REFERAT CZYNSZÓW LOKALI UŻYTKOWYCH - FV
Kierownik: Ewa Mateńko
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, piętro II, pokój 218
tel.: 12 616-61-20
1. Do zadań Referatu Czynszów Lokali Użytkowych należy:
1) z zakresu obsługi księgowej lokali użytkowych należy:
a) naliczanie faktur VAT za korzystanie z lokali użytkowych, garaży oraz tytułem udostępnienia powierzchni nieruchomości budynkowych będących w zasobie oraz w zarządzie ZBK,
b) sporządzanie faktur korygujących VAT tytułem zastosowania stawki czynszowej najmu netto w wysokości kosztów eksploatacyjnych,
c) ewidencja porozumień remontowych oraz księgowanie comiesięcznego uznania w poczet należności czynszowych tytułem porozumienia,
d) wystawianie not księgowych tytułem obciążenia za bezumowne korzystanie z lokalu, garażu bądź tytułem bezumownego korzystania z powierzchni nieruchomości budynkowej oraz not z tytułu rekompensaty za dochodzenie należności,
e) wystawianie not odsetkowych tytułem odsetek ustawowych naliczonych od nieterminowego regulowania należności czynszowych oraz należności z tytułu bezumownego korzystania,
f) księgowanie prawomocnych orzeczeń sądowych,
g) księgowanie oraz rozliczanie wpłat własnych na kartotekach użytkowników lokali, garaży itp.,
h) księgowanie oraz rozliczanie wpłat przekazanych do wierzyciela a pozyskanych od dłużników w toku egzekucji komorniczej,
i) comiesięczne naliczanie odsetek ustawowych od nieterminowego regulowania należności na kartotekach lokali użytkowych, garaży itp.,
j) comiesięczne naliczanie odsetek od należności zasądzonych prawomocnymi wyrokami sądowymi.
2) pozostałe zadania:
a) terminowe i prawidłowe sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych w zakresie lokali użytkowych,
b) sporządzanie oraz miesięczne uzgadnianie rejestrów VAT w zakresie podatku VAT należnego,
c) przeprowadzanie inwentaryzacji należności zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o rachunkowości,
d) sporządzanie i uzgadnianie zestawienia wyłączeń do bilansu skonsolidowanego oraz współpraca z Referatem Finansowo - Księgowym w pozostałym zakresie,
e) przygotowywanie danych finansowych oraz dokumentów do wniosków o zapłatę kierowanych przez Referat Windykacji Lokali Użytkowych i Egzekucji do Zespołu Radców Prawnych,
f) współpraca z Zespołem Radców Prawnych oraz z Referatem Windykacji Lokali Użytkowych i Egzekucji w zakresie przekazywania danych finansowych do wniosków o zapłatę oraz w zakresie udzielania informacji o dokonaniu spłaty prawomocnych nakazów zapłaty,
g) obsługa stron w zakresie uzgadniania rozrachunków (naliczeń i wpłat) oraz sald kartotek finansowych lokali, garaży itp.