Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Działanie: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Wartość projektu: 639 795,22 PLN
Wartość dofinansowania:543 825,94 PLN
Jednostka realizująca: Zespół Szkół Ekonomicznych nr 2 w Krakowie
w partnerstwie z: Zespołem Szkół w Niepołomicach i Stowarzyszeniem Pomocy Szkole "Małopolska"
Okres realizacji: 01.01.2010 - 31.12.2011
Opis
Głównym celem projektu „Ekonomista, Handlowiec = Zawodowiec" jest poprawa wyników nauczania uczniów oraz poziomu i standardu kształcenia w Technikum w Zespole Szkół w Niepołomicach oraz w Technikum Ekonomiczno-Handlowym nr 5 w Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2 w Krakowie. Wsparcie będzie skierowane do uczniów kształcących się w zawodach technik ekonomista i technik handlowiec. W programie uczestniczyć będzie 200 uczniów.
Projekt skierowany jest do dwóch grup odbiorców. Pierwszą są uczniowie osiągający najsłabsze wyniki w dwóch przedmiotach, matematyce oraz w przedmiocie zawodowym. Dla tej grupy przewidziane są zajęcia wyrównawcze z tych przedmiotów, mają one przyczynić się do zwiększenia progu zdawalności egzaminu zawodowego oraz egzaminu maturalnego z matematyki, która od roku szkolnego 2009/2010 jest obowiązkowym przedmiotem na maturze. Drugą grupą odbiorców będą uczniowie osiągający najlepsze wyniki. Dla nich przewidziane będą specjalistyczne kursy zawodowe. Mają one na celu dostosowanie ich wiedzy i umiejętności do współczesnych wymagań rynku pracy, w szczególności jest to umiejętność obsługi informatycznych systemów rachunkowo księgowych, kadrowo-płacowych, a także magazynowo zaopatrzeniowych, a w wypadku handlowców są to tzw. miękkie umiejętności sprzedażowe i obsługi klienta oraz obsługa urządzeń sprzedażowych.
W realizacji celów ma pomóc zakup nowoczesnego sprzętu i programów komputerowych, dzięki czemu uczniowie będą mieli szanse korzystać z najnowszych rozwiązań edukacyjnych.
Realizacja projektu przyczyni się do wyrównania dysproporcji edukacyjnych między uczniami, poprawią się kluczowe kompetencje uczniów w zakresie matematyki, uczestnicy będą dobrze przygotowani do zawodu i atrakcyjni na rynku pracy. Szkoły natomiast zyskają nowoczesne wyposażenie i pomoce dydaktyczne, z którego będą mogli korzystać również uczniowie nie biorący udziału w projekcie.