Dokument archiwalny
Zadanie 4.
Uruchomienie mechanizmów udostępniania informacji w postaci plików audiowizualnych (filmy instruktażowe, prezentacje filmowe, panoramy).
Przykładowo zakłada się udostępnianie przetłumaczonych na język migowy informacji na temat zasad i zakresu funkcjonowania Wydziałów Urzędu Miasta z jednoczesnym wytłumaczeniem poszczególnych procedur, dokumentów potrzebnych do załatwienia wybranej sprawy, informacji na temat opłat, formy załatwienia sprawy oraz objaśnienie jak wypełnić odpowiedni załącznik.
Zakres prac obejmuje:
- Przygotowanie aplikacji do zarządzania i publikacji informacji multimedialnej:
- Baza filmów z opisami
- Baza prezentacji z opisami
-
- Przygotowanie materiałów audiowizualnych (filmy, prezentacje) np. przygotowanie filmów prezentujących przetłumaczone na język migowy informacje na temat załatwiania spraw w Urzędzie Miasta Krakowa.
Aplikacja do zarządzania i publikacji informacji multimedialnej obejmuje:
- System zarządzania repozytorium plików audiowizualnych (wstawianie, publikacja, edycja, kasowanie plików)
- System udostępniania plików video:
- w technologii serwera strumieniowego
- w postaci plików do ściągnięcia
- System publikacji - mechanizmy wstawiania treści audiowizualnych do komunikatów/ogłoszeń, dokumentów.
Materiały filmowe prezentowane będą w formacie FLV, w polskiej wersji językowej,
z możliwością odtwarzania za pomocą odtwarzacza plikowego lub za pośrednictwem serwera strumieniowego. Planuje się realizację udostępniania plików video
w technologii serwera strumieniowego w formacie Fash Video (flv) w oparciu serwer strumieniowy: Flash Media Server Interactive Server v.3 (FMS).
W pierwszej kolejności palujemy przetłumaczenie na język migowy informacje na temat najważniejszych procedur następujących wydziałów:
- URZĄD STANU CYWILNEGO (SC)
- procedury Referatu Rejestracji Bieżącej
- WYDZIAŁ EWIDENCJI POJAZDÓW I KIEROWCÓW (KM)
- procedury Referatu Rejestracji Pojazdów
- procedury Referatu Praw Jazdy
- WYDZIAŁ PODATKÓW I OPŁAT (PD)
- procedury Referatu ds. Wymiary Podatku od Nieruchomości i Podatku Rolnego
- WYDZIAŁ SPRAW ADMINISTRACYJNYCH (SA)
- procedury Referatu Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
- procedury Referatu Postępowań Meldunkowych
- WYDZIAŁ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH (SO)
- procedury Referatu ds. Zasiłków Opiekuńczych i Rodzinnych
- procedury Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- procedury Referatu ds. Problematyki Osób Niepełnosprawnych
- procedury Referatu ds. Dodatków Mieszkaniowych
- WYDZIAŁ MIESZKALNICTWA (ML)
- procedury Referatu Pomocy Mieszkaniowej
- WYDZIAŁ EDUKACJI (EK)
- procedura wydawanie skierowań do kształcenia specjalnego
- WYDZIAŁ ORGANZIACJI I NADZORU (OR)
- procedura udostępniania informacji publicznej na wniosek