REFERAT WINDYKACJI LOKALI UŻYTKOWYCH I EGZEKUCJI - FU
Kierownik: Katarzyna Gazda - Suchanek
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro I, pok. 127
tel.: 12 616-61-11
1. Do zadań Referatu Windykacji Lokali Użytkowych i Egzekucji należy:
1) prowadzenie przedsądowych czynności windykacyjnych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa powszechnego i miejscowego, dotyczących wszystkich wierzytelności pieniężnych, których dochodzenie wynika z zakresu działania jednostki, z wyłączeniem wierzytelności wynikających z korzystania z lokali mieszkalnych i pracowni twórczych,
2) analiza oraz monitorowanie wysokości zadłużenia z tytułu korzystania z lokali użytkowych oraz pozostałych wierzytelności. Przedstawianie wniosków wraz z propozycjami działań w celu podniesienia efektywności podejmowanych czynności windykacyjnych,
3) współpraca z radcami prawnymi i stały monitoring spraw sądowych prowadzonych przez Zespół Radców Prawnych ZBK,
4) sporządzanie wniosków o wypowiedzeniu umów najmu w związku z zaległościami czynszowymi kierowanych do Referatu Lokali Użytkowych oraz Referatu Lokali Służby Zdrowia i Fortów,
5) sporządzanie wniosków o zapłatę kierowanych do Zespołu Radców Prawnych, zgodnie z obowiązującymi procedurami oraz monitoring,
6) sporządzanie wniosków o przeksięgowanie kaucji na poczet zadłużenia lokali kierowanych do Referatu Finansowo – Księgowego,
7) prowadzenie sprawozdawczości z działalności windykacyjnej z zakresu kompetencji Referatu,
8) realizowanie procedur związanych z umarzaniem wierzytelności Gminy Miejskiej Kraków dochodzonych przez ZBK oraz udzielaniem innych ulg w spłacie wierzytelności określonych w pkt 1, w szczególności:
a) rozpatrywanie wniosków o udzielenie ulgi,
b) przygotowywanie projektów oświadczeń oraz porozumień w sprawie udzielenia ulg w przypadkach określonych przepisami prawa miejscowego,
c) bieżące informowanie Referatu Lokali Użytkowych, Referatu Lokali Służby Zdrowia i Fortów oraz Referatu Czynszów Lokali Użytkowych o zawartych porozumieniach w przedmiocie udzielania ulgi,
d) kontrola prawidłowości wywiązywania się z zawartego porozumienia pod kątem podjęcia stosownych działań,
9) prowadzenie spraw dotyczących dobrowolnych spłat zadłużenia w zakresie wierzytelności pieniężnych, których dochodzenie wynika z zakresu działania jednostki, z wyłączeniem wierzytelności wynikających z korzystania z lokali mieszkalnych i pracowni twórczych,
10) ustalanie kręgu potencjalnych spadkobierców po zmarłych dłużnikach i gromadzenie dokumentacji na potrzeby postępowań w sprawach o stwierdzenie nabycia spadku na zlecenie Zespołu Radców Prawnych,
11) nadzór nad egzekucjami wierzytelności pieniężnych realizowanych przez komorników sądowych w zakresie spraw prowadzonych przez Referat,
12) pozyskiwanie oraz gromadzenie informacji w zakresie majątku dłużnika, zgodnie z zakresem spraw prowadzonych przez Referat,
13) sporządzanie projektów umów cesji w przypadku wierzytelności dotyczących przejmowanych/ przekazywanych nieruchomości we współpracy z właściwymi referatami,
14) prowadzenie korespondencji, obsługa stron w zakresie prowadzonych działań windykacyjnych i nadzorowanych egzekucji.