REFERAT EKSPLOATACJI - EE
Kierownik: Maciej Słupecki
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro I, pok. 123
tel.: 12 616-61-46
1, Do zadań Referatu Eksploatacji należy:
1) prowadzenie ewidencji zasobów (budynków i gruntów), a także ich aktualizacja, w tym na potrzeby podatku od nieruchomości,
2) przygotowanie i przekazanie do Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych, położonych w zarządzanych przez ZBK budynkach nienależących do zasobu publicznego, w terminach i według wzoru określonego w odrębnych przepisach,
3) przyjmowanie i przekazywanie w zarząd lub w celu pełnienia roli wynajmującego nieruchomości budynkowych lub lokalowych,
4) przygotowanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w sprawach określenia sposobu zarządzania nieruchomościami (bezpośrednie zarządzanie lub przez podmioty zewnętrzne),
5) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i aktualizowaniem umów związanych z zarządzaniem nieruchomościami pozostającymi w zasobie ZBK,
6) weryfikacja merytoryczna faktur wystawianych na podstawie obowiązujących umów związanych z obsługą zasobu w zakresie zadań Referatu,
7) bieżąca analiza kosztów oraz zużycia nośników energii, w tym wody, energii elektrycznej, gazu na podstawie odczytów urządzeń pomiarowych z faktur zakupu oraz informowanie właściwych referatów o stwierdzonych nieprawidłowościach,
8) z zakresu nadzoru i kontroli pracy podmiotów działających na zlecenie ZBK, w zakresie określonym umowami dotyczącym zadań Referatu:
a) prawidłowe prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej,
b) rozpatrywanie skarg i interwencji dotyczących pracy podmiotów działających
na zlecenie ZBK.
9) z zakresu zarządzania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych, obsługiwanych przez ZBK, do czasu protokolarnego przekazania im zarządu:
a) organizowanie zebrań wspólnot mieszkaniowych i lokalowych,
b) przekazywanie zarządu nieruchomością wspólną wspólnotom mieszkaniowym.
10) pozostałe zadania:
a) prowadzenie spraw związanych z czasowym udostępnianiem nieruchomości oraz udostępnieniem powierzchni budynków np. w celach: montażu nośników informacji wizualnej, wykonania instalacji teletechnicznych.
b) prowadzenie spraw z zakresu podatku od nieruchomości, depozytu rzeczy z opróżnionych lokali, ubezpieczania nieruchomości,
c) bieżąca kontrola stanów prawnych zarządzanych i wynajmowanych zasobów, w tym prowadzenie spraw z zakresu występowania w imieniu Gminy Miejskiej Kraków z wnioskami do sądów o ustanowienie kuratora spadku, kuratora dla osoby nieobecnej, nieznanej z miejsca pobytu, kuratora procesowego, kuratora osoby prawnej, jak i pełnomocnika dla osoby niezdolnej do czynności prawnych,
d) przygotowywanie porozumień w zakresie uczestnictwa/partycypacji w kosztach według udziałów w nieruchomości wspólnej,
e) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi ZBK w sprawach dotyczących zmniejszenia emisji CO2 oraz poprawy energooszczędności w zarządzanym zasobie,
f) prowadzenie spraw związanych ze zmianą lub ustalaniem sposobu zagospodarowania nieruchomości,
g) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań,
h) prowadzenie postępowań zmierzających do zawierania umów obligacyjnych i wykonywania czynności zachowawczych względem nieruchomości stanowiących własność, współwłasność lub będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa, zmierzających odpowiednio do ochrony przysługujących do nieruchomości praw, w odniesieniu do nieruchomości zarządzanych oraz do nieruchomości graniczących bezpośrednio z nieruchomością zabudowaną, w której ZBK, działając imieniem Gminy Miejskiej Kraków ma zawartą co najmniej jedną umowę najmu lokalu mieszkalnego lub użytkowego, a nieruchomości te są niezbędne do prawidłowego i racjonalnego korzystania z tych budynków,
i) współpraca z Zespołem Radców Prawnych w ramach prowadzonych postępowań m.in. poprzez przygotowywanie stanowisk, wyjaśnień oraz wystąpień o opinię,
j) przygotowywanie i zawieranie umów oraz aneksów dzierżawy nieruchomości stanowiących własność, współwłasność lub będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa,
k) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do oddania w dzierżawę,
l) naliczanie wynagrodzenia z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości stanowiących własność, współwłasność lub będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa w związku z prowadzonymi sprawami.