KAMPANIA INFORMACYJNO-PROMOCYJNA
„PŁAĆ I DECYDUJ”/”DECYDUJ, TO SIĘ OPŁACA!”
1. CELE I ZAŁOŻENIA
Kampania jest realizowana w dwóch turach i w oparciu o dwie wzajemnie uzupełniające się idee: zachętę do rozliczania się z podatku PIT na terenie Krakowa oraz zachętę do zaangażowania się w opracowanie projektu budżetu obywatelskiego. Ich współzależność wynika stąd, że wyższe wpływy do budżetu miasta z tytułu odprowadzanego podatku od osób fizycznych stwarzają szansę na to, aby w przyszłości zwiększała się pula środków wydatkowanych w formule budżetu obywatelskiego, tzn. w drodze konsultacji z mieszkańcami, którzy wskazują i wybierają przedsięwzięcia, które mają zostać zrealizowane.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Towarzyszące kampanii hasła – „Płać i decyduj” (przekaz dotyczący podatku PIT) oraz „Decyduj, to się opłaca!” (przekaz dotyczący budżetu obywatelskiego) – mają zwrócić uwagę krakowian na fakt, że – po pierwsze – wybór miasta, na terenie którego rozliczymy się z podatku PIT, to bardzo ważna decyzja, która wpłynie na to, jak będzie nam żyło się na co dzień, a po drugie, że skoro przekazujemy już część swoich pieniędzy do miejskiej kasy warto zaangażować się we współdecydowanie o tym na co zostaną przeznaczone. Pierwsza tura kampanii, która trwała do 30 kwietnia br., była realizowana w oparciu o dwa przekazy – zachętę do rozliczania się z podatku PIT na terenie Krakowa (ten element był najmocniej akcentowany) oraz zaproszenie do zaangażowania się w opracowywanie budżetu obywatelskiego Krakowa. W drugiej turze (1 września – 5 października) przekaz kampanijny skupi się już wyłącznie wokół tematyki budżetu obywatelskiego. Krakowianie będą zapraszani do wzięcia udziału w głosowaniu, w którym spośród zaproponowanych przez nich wcześniej projektów zostaną wyłonione te, które zyskają największe poparcie i zostaną ostatecznie realizowane ze środków budżetu obywatelskiego.
3. REALIZACJA
I TURA: 15 - 30 kwietnia 2014
1) I PRZEKAZ: „Płać i decyduj”
Outdoor
a. billboardy
b. citylighty
c. plakaty
Internet
a. tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej: www.krakow.pl/podatki
b. działania informacyjne prowadzone na profilu w serwisie społecznościowym Facebook: „Kraków.pl”, „Dialog Społeczny w Krakowie”.
2) II PRZEKAZ: „Decyduj, to się opłaca!”
Outdoor
a. citylighty
b. plakaty „miejskie” B1 (ekspozycja w budynkach Urzędu Miasta Krakowa, instytucjach kultury oraz w siedzibach władz krakowskich dzielnic)
c. plakaty „dzielnicowe” A3 (ekspozycja w siedzibach władz krakowskich dzielnic)
Leaflet
a. ulotka „miejska” (A4 do DL) – została dostarczona do krakowian
b. ulotka „dzielnicowa” (A4 do DL,18 wersji) – kolportaż w obrębie dzielnic
Multimedia
a. spot reklamowy w telewizji autobusowej BUS TV
b. plansze reklamowe w 65 automatach Krakowskiej Karty Miejskiej
Telewizja
Emisja plansz informacyjnych w TVP Kraków przed „Kroniką”
Prasa
a. publikacja reklam prasowych w lokalnym dzienniku
b. współpraca z informacyjna z patronem medialnym kampanii – Gazetą Wyborczą-Oddział w Krakowie
c. publikacja tekstów informacyjnych oraz reklam w dwutygodniku miejskim KRAKÓW.PL
Internet
a. tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej: www.budzet.krakow.pl;
b. zakładka poświęcona budżetowi obywatelskiemu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP)
c. działania informacyjne na profilach w serwisie społecznościowym Facebook: „Budżet obywatelski miasta Krakowa”, „Kraków.pl”, „Dialog Społeczny”, „Gazeta.pl Kraków”
d. banner reklamowy na www.krakow.pl oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
II TURA: 1 września – 5 października 2014
1) PRZEKAZ: „Decyduj, to się opłaca!”
Outdoor
a. nośniki typu billboard (ekspozycja w przestrzeni miejskiej)
b. nosniki typy citylight (ekspozycja na przystankach komunikacji miejskiej na terenie Krakowa)
c. plakaty „miejskie” B1 (ekspozycja w budynkach Urzędu Miasta Krakowa, instytucjach kultury oraz w siedzibach władz krakowskich dzielnic)
d. plakaty „dzielnicowe” A3 (ekspozycja w siedzibach władz krakowskich dzielnic)
Leaflet
ulotka „dzielnicowa” (A4 do DL,18 wersji) – kolportaż w obrębie dzielnic
Multimedia
a. spot reklamowy w telewizji autobusowej BUS TV
b. plansze reklamowe w 65 automatach Krakowskiej Karty Miejskiej
Telewizja
Emisja plansz informacyjnych w TVP Kraków przed „Kroniką”
Internet
a. stała reklama internetowa w regionalnych serwiach portali Onet.pl oraz Gazeta.pl
b. tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej: www.budzet.krakow.pl
c. zakładka poświęcona budżetowi obywatelskiemu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP)
d. działania informacyjne na profilach w serwisie społecznościowym Facebook: „Budżet obywatelski miasta Krakowa”, „Kraków.pl”, „Dialog Społeczny”, „Gazeta.pl Kraków”
e. banner reklamowy na www.krakow.pl oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Prasa
a. pięć specjalnych 4-stronicowych dodatków redakcyjno-ogłoszeniowych, zamieszczonych w lokalnej prasie, poświęconych projektom ogólnomiejskim
i dzielnicowym, zgłoszonym jako propozycje do realizacji oraz terminom i miejscom głosowania
b. publikacja reklam prasowych w lokalnym dzienniku
c. współpraca z informacyjna z patronem medialnym kampanii – Gazetą Wyborczą-Oddział w Krakowie
d. publikacja tekstów informacyjnych oraz reklam w dwutygodniku miejskim KRAKÓW.PL
Koncepcję graficzną kampanii opracowała agencja kreatywna ADHEADS sp. z o.o., a za jej realizację odpowiada MYLED sp. z o.o.