Nazwa przedsięwzięcia:
TRANSPORT LEARNING - Empowerment of practitioners to achieve energy savings in urban transport
(tłum.Inspirowanie praktyków dla osiągnięcia oszczędności energetycznej w transporcie miejskim)
Źródło finansowania:
Agencja ds. Konkurencyjności i Innowacyjności - EACI. Program Inteligentna Energia Europa
Jednostka Realizująca:
Urząd Miasta Krakowa
Miejsce realizacji:
Gmina Miejska Kraków
Partnerzy Projektu:
1. Technische Universität Dresden, Niemcy (TUD) - koordynator
2. Edinburgh Napier University, Wielka Brytania (NAPIER)
3. University of Piraeus Research Center, Grecja (UPRC)
4. Urząd Miasta Krakowa, Polska (GMK / UMK)
5. The Association for Urban Transition, Rumunia (ATU)
6. University of Maribor, Faculty of Civil Engineering, Słowenia (UM FG)
7. Ecoinstitute Alto Adige, Włochy (ÖKI),
8. Naples Agency for Energy and the Environment, Włochy (ANEA)
9. Energy Agency of Plovdiv, Bułgaria (EAP)
10. Eco-union, Hiszpania (eco-union)
11. Group of Studies and Alternatives 21 Limited society, Hiszpania (GEA 21)
12. Forschungsgesellschaft Mobilität - Austrian Mobility Research FGM-AMOR gemeinn. GmbH, Austria (FGM-AMOR)
13. ENERGIAKLUB Association, Węgry (Energiaklub)
14. Occam Ltd., Portugalia (OCCAM)
15. University of Zilina, Słowacja (Uni Zilina)
Data rozpoczęcia:
3 maja 2011 r.
Data zakończenia:
2 stycznia 2014 r.
Wartość Przedsięwzięcia (dotyczy budżetu GMK):
56.140 EURO
Udział środków zewnętrznych:
42.105 EURO / 75%
Krótki opis przedsięwzięcia:
TRANSPORT LEARNING miał na celu doskonalenie wiedzy i rozwój możliwości w zakresie zrównoważonych polityk transportowych i działań w gminach i agencjach zajmujących się zarządzaniem energią oraz transportem.
Zadaniem projektu było ponadto wzmocnienie działań rynkowych w zakresie zrównoważonego transportu poprzez włączenie go do biznesowego portfolio organizacji. Dzięki tym działaniom projekt miał także wspierać regiony nadrabiające zaległości ekonomicznie.
TRANSPORT LEARNING chciał dotrzeć do szerokiego grona odbiorców poprzez działanie na szeroką skalę. W perspektywie długoterminowej projekt ma ambicje wpływać na obszary ustawicznego kształcenia i edukacji na temat zrównoważonego transportu.
W tym celu projekt stworzył i zrealizował szkolenia oraz wizyty techniczne, a ich wyniki mają zostać wykorzystane w długoterminowym horyzoncie.
Celem projektu było: