REFERAT LOKALI UŻYTKOWYCH - EU
Kierownik: Magdalena Adamska
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, II piętro, pok. 214
tel.: 12 616-61-60
1. Do zadań Referatu Lokali Użytkowych należy:
1) z zakresu najmu lokali użytkowych:
a) prowadzenie spraw związanych z lokalami użytkowymi, w tym przygotowanie umów, aneksów i wypowiedzeń,
b) realizacja procedur związanych z najmem lokali użytkowych w drodze aukcji, przetargu lub w drodze bezprzetargowej,
c) prowadzenie spraw dotyczących pustostanów w zasobie lokali użytkowych,
d) opracowywanie kart informacyjnych dla lokali użytkowych i garaży przewidzianych do sprzedaży,
e) weryfikacja przekazanej przez Referat Dokumentacji Technicznych inwentaryzacji lokali (budynków) w zakresie jej zgodności z dokumentami dotyczącymi lokalu lub budynku.
2) z zakresu najmu lokali mieszkalnych – realizacja procedur związanych z najmem lokali mieszkalnych w drodze aukcji lub przetargu.
3) z zakresu najmu lokali służby zdrowia i fortów – realizacja procedur związanych z najmem lokali służby zdrowia i fortów w drodze aukcji lub przetargu.
4) pozostałe zadania:
a) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań,
b) prowadzenie akt ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności i chronologii,
c) prowadzenie i aktualizacja ewidencji, jak również przekazywanie informacji o zmianach w zasobie do Referatu Eksploatacji,
d) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi ZBK i Urzędu Miasta Krakowa w zakresie realizowanych zadań, w tym w zakresie windykacji należności, jak również z Referatem Technicznym w sprawach wniosków najemców o wydanie zgody na prace remontowe lub adaptacyjne i z Referatem Czynszów Lokali Użytkowych w zakresie wprowadzanych danych mających wpływ na wysokość naliczeń,
e) bieżące wprowadzanie do systemu oraz przekazywanie do właściwych komórek organizacyjnych ZBK i Urzędu Miasta Krakowa oraz zarządców wspólnot mieszkaniowych danych lub dokumentów mających wpływ na wymiar naliczeń lub skutkujących zmianą w zakresie podatku od nieruchomości,
f) weryfikacja merytoryczna faktur wystawianych na podstawie obowiązujących umów związanych z obsługą zasobu w zakresie zadań Referatu oraz bieżąca analiza kosztów oraz zużycia nośników energii i informowanie właściwych komórek organizacyjnych o stwierdzonych nieprawidłowościach,
g) kontrola zgodności wykorzystania lokali użytkowych zgodnie z warunkami określonymi w obowiązujących umowach,
h) kontrola stanu sanitarno – porządkowego nieruchomości zarządzanych przez Referat.