REFERAT ROZLICZEŃ NIERUCHOMOŚCI - FN
Kierownik: Agnieszka Kowalczyk - Sas
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, parter, pok. 21
tel.: 12 616-62-24
Do zadań Referatu Rozliczeń Nieruchomości należy:
1) wprowadzanie dokumentów zakupu do ewidencji finansowo-księgowej w rozbiciu na poszczególne nieruchomości,
2) okresowa analiza i sprawozdawczość wyników finansowych poszczególnych nieruchomości,
3) sporządzanie rozliczeń finansowych poszczególnych nieruchomości, wyliczanie stawek eksploatacyjnych,
4) rozliczanie opłat niezależnych od właściciela, sporządzanie powiadomień o wynikach rozliczeń oraz księgowanie wraz z wystawianiem powiadomień i faktur VAT, faktur korygujących VAT,
5) analiza wysokości kosztów opłat niezależnych od właściciela w porównaniu z okresami poprzednimi na podstawie stanu odczytów urządzeń pomiarowych, otrzymanych faktur zakupu oraz informowanie właściwych referatów
o ewentualnej konieczności podjęcia właściwych działań,
6) analiza kosztów oraz weryfikacja danych otrzymywanych z Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, stanowiących podstawę rozliczenia opłat niezależnych od właściciela lokali gminnych w budynkach wspólnotowych. Informowanie Wydziału o stwierdzonych ewentualnych rozbieżnościach lub nieprawidłowościach w otrzymanych rozliczeniach,
7) wprowadzanie wysokości zaliczek wynikających ze zmiany opłat niezależnych od właściciela dla lokali mieszkalnych i użytkowych oraz sporządzanie odpowiednich powiadomień o ich zmianach,
8) odczytywanie stanu urządzeń pomiarowych lokali mieszkalnych i użytkowych będących w zarządzie ZBK,
9) wprowadzanie do systemu informatycznego danych w zakresie urządzeń pomiarowych lokali mieszkalnych i użytkowych będących w zarządzie ZBK oraz weryfikacja zużycia poszczególnych mediów,
10) analiza zużycia mediów w lokalach mieszkalnych i użytkowych oraz informowanie zgodnie z wewnętrznymi procedurami jednostki odpowiedzialnych komórek organizacyjnych o ewentualnych nieprawidłowościach dotyczących funkcjonowania urządzeń pomiarowych, zużycia mediów, itp.,
11) analiza kosztów przypadających na części wspólne budynków w celu ich optymalizacji,
12) monitorowanie terminów legalizacji indywidualnych urządzeń pomiarowych dla lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach będących w zarządzie ZBK. Informowanie Referatu Technicznego przed upływem ważności legalizacji o konieczności ich wymiany,
13) współpraca z Referatem Technicznym oraz Referatem Eksploatacji, jak również firmami zewnętrznymi w sprawie montażu, odczytów i rozliczeń podzielników kosztów w budynkach zarządzanych przez ZBK,
14) prowadzenie korespondencji, obsługa stron w zakresie działanie Referatu.