REFERAT CZYNSZÓW LOKALI MIESZKALNYCH - FC
Kierownik: Łukasz Szewczyk
ul. Czerwieńskiego 16, 31 - 319 Kraków, parter, pok. 24
tel.: 12 616-61-22
1. Do zadań Referatu Czynszów Lokali Mieszkalnych należy:
1) z zakresu obsługi księgowej lokali mieszkalnych:
a) naliczanie opłat za korzystanie z lokali mieszkalnych będących w zasobie oraz w zarządzie ZBK,
b) sporządzanie korekt naliczeń za korzystanie z lokali mieszkalnych będących w zasobie oraz w zarządzie ZBK na podstawie informacji przekazywanych przez właściwe komórki organizacyjne ZBK,
c) wprowadzanie do ewidencji księgowej decyzji o przyznaniu dodatków mieszkaniowych, księgowanie wpłat z tytułu dodatków mieszkaniowych przekazywanych przez właściwy wydział Urzędu Miasta Krakowa oraz ich okresowe uzgadnianie,
d) bieżące informowanie właściwego wydziału Urzędu Miasta Krakowa o najemcach, którzy nie uzupełniają różnicy pomiędzy naliczonym przypisem a przyznanym dodatkiem mieszkaniowym, zgodnie z zapisami ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
e) księgowanie prawomocnych orzeczeń sądowych,
f) księgowanie oraz rozliczanie wpłat własnych na kartotekach użytkowników lokali mieszkalnych,
g) księgowanie oraz rozliczanie wpłat przekazanych do wierzyciela a pozyskanych od dłużników w toku egzekucji komorniczej,
h) comiesięczne naliczanie na kartotekach lokali mieszkalnych odsetek ustawowych od nieterminowego regulowania należności,
i) comiesięczne naliczanie odsetek od należności zasądzonych prawomocnymi wyrokami sądowymi,
j) sporządzanie sprawozdań w zakresie powierzonego działania, w tym na potrzeby sprawozdawczości budżetowej jednostki,
k) przygotowywanie i przekazywanie do Referatu Eksploatacji danych dotyczących wysokości czynszów najmu lokali mieszkalnych, położonych w zarządzanych przez ZBK budynkach nienależących do zasobu publicznego, w terminach i według wzorów określonych w odrębnych przepisach,
l) dokonywanie odpowiednich zapisów księgowych na kartotekach użytkowników lokali mieszkalnych dotyczących udzielonych ulg, a także sporządzanie okresowych zestawień w tym zakresie w celu kontroli realizacji zapisów porozumień ratalnych.
2) z zakresu obniżek czynszów:
a) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o obniżenie czynszu w lokalu mieszkalnym,
b) odstępowanie od przyznanych obniżek czynszu, przekazywanie do właściwych komórek organizacyjnych oraz podmiotów realizujących działania na zlecenie ZBK informacji w zakresie przyznanych obniżek czynszu oraz współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi w zakresie działania Referatu,
c) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie przeprowadzania wywiadów środowiskowych w odniesieniu do osób ubiegających się lub korzystających z obniżek czynszu w celu potwierdzenia faktycznego stanu majątkowego gospodarstwa domowego najemcy,
d) prowadzenie ewidencji przyjmowania i rozpatrywania wniosków o obniżenie czynszu,
e) sporządzanie okresowej sprawozdawczości w zakresie przyjmowanych wniosków oraz udzielonych obniżek czynszu.
3) pozostałe zadania:
a) terminowe i prawidłowe sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych w zakresie lokali mieszkalnych,
b) współpraca z Zespołem Radców Prawnych oraz z Referatem Windykacji Lokali Użytkowych i Egzekucji w zakresie udzielania informacji o dokonaniu spłaty prawomocnych nakazów zapłaty,
c) obsługa stron w zakresie uzgadniania rozrachunków (naliczeń i wpłat) oraz sald kartotek finansowych lokali mieszkalnych.