Dokument archiwalny
Kto występuje z wnioskiem o wycinkę drzew / krzewów?
Z wnioskiem o wycinkę drzew lub krzewów występuje posiadacz nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest równocześnie jej właścicielem do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela.
I tak:
- w przypadku działek osób fizycznych - wniosek składa właściciel. Gdy działka stanowi współwłasność wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele lub na oddzielnym piśmie wyrażają zgodę na usunięcie zieleni.
- w przypadku działek stanowiących własność podmiotów gospodarczych - wniosek składają osoba/osoby upoważnione do reprezentowania firmy wg Krajowego Rejestru Sądowego
- jeżeli wnioskowana do usunięcia zieleń rośnie na granicy dwóch działek wówczas do wniosku należy dołączyć zgodę posiadacza drugiej działki.
- w przypadku użytkowania wieczystego działek będących własnością Skarbu Państwa lub Gminy Miejskiej Kraków - wniosek składa użytkownik wieczysty (z zachowaniem zasad wymienionych w pkt a, b), zarządca terenu (np. Spółdzielnia Mieszkaniowa, Wspólnota Mieszkańców) natomiast Wydział Kształtowania Środowiska uzyskuje zgodę właściciela na usunięcie zieleni wydaną przez upoważnione osoby z Wydziału Skarbu Miasta UMK,
- na usunięcie zieleni z pasów drogowych zarządzanych przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (np. kolidującej z budową wjazdów na teren inwestycji, przebudową dróg, inwestycjami liniowymi w pasach drogowych) wniosek składa Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. Jeżeli np. osoba fizyczna lub firma chce usunąć zieleń z pasa drogowego, aby wykonać wjazd powinna zwrócić się do ZIKiT (ul. Centralna 53, 31-586 Kraków), aby ten wystąpił z wnioskiem do Wydziału Kształtowania Środowiska.
W każdym z wyżej wymienionych przypadków Strona może ustanowić Pełnomocnika, który w jej imieniu składa wniosek i wówczas konieczna jest pisemna zgoda posiadacza na usunięcie zieleni. Za pełnomocnictwo obowiązuje opłata skarbowa w kwocie 17 zł.