CROSS KAMPANIA KRAKÓW - SOPOT (LIPIEC-SIERPIEŃ 2011)
CELE I ZAŁOŻENIA KAMPANII:
Kraków i Sopot zostały wybrane na gospodarzy wydarzeń związanych z polskim przewodnictwem w Radzie Unii Europejskiej. Stworzyło to ogromną szansę na międzynarodową promocję obydwu miast wśród kilkunastu tysięcy zagranicznych gości - unijnych ministrów, ekspertów i dziennikarzy z całej Europy. Chcąc ją wykorzystać jak najlepiej Kraków i Sopot postanowiły połączyć siły i w sezonie letnim 2011 promować się wspólnie. Stawiając na dwustronną letnią kampania promocyjną obydwa miasta chciały też zachęcić turystów indywidualnych, przyjeżdżających do Krakowa lub Sopotu, do odwiedzenia drugiego miasta - w czasie wakacji i w ciągu całego roku. Partnerami kampanii były: „Przekrój", „Sukces", „Gazeta Krakowska", „Dziennik Bałtycki", „Echo Miasta" oraz linie lotnicze EUROLOT S.A.
OPIS DZIAŁAŃ:
Promocja Krakowa w Sopocie ruszyła 1 lipca. Na głównym deptaku Sopotu, przy ul. Monte Cassino, stanął multimedialny przystanek Kraków.travel (rzeźba autorstwa Aleksandra Janickiego), a na sopockiej plaży dmuchany zamek (imitacja Barbakanu) w barwach miasta. Dzięki przystankowi turyści oraz mieszkańcy Sopotu mieli stały dostęp do informacji o Krakowie - m.in. za pośrednictwem portalu www.krakow.travel i www.kraków.pl, mogli również posłuchać muzyki krakowskich artystów oraz hejnału. W ramach kampanii promocyjnej Krakowa, w pobliżu sopockiego mola, zagrał, też wywodzący się z Krakowa, jeden z najciekawszych zespołów młodego pokolenia - Camero Cat. Natomiast w pobliżu zamku, przez trzy wakacyjne weekendy (23-24 lipca, 13-14 sierpnia, 20-21 sierpnia) prowadzone były „krakowskie" animacje dla dzieci. Zabawy nawiązywały do symboli kojarzonych z Krakowem, także tych wykorzystanych w akcji billboardowej Krakowa w ramach cross kampanii Kraków-Sopot - smoka i zamku.