REFERAT TECHNICZNY - TT
Kierownik: Małgorzata Kołodziejczyk
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro I, pok. 126
tel.: 12 616-62-26
1. Do zadań Referatu Technicznego należy:
1) z zakresu prac organizacyjnych i kontroli realizacji spraw technicznych:
a) nadzór nad realizacją umów o wykonywanie czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy Miejskiej Kraków, Skarbu Państwa lub osób fizycznych i prawnych oraz umów o pełnienie funkcji wynajmującego lokale w zakresie spraw technicznych,
b) zapewnienie przeprowadzenia okresowych kontroli stanu technicznego wszystkich obiektów w terminach i na zasadach wynikających z odrębnych przepisów,
c) weryfikacja merytoryczna faktur wystawianych na podstawie obowiązujących umów związanych z obsługą zasobu w zakresie zadań Referatu.
2) z zakresu planowania prac remontowych:
a) weryfikacja potrzeb remontowych,
b) zapewnienie sporządzania planów robót remontowych w oparciu o wyniki kontroli stanu technicznego, oddzielnie dla każdego budynku.
3) z zakresu przygotowania, realizacji i nadzoru wykonania prac remontowych i inwestycyjnych:
a) przygotowanie oraz nadzór nad realizacją zlecanych inwestycji (organizacja procesu inwestycyjnego),
b) zlecanie i nadzór nad robotami powierzonymi do wykonania przez Rady Dzielnic,
c) występowanie do Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o wydanie decyzji administracyjnych, przekazywanie zgłoszeń wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane dla prowadzonych remontów i inwestycji,
d) udział w postępowaniach prowadzonych przez organy nadzoru budowlanego, realizacja ich postanowień i decyzji,
e) zlecanie i nadzór nad realizacją prac remontowych i konserwacyjnych w zarządzanych nieruchomościach oraz prac remontowych w lokalach, wobec których ZBK pełni rolę wynajmującego,
f) organizowanie robót remontowych pustostanów,
g) dokonywanie odbiorów technicznych wykonywanych robót remontowych i inwestycyjnych,
h) przyjmowanie i rozpatrywanie skarg na wykonanie robót budowlanych,
i) monitoring kosztów remontów i konserwacji zasobu,
j) nadzór nad właściwym stanem technicznym zasobu nieruchomości.
4) z zakresu sprawozdawczości z działalności sporządzanie sprawozdań z realizacji remontów i inwestycji.
5) z zakresu typowania prac remontowych oraz uczestnictwa w komisjach w sprawie orzecznictwa technicznego:
a) dokonywanie, na wniosek najemców lokali zarządzanych przez ZBK, oceny stanu technicznego lokali mieszkalnych i użytkowych,
b) typowanie robót remontowych pustostanów,
c) rozpatrywanie, wspólnie z Referatem Obsługi Mieszkańców, Referatem Lokali Użytkowych i Referatem Lokali Służby Zdrowia i Fortów, wniosków najemców lokali mieszkalnych i użytkowych o wydanie zgody na przeprowadzenie remontu w lokalu, względnie wykonanie prac adaptacyjnych wraz z końcową weryfikacją kosztów,
d) udział pracowników Referatu Technicznego w komisjach przetargowych.
6) pozostałe zadania związane z bezpośrednim administrowaniem i zarządzaniem nieruchomościami przez ZBK:
a) uczestniczenie w wymagających tego przypadkach w odbiorze lokali w związku z ich opuszczeniem przez dotychczasowych użytkowników oraz określanie w protokole zdawczo – odbiorczym stanu technicznego odbieranych lokali,
b) przygotowanie i przekazanie do Referatu Eksploatacji danych dotyczących stanu technicznego budynków zarządzanych przez ZBK, nienależących do zasobu publicznego, w terminach i według wzoru określonych w odrębnych przepisach,
c) przygotowywanie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia przez Referat Lokali Użytkowych aukcji albo przetargów na najem lokali mieszkalnych w budynkach zarządzanych przez ZBK stanowiących własność osób fizycznych nieznanych z miejsca pobytu oraz stanowiących współwłasność osób fizycznych i Skarbu Państwa lub Gminy Miejskiej Kraków,
d) podejmowanie działań interwencyjnych w ramach zgłaszanych awarii i zapewnienie obsługi technicznej w tym zakresie,
e) podejmowanie działań w zakresie obsługi przyrządów pomiarowych w zasobie ZBK zgodnie z procedurą wewnętrzną,
f) prowadzenie rejestru awarii i konserwacji oraz niezwłoczne zlecanie zabezpieczenia miejsca awarii i zlecanie dokonania niezbędnych napraw w ramach konserwacji,
g) prowadzenie książek obiektów budowlanych, ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności,
h) przygotowywanie i przekazywanie do Referatu Zamówień Publicznych i Umów wniosków o wszczęcie postępowań na zamówienia publiczne dotyczące realizacji zadań Referatu wraz z kompletem materiałów niezbędnych do sporządzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w terminie umożliwiającym prawidłowe przeprowadzenie postępowania.