FORMULARZ CEIDG-1 WNIOSEK O WPIS DO CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Wniosek o wpis do CEIDG (zmianę , zawieszenie , wznowienie, wykreślenie ) dokonuje się wyłącznie za pomocą formularza CEIDG-1. Aby nie tracić czasu na wizytę w urzędzie zachęcamy do samodzielnego załatwienia spraw ewidencyjnych przez Internet.
Ww. wniosek jest jednocześnie:
Osoby samodzielnie składające wniosek w CEIDG i dysponujące podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu mogą dołączyć do wniosku również zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku od towarów i usług (formularz VAT-R).
We wniosku o wpis do CEIDG przedsiębiorca może określić dane pełnomocnika upoważnionego do prowadzenia jego spraw. W zakresie wskazanym we wpisie przedsiębiorcy w CEIDG, nie jest wymagane posługiwanie się odrębnym dokumentem pełnomocnictwa wobec organów administracji publicznej. Organy te z urzędu potwierdzają w CEIDG upoważnienie pełnomocnika do prowadzenia sprawy w imieniu przedsiębiorcy. W związku z tym, że w tym przypadku nie ma obowiązku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, nie wystąpi również obowiązek zapłaty opłaty skarbowej.
Wniosek CEIDG-1 dotyczy osoby fizycznej podlegającej wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Wniosek stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego.
Skócona instrukcja wypełniania formularza CEIDG-1
Instrukcja wypełniania formularza CEIDG-1
Formularz CEIDG-1 wraz z załacznikami
Formularz CEIDG-1 bez załączników