KAMPANIA PROMOCYJNA W PORTACH LOTNICZYCH 2011
W związku z objęciem przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej Kraków promował się w portach lotniczych w pięciu polskich miastach: Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu - kampania reklamowa rozpoczęła się 1 lipca. Grupa docelowa to goście prezydencji (eurodeputowani, politycy, międzynarodowe delegacje i osoby towarzyszące) od lipca przylatujący do Polski. Działania promocyjne na lotniskach zachęcały turystów indywidualnych, grupowych i biznesowych, korzystających z komunikacji lotniczej, do odwiedzenia Krakowa.
Pomysłodawcą koncepcji i realizatorem kampanii był Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta. Na brief kreatywny odpowiedziało kilkanaście agencji - za najciekawszą uznano propozycję krakowskiej firmy Adheads. Zgodnie z nią miasto promowało się na wielkoformatowych nośnikach specjalistycznych, typu scroll, na proporcach, kasetonach i tablicach podświetlanych, wykorzystując fotografie przedstawiające najpiękniejsze, ale niesztampowe krakowskie zabytki i budowle: Zamek Królewski na Wawelu (fot. T. Sarna), Teatr im. J. Słowackiego (fot. A. Rubiś) oraz fontannę Żaka Krakowskiego na pl. Mariackim (fot. T. Sarna). Fotografiom nadano nieszablonową, nowoczesną formę. Zostały oprawione layoutem zaczerpniętym z facebooka: Like, Share. Love. Dodano również hasło/przekaz „Destination Kraków". Kampania bazowała na efekcie emocjonalnym, wywoływanym poprzez wykorzystanie skojarzeń, odnoszących się do najnowocześniejszych i najpopularniejszych form komunikacji - takich jak portale społecznościowe i powiązanie ich z wizerunkiem Krakowa. Akcja promocyjna na lotniskach pokazała pasażerom przylatującym do wybranych miast, że Kraków może być dla nich kolejnym, niezwykle atrakcyjnym celem podróży. Kampania ugruntowała wizerunek Krakowa jako nowoczesnego, dynamicznego i przyjaznego centrum na mapie Europy, w którym historia i tradycja przenikają się z nowoczesnością.