Czy nowy wpis do ewidencji działalności gospodarczej, zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, lub wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej można załatwić za pośrednictwem formularza elektronicznego?
Przedsiębiorca może złożyć wniosek w wersji elektronicznej opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej urzędu.
Natomiast jeżeli wniosek o wpis do ewidencji nie został podpisany podpisem elektronicznym, organ gminy zawiadamia przedsiębiorcę o terminie i miejscu podpisania wniosku w ciągu 3 dni roboczych od złożenia wniosku lub wskazanej we wniosku daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym przedsiębiorca wniosek podpisał.
Przedsiębiorca może także skorzystać z interaktywnego formularza EDG-1, za pomocą którego można dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, zmiany we wpisie, zawieszenia, wznowienia i likwidacji działalności gospodarczej. Interaktywny formularz EDG-1 umożliwia Przedsiębiorcom szybkie i poprawne wypełnienie wniosku, bez konieczności zaznajamiania się z obszerną Instrukcją dot. wypełniania wniosków EDG-1.
Wypełnienie interaktywnego formularza EDG-1 polega na udzielaniu odpowiedzi na zadawane pytania. W każdej chwili można edytować wniosek poprawiając ewentualne błędy. Przy kolejnym wypełnianiu wniosku część danych będzie automatycznie pobierana po wpisaniu numeru ewidencyjnego.
Wypełnienie interaktywnego formularza EDG-1 umożliwia także Przedsiębiorcom umówienie się na termin złożenia w Urzędzie wydrukowanego wniosku.
W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym przedsiębiorca wniosek podpisał.