Tytuł projektu: Azymut kariery edukacyjno-zawodowej
Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny - Program
Operacyjny Kapitał Ludzki
Działanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
Wartość projektu: 1 952 950,00 PLN
Wartość dofinansowania: 1 952 950,00 PLN
Beneficjent: Gmina Miejska Kraków
Jednostka realizująca: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2
Okres realizacji: 01.08.2009 - 31.12.2011
Opis projektu:
Projekt stanowi realizację programów rozwojowych 35 krakowskich gimnazjów samorządowych (nr 3, 4, 6, 7, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 32, 33, 34, 36, 37, 39, 41, 43, 44, 45, 49, 51, 71, 74, 77, 81).
Cel ogólny projektu:
Podniesienie u uczniów krakowskich gimnazjów samorządowych zdolności do podejmowania właściwych decyzji dotyczących dalszej edukacji oraz zatrudnienia zgodnie z predyspozycjami.
Cele szczegółowe:
1. Wyposażenie uczniów w podstawowe umiejętności i kompetencje o kluczowym znaczeniu dla podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych.
2. Zapewnienie uczniom dostępu do zasobów informacyjnych oraz e-learningowych służących zdobywaniu informacji edukacyjno-zawodowej.
3. Zapewnienie uczniom pomocy doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości edukacyjno-zawodowej.
4. Przygotowanie uczniów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu gospodarczym.
Rezultaty projektu:
Rezultaty twarde:
1. 35 zrealizowanych programów rozwojowych szkół gimnazjalnych w zakresie przedmiotu projektu
2. 4550 Indywidualnych Planów Działań Gimnazjalisty,które będą stanowić podstawę trafnych decyzji edukacyjno-zawodowych uczniów
3. Funkcjonowanie 1 platformy e-learningowej „e-Azymut", z której zasobów z pomocą doradców on-line skorzysta 3250 BO
4. Powstanie 35 Gimnazjalnych Klubów Przedsiębiorczości GKP i uzyskanie certyfikatów przez 1400 uczniów
Rezultaty miękkie:
1. Lepsze poznanie „własnych zasobów" przez uczniów
2. Wzrost kompetencji w planowaniu dalszej drogi edukacyjno-zawodowej
3. Poszerzenie wiedzy o zawodach,rynku pracy,rynku kapitałowym,prowadzeniu własnej firmy
4. Wzrost umiejętności wykorzystania najnowszych technologii informacyjnych w zdobywaniu informacji edukacyjno-zawodowej
5. Zwiększenie świadomości wyboru szkoły ponadgimnazalnej przez uczniów, opartego na wiedzy oraz swoich predyspozycjach i umiejętnościach.