kontrole SA
Podstawa prowadzenia kontroli:
zapisy umowne, zgodnie z którymi Gmina Miejska Kraków zastrzega sobie prawo prowadzenia kontroli w zakresie objętym umowami.
- Zarządzenie nr 1370/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2maja 2024 r. w sprawie zarządzania Rynkiem Głównym w Krakowie (z późn.zm.).
- Zarządzenie nr 1303/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie zarządzania Małym Rynkiem, placem Wolnica i placem Szczepańskim Krakowie (z późn.zm.).
- Zarządzenie nr 405/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 19 lutego 2025 r. w sprawie wprowadzenia wykazów imprez stałych na terenach: Błonia Krakowskie, Bulwary Wisły, plac Wielkiej Armii Napoleona, Aleja Róż, Rynek Podgórski, plac przy Nowohuckim Centrum Kultury.
- Zarządzenie Nr 1205/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie czasowego udostępniania terenu (z późn.zm.).
Zakres kontroli:
Kontrole zawieranych umów cywilnoprawnych na czasowe udostępnianie nieruchomości dla realizacji przedsięwzięć, wydarzeń i imprez.
Informacja dotycząca przeprowadzonych kontroli w 2024 r.:
Tereny zarządzane i czasowo udostępniane:
- Rynek Główny,
- Mały Rynek,
- plac Szczepański,
- plac Wolnica,
- plac Matejki,
- pozostałe nieruchomości będące własnością GMK lub Skarbu Państwa.
Wydziału Spraw Administracyjnych corocznie prowadzi kontrole w zakresie sprawowanego zarządu nad wskazanymi powyżej placami miejskimi oraz nad realizacją umów cywilnoprawnych czasowego udostępniania terenu zawieranych na realizację różnego rodzaju przedsięwziąć:
- organizację punktów handlowych i usługowych,
- organizację ogródków gastronomicznych,
- organizację imprez i innych wydarzeń,
- umieszczanie tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych,
- umieszczanie tymczasowych obiektów oraz markiz,
- realizację działań związanych z inwestycjami o charakterze budowlanymi remontowo-budowlanym oraz pracami archeologicznymi, geologicznymi itp.
Zawarte umowy czasowego udostepnienia terenu są dokumentami regulującymi wzajemną współpracę pomiędzy Miastem a kontrahentem oraz określają zasady i warunki obowiązujące w trakcie realizacji umowy. Kontrole prowadzone są w zakresie realizacji zawartych umów cywilnoprawnych.
Do przeprowadzenia Kontroli upoważnieni są:
- pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych UMK,
- funkcjonariusze Straży Miejskiej Miasta Krakowa,
- inne podmioty na mocy obowiązujących przepisów (według posiadanych kompetencji).
Dorożki konne:
Wydział Spraw Administracyjnych UMK zawarł z Przedsiębiorcami Dorożkarzami – wyłonionymi w drodze przetargu ustnego nieograniczonego z dnia 27 listopada 2024 roku – trzyletnie umowy cywilnoprawne na wjazd, przejazd oraz korzystanie z wyznaczonego miejsca dla pojazdów zaprzęgowych na postoju stałym w Rynku Głównym w Krakowie. Termin zakończenia umów przypada na 29/30 grudnia 2027 r. Łącznie zawarto 26 umów.
Zawarte umowy są dokumentami regulującymi współpracę Miasta z Dorożkarzami. Określają one zasady i warunki obowiązujące Przedsiębiorców obsługujących ruch turystyczny.
Wydział Spraw Administracyjnych UMK prowadzi kontrole w zakresie realizacji umów cywilnoprawnych, które zawarł z Przedsiębiorcami.
Do przeprowadzenia Kontroli upoważnieni są:
- pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych UMK,
- pracownicy Wydziału Kształtowania Środowiska UMK,
- funkcjonariusze Straży Miejskiej Miasta Krakowa,
- inne podmioty na mocy odrębnych przepisów (według posiadanych kompetencji).
Dodatkowo w kontrolach mogą uczestniczyć:
- specjaliści z zakresu hodowli i użytkowania koni,
- Powiatowy Lekarz Weterynarii.
Powyższe kontrole obowiązują na terenie Rynku Głównego, jak również na postojach zastępczych.
Metka:
Osoba odpowiedzialna:
TOMASZ POPIOŁEK - DYREKTOR WYDZIAŁU
Osoba publikująca:
ELŻBIETA BIELSKA
Data wytworzenia:
2009-06-23
Data publikacji:
2009-06-25
Data aktualizacji:
2025-03-04