REFERAT FINANSOWO-KSIĘGOWY - FK
Kierownik: Aneta Gondek-Czulak
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro II, pok. 213
tel.: 12 616-61-92
1. Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego należy:
1) z zakresu gospodarki finansowej jednostki należy:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji ZBK zgodnie z planem finansowym oraz harmonogramem realizacji dochodów i wydatków,
b) kontrola pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez ZBK,
c) ewidencja wykorzystania i rozliczenia środków własnych, dotacji z budżetu i innych środków, w tym środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
d) prowadzenie rozliczeń finansowych z budżetem Gminy Miejskiej Kraków, organami podatkowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
e) terminowe odprowadzanie dochodów z nieruchomości Skarbu Państwa (zadanie zlecone Gminie Miejskiej Kraków) na odrębny rachunek Gminy,
f) ewidencja i zwrot kaucji użytkownikom lokali mieszkalnych i użytkowych na podstawie dyspozycji właściwych komórek organizacyjnych ZBK,
g) prowadzenie generalnego rejestru umów.
2) z zakresu rachunkowości:
a) bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewniające terminowe i rzetelne przekazywanie informacji ekonomiczno-finansowych,
b) terminowe i prawidłowe rozliczanie osób odpowiedzialnych materialnie,
c) prowadzenie ewidencji środków trwałych zgodnie z klasyfikacją środków trwałych,
d) opracowywanie wewnętrznych zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
3) z zakresu sprawozdawczości:
a) sporządzanie bilansu rocznego,
b) terminowe i prawidłowe sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych i budżetowych na podstawie ksiąg rachunkowych.
4) z zakresu organizacji obiegu i archiwizacji dokumentacji finansowej:
a) sporządzanie, przygotowywanie procedur dotyczących obiegu i wymogów formalnych dokumentów finansowych zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych,
b) opracowanie zasad archiwizacji dokumentacji finansowej.
5) z zakresu obsługi finansowej wspólnot mieszkaniowych:
a) ewidencja należnych wspólnotom zaliczek z tytułu eksploatacji i mediów oraz funduszu remontowego,
b) regulowanie płatności należnych wspólnotom z tytułu zaliczek wnoszonych przez Gminę Miejską Kraków,
c) prowadzenie bieżącej korespondencji z zarządcami wspólnot w przedmiotowym temacie.