdania rocznego do 31 grudnia danego roku kalendarzowego.
1) Wytycznych zasad równościowych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021 – 2027, zamieszczonego na Portalu Funduszy Europejskich;
2) Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 zamieszczonego na Portalu Funduszy Europejskich.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem realizacji zadania publicznego jest zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych osób o niższych dochodach, które nie mogą sobie pozwolić na samodzielny najem lub zakup mieszkania na rynku prywatnym. Dzięki zaplanowanym w przedmiotowym zadaniu usługom społecznym i usługom z zakresu rynku pracy poprawi się nie tylko sytuacja materialna, ale również życiowa osób objętych wsparciem poprzez wzmocnienie ich pozycji na rynku pracy. Odbiorcom zadania zostanie udzielone spersonalizowane wsparcie, dzięki któremu rozwiną oni nowe umiejętności, zwiększą pewność siebie oraz pokonają wyzwania. Odbiorcy zadania publicznego określą swoje cele zawodowe, zaplanują ich realizację, podniosą poziom samoświadomości i zmienią podejście do wyzwań zawodowych oraz zdobędą nowe umiejętności. Powyższe zaowocuje zwiększeniem szansy na awans zawodowy lub podniesieniem wynagrodzenia.
Realizacja zadania publicznego pozwoli na osiągniecie celu szczegółowego EFS+ „Zwiększenie równego i szybkiego dostępu do dobrej jakości, trwałych i przystępnych cenowo usług, w tym usług, które wspierają dostęp do mieszkań oraz opieki skoncentrowanej na osobie, w tym opieki zdrowotnej, modernizacja systemów ochrony socjalnej, w tym wspieranie systemu dostępu do ochrony socjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i grup w niekorzystnej sytuacji, poprawa dostępności, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, skuteczności i odporności systemów ochrony zdrowia i usług opieki długoterminowej”.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Rezultatem projektu będzie włączenie Społecznej Agencji Najmu, jako nowego instrumentu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej oraz pozyskanie co najmniej 50 lokali.
Zleceniobiorca zobowiązany jest również do osiągnięcia następujących wskaźników:
1) objęcie wsparciem w postaci usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym co najmniej 71 osób, w tym minimum 39 kobiet i minimum 32 mężczyzn;
2) objęcie wsparciem w postaci usług społecznych co najmniej 71 osób, w tym minimum 39 kobiet i minimum 32 mężczyzn;
3) objęcie wsparciem w ramach realizacji zadania publicznego co najmniej 2 osób z orzeczoną niepełnosprawnością, w tym co najmniej 1 kobiety i przynajmniej 1 mężczyzny.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu przeprowadzania otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków w roku 2024 dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
5. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną lub tożsamość płciową.
6. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się lub nie zwiększyła się o więcej niż 10 % .
7. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego (z wyłączeniem opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 10 %.
W przypadku opłat czynszowych, eksploatacyjnych i opłat za media dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego) w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się o więcej niż 10%.
Z zastrzeżeniem, że Zleceniobiorca winien jest zachować kwoty maksymalne możliwe do wydatkowania w ramach poszczególnych zadań, o których mowa w ust. 4-9.
8. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
9. W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
10. Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych:
- w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411)
oraz
- w załączniku nr 2 („Standardy dostępności dla polityki spójności 20212027”) do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027, w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty — załącznik nr 2 do ogłoszenia.
11. W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 10-12 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
12. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
13. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym, poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
14. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2024r. poz. 1530 ze zm.),
- ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.),
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320),
- ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 104),
- ustawy z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 1440 ze zm.),
- ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 725),
- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.),
- ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (Dz.U. z 2022 poz. 1079) (ustawy wdrożeniowej),
- ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702 ze zm.),
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz. Urz. UE L 231 z 30.6.2021 str. 159, ze zm.),
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające Rozporządzenia (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021 r., str. 21, ze zm.);
- Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 21 września 2022 r. w sprawie zaliczek w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich ,
- Reguł i warunków wynikających z Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 przyjętego 12 grudnia 2022 r. decyzja wykonawcza Komisji nr C(2022) 9106.
15. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
16. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
17. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
18. Umowa, o której mowa w ust. 19, stanowić będzie również umowę o współpracy w rozumieniu art. 22b ustawy z dnia 26 października 1995 roku o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa (Dz. U. 2024 r. poz. 1440 ze zm.). Umowa o świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym zostanie zawarta pomiędzy Stronami w odrębnym dokumencie. Projekt umowy przygotowany zostanie na zlecenie Gminy Miejskiej Kraków.
19. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
20. W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
21. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
22. Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujących transzach:
1) dotacja z budżetu GMK:
a) w 2025 roku w łącznej wysokości 537 056,00 zł (słownie: pięćset trzydzieści siedem tysięcy pięćdziesiąt sześć złotych 00/100), w tym:
- I transza w wysokości 212 352,00 zł (słownie: dwieście dwanaście tysięcy trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie 10 dni kalendarzowych od daty zawarcia Umowy;
- II transza w wysokości 162 352,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie 15 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za II kwartał 2025 roku;
- III transza w wysokości 162 352,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie 15 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za III kwartał 2025 roku.
b) w latach 2026 – 2029 w łącznej wysokości 2 597 632,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset dziewięćdziesiąt siedem tysięcy sześćset trzydzieści dwa złote 00/100), z czego roczna wysokość wynosi 649 408,00 zł (słownie: sześćset czterdzieści dziewięć tysięcy czterysta osiem złotych 00/100), w czterech równych transzach każdego roku w tym:
- I transza w wysokości 162 352,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie 30 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania rocznego za rok poprzedzający daną płatność;
- II transza w wysokości 162 352,00 zł (słownie; sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie 15 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za I kwartał roku, w którym następuje dana płatność;
- III transza w wysokości 162 352,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) płatna w terminie 15 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za II kwartał roku, w którym następuje dana płatność;
- IV transza w wysokości 162 352,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) w terminie 15 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za III kwartał roku, w którym następuje dana płatność.
c) w 2030 roku w łącznej wysokości 162 352, 00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt dwa złote 00/100) w terminie 30 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania rocznego za 2029 rok.
2) dotacja z budżetu państwa i środki europejskie zostaną przekazane Zleceniobiorcy w następujący sposób:
a) w 2025 roku w łącznej wysokości 1 882 626,99 zł (słownie: jeden milion osiemset osiemdziesiąt dwa tysiące sześćset dwadzieścia sześć złotych 99/100):
- I transza w wysokości 1 536 896,07 zł (słownie: jeden milion pięćset trzydzieści sześć tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt sześć złotych 07/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przekazania I transzy dofinansowania na rachunek Gminy Miejskiej Kraków przez Instytucję Zarządzającą;
- II transza w wysokości 172 865,46 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dwa tysiące osiemset sześćdziesiąt pięć złotych 46/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za II kwartał 2025 roku;
- III transza w wysokości 172 865,46 zł (słownie: sto siedemdziesiąt dwa tysiące osiemset sześćdziesiąt pięć złotych 46/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za III kwartał 2025 roku.
b) w 2026 roku w łącznej wysokości 958 421,84 zł (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt osiem tysięcy czterysta dwadzieścia jeden złotych 84/100):
- I transza w wysokości 237 475,46 zł (słownie: dwieście trzydzieści siedem tysięcy czterysta siedemdziesiąt pięć złotych 46/100) w terminie 30 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania rocznego za 2025 rok;
- II transza w wysokości 237 475,46 zł (słownie: dwieście trzydzieści siedem tysięcy czterysta siedemdziesiąt pięć złotych 46/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za I kwartał 2026 roku;
- III transza w wysokości 241 735,46 zł (słownie: dwieście czterdzieści jeden tysięcy siedemset trzydzieści pięć złotych 46/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za II kwartał 2026 roku;
- IV transza w wysokości 241 735,46 zł (słownie: dwieście czterdzieści jeden tysięcy siedemset trzydzieści pięć złotych 46/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za III kwartał 2026 roku;
c) w 2027 roku w łącznej wysokości 770 271,84 złote (słownie: siedemset siedemdziesiąt tysięcy dwieście siedemdziesiąt jeden złotych 84/100):
- I transza w wysokości 192 567,96 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa tysiące pięćset sześćdziesiąt siedem złotych 96/100) w terminie 30 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania rocznego za 2026 rok;
- II transza w wysokości 192 567,96 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa tysiące pięćset sześćdziesiąt siedem złotych 96/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za I kwartał 2027 roku;
- III transza w wysokości 192 567,96 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa tysiące pięćset sześćdziesiąt siedem złotych 96/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za II kwartał 2027 roku;
- IV transza w wysokości 192 567,96 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa tysiące pięćset sześćdziesiąt siedem złotych 96/100) w terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za III kwartał 2027 roku;
d) w 2028 roku w łącznej wysokości 851 960,88 złotych (słownie: osiemset pięćdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych 88/100):
- I transza w wysokości 425 980,44 zł (słownie: czterysta dwadzieścia pięć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt złotych 44/100) terminie 30 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania rocznego za 2027 rok;
- II transza w wysokości 425 980,41 zł (słownie: czterysta dwadzieścia pięć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt złotych 41/100) terminie 20 dni kalendarzowych od przedłożenia sprawozdania częściowego za I kwartał 2028 roku.
23. Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 70 % przekazanych środków.
24. Terminy wypłaty transz mogą ulec zmianie w zależności od harmonogramu transz środków finansowych przekazywanych przez Instytucję Zarządzającą Zleceniodawcy na realizację zadania publicznego.
25. Wysokość dotacji na realizację Zadania Publicznego może ulec zwiększeniu w przypadku dokonania przez Zleceniodawcę waloryzacji, o nie więcej niż proponowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem przyjęty w projekcie ustawy budżetowej na dany rok/w przypadku wzrostu wynagrodzenia minimalnego, którego poziom znacząco wpływa na koszty realizacji zadania. Zmiana ta wymaga sporządzenia stosownego aneksu do Umowy.
26. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Wydziałem Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 2 dni roboczych od ogłoszenia wyników konkursu.
27. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
28. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 19.
29. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
30. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
31. Dotację celową z budżetu państwa oraz środków europejskich Zleceniobiorca zobowiązany jest wykorzystać w terminie do dnia 30 czerwca 2028 roku. W przypadku gdy z przekazanych przez Zleceniobiorcę dokumentów wynika, że dofinansowanie nie zostało w całości wykorzystane na wydatki kwalifikowalne, Zleceniobiorca zwraca tę część dofinansowania w terminie 15 dni kalendarzowych od daty zakończenia realizacji działań finansowanych ze środków wskazanych w zadaniu 1.
32. Dotacje udzielone z budżetu Miasta, dotacji celowej z budżetu państwa oraz środków europejskich wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
33. Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
2. Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
4. Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
5. Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
6. W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: Piotr.Mataniak@um.krakow.pl lub Sara.Partyka@um.krakow.pl lub Katarzyna.Greczaniuk-Gromadzka@um.krakow.pl co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
7. Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert;
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
8. Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
9. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
10. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa w dniu 3 kwietnia 2025 roku o godz. 14:00.
11. Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku
LUB
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Wydziału Mieszkalnictwa, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków pokój nr 6 (Punkt Obsługi Mieszkańców- Dziennik Podawczy).
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta/MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału Mieszkalnictw Urzędu Miasta Krakowa lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 lub 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz, których działalność statutowa obejmuje tworzenie warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami pkt. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 7 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 21 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych,
5) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
6) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z 6 lutego 2023r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00 w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków pod numerami tel. 12 616 82 59, 12 616 82 07, 12 616 82 72 lub w pokoju nr 15, 18, 19 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: Piotr.Mataniak@um.krakow.pl, Katarzyna.Greczaniuk-Gromadzka@um.krakow.pl, Sara.Partyka@um.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578 562 000, email: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl;
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Społeczna Agencja Najmu w Krakowie w zakresie tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024r. poz. 572 ze zm.),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
12. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
13. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
14. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 18 marca 2025 roku o godz. 15:30. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: ml.umk@um.krakow.pl
lub
- wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Wydziału Mieszkalnictwa, Rynek Podgórski 1, Punktu Obsługi Mieszkańców (Dziennik Podawczy) pokój nr 6 (parter)
15. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 roku sprawie wprowadzenia Regulaminu przeprowadzania otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków w roku 2024, dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D28241%26typ%3Du
3. Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z 6 lutego 2023r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_aplikacji_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html.
4. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 4 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 5 – karta oceny formalnej oferty;
załącznik nr 6 – karta oceny merytorycznej oferty;
załącznik nr 7 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej;
załącznik nr 9 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkurs