REFERAT DOKUMENTACJI TECHNICZNYCH – TG
Kierownik: Paweł Lubaczewski
ul. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków, piętro I, pokój 122
tel: 12 616-61-82
1. Do zadań Referatu Dokumentacji Technicznych należy:
1) z zakresu postępowań związanych z wnioskami najemców o sprzedaż lokali Gminy Miejskiej Kraków oraz Skarbu Państwa, przygotowanie i przekazanie kompletnego wniosku do właściwego wydziału Urzędu Miasta Krakowa, w tym:
a) prowadzenie ewidencji wniosków o sprzedaż lokali,
b) w przypadku braku dokumentacji inwentaryzacyjnej budynku, zlecenie wykonania inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej lokalu wraz z uzyskaniem zaświadczenia o samodzielności,
c) w przypadku lokali stanowiących własność Skarbu Państwa pozyskanie środków finansowych niezbędnych do zlecenia inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej,
d) przekazanie kompletnego wniosku do właściwego Wydziału Urzędu Miasta Krakowa,
2) z zakresu procesu sprzedaży pustostanów lokali Gminy Miejskiej Kraków oraz Skarbu Państwa przygotowanie i przekazanie kompletu informacji i dokumentów do właściwego Wydziału Urzędu Miasta Krakowa, w tym:
a) w przypadku braku dokumentacji inwentaryzacyjnej budynku, zlecenie wykonania inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej lokalu wraz z uzyskaniem zaświadczenia o samodzielności,
b) przekazanie kompletu uzyskanych informacji oraz dokumentów do właściwego wydziału Urzędu Miasta Krakowa.
3) z zakresu wykonywania dokumentacji technicznych w budynkach wspólnot mieszkaniowych oraz pozostających w zarządzie ZBK:
a) przygotowanie wniosku o wszczęcie postępowania na zamówienie publiczne celem wyłonienia wykonawcy dokumentacji i merytoryczny udział w powyższym procesie.
b) odbiór i weryfikacja wykonanych dokumentacji technicznych budynków,
c) wzywanie wykonawców dokumentacji technicznych budynków do ewentualnych korekt,
d) przekazywanie wykonanych i zweryfikowanych dokumentacji technicznych budynków wspólnotom mieszkaniowym, właściwym wydziałom Urzędu Miasta Krakowa, oraz właściwym komórkom organizacyjnym ZBK.
e) wykonywanie pomiarów i inwentaryzacji architektoniczno-budowlanych lokali oraz zlecanie dokumentacji technicznych budynków, na uzasadniony wniosek właściwych komórek organizacyjnych ZBK.
4) z zakresu zadań wymagających współpracy z wydziałami UMK:
a) występowanie z wnioskami o wydanie zaświadczeń o samodzielności lokali do Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, ich odbiór oraz weryfikacja,
b) uzyskiwanie z Wydziału Geodezji UMK wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów oraz kartotek budynków, ich weryfikacja, występowanie z wnioskiem do dokonanie zmian w ewidencji gruntów, pozyskanie z archiwów (UMK, Archiwum Państwowego) materiałów wymaganych przez Wydział Architektury i urbanistyki oraz Wydział Geodezji UMK w związku ze złożonym wnioskiem.