Fundusz: Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Działanie: Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia
Wartość: 657 640,00 PLN
Wartość dofinansowania: 657 640,00 PLN
Jednostka realizująca: Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków - Południe
Okres realizacji: 1.09.2009 do 30.09.2011
Opis
Projekt dotyczył opracowania i pilotażowego wdrożenia w szkołach integracyjnych nr 3, 22, 30, 90 w Krakowie innowacyjnego programu nauczania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE) z wykorzystaniem nowoczesnych metod diagnozy i terapii.
Potrzeba opracowania takiego programu wynikała z analizy osiągnięć edukacyjnych tej grupy uczniów, dokonywanej na podstawie wyników nauczania, opinii psychologiczno-pedagogicznych. Zalecenia zawarte w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych wyraźnie akcentowały potrzebę dostosowania form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów o SPE. Kształcenie umiejętności społecznych jest równie ważne, gdyż w grupie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, uczniowie z zaburzeniami zachowania stanowią znaczny procent. Mając na uwadze wyżej opisane problemy konieczne jest wdrożenie bardziej skutecznych metod diagnozowania i pracy edukacyjno - terapeutycznej z takim uczniem.