Ogłoszenie konkursu
Na podstawie Zarządzenia Nr 2415/2025, w dniu 11 października 2025 roku Prezydent Miasta Krakowa ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury z siedzibą Krakowie, ul. Mikołajska 2. Organizatorem instytucji jest Gmina Miejska Kraków.
I etap konkursu
Komisja Konkursowa została powołana Zarządzeniem Nr 2746/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2025 r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury. Regulamin pracy Komisji Konkursowej został przyjęty jako załącznik nr 1 do ww. zarządzenia.
1 grudnia 2025 roku w Urzędzie Miasta Krakowa odbyło się I posiedzenie Komisji Konkursowej powołanej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury zarządzeniem Nr 2746/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2025 r.
Do konkursu zostało złożonych w terminie 6 ofert.
Komisja konkursowa w składzie:
Przewodnicząca Komisji:
1. Jadwiga Gutowska-Żyra – Dyrektor Wydziału Kultury;
Zastępca Przewodniczącej Komisji;
2. Jacek Lach -Zastępca Dyrektora Wydziału Kultury;
Członkowie i Członkinie Komisji:
po zapoznaniu się ze złożonymi ofertami Komisja postanowiła dopuścić do II etapu Konkursu 6 kandydatów:
W dniu 8 grudnia 2025 r. do Wydziału Kultury wpłynęła korespondencja elektroniczna od Pani Heleny Postawki-Lech, w której kandydatka zrezygnowała z udziału w II etapie konkursu. W związku z tym do przesłuchań w II etapie konkursu przystąpi pięcioro kandydatów.
II posiedzenie Komisji Konkursowej odbyło się w dniu 10 grudnia 2025 roku.
Po przesłuchaniu pięciorga kandydatów, Komisja w głosowaniu jawnym jednomyślnie wyłoniła kandydatkę na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury w osobie Pani Aleksandry Walczyk -protokół pdf.
Uzasadnienie wyboru:
Komisja konkursowa, po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych oraz analizie przedstawionych dokumentów, uznała Panią Aleksandrę Walczyk za najlepiej przygotowaną do pełnienia funkcji Dyrektora Krakowskiego Forum Kultury.
Pani Aleksandra Walczyk zaprezentowała spójną i przemyślaną wizję rozwoju instytucji, zgodną ze statutem tej instytucji oraz z polityką kulturalną miasta. W trakcie rozmowy wykazała się odpowiedzialnym podejściem do zarządzania zespołem, umiejętnością planowania działań oraz dużą świadomością wyzwań stojących przed KFK. Przedstawiony przez Kandydatkę program gwarantuje właściwe funkcjonowanie i rozwój instytucji.
W najbliższych dniach Prezydent Miasta Krakowa przedstawi wybranej kandydatce szczegółowe warunki zatrudnienia oraz projekt umowy określający warunki organizacyjno-finansowe działalności instytucji.
Zgodnie z § 6 Zarządzenia Nr 2415 /2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 11 października 2025 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury: „Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Forum zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Teatru oraz program jego działania, zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, której treść zostanie uzgodniona w sposób przewidziany w art. 16 ust. 12 tej ustawy. Odmowa zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, przez kandydata na stanowisko dyrektora skutkuje jego niepowołaniem na to stanowisko”.