Dział Informacji i Obsługi (ID 1)
Kierownik: Bożena Hibbert
Adres: os. Teatralne 24
tel. +48 (12) 430 45 46, +48 (12) 430 45 44, +48 (12) 644 76 09
fax. +48 12 643 07 06, +48 12 643 53 83
e-mail: id@mops.krakow.pl
Dział Informacji i Obsługi realizuje zadania w obszarach działania Filii Nr 1, Filii Nr 9 oraz Działu Pomocy Bezdomnym.
Dział Informacji i Obsługi realizuje następujące zadania w obszarze działania wymienionych wyżej komórek organizacyjnych w szczególności:
1) udzielanie klientom informacji w sprawach pomocy społecznej, oraz organizacji pracy MOPS, przyjmowanie wniosków PFRON;
2) przyjmowanie osób zgłaszających się po raz pierwszy do MOPS i kierowanie ich do właściwego Zespołu / Działu po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy;
3) wydawanie zaświadczeń osobom zainteresowanym;
4) obsługa systemu informatycznego OU POMOST STD oraz innych systemów informatycznych niezbędnych do realizacji zadań;
5) prowadzenie obowiązujących rejestrów;
6) wydawanie i obsługa kart przepłaconych;
7) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących świadczeń materialnych o charakterze socjalnym przyznawanych na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty dla mieszkańców obszaru objętego działaniami Filii Nr 1 i Filii nr 9;
8) przygotowywanie i obsługa dokumentów księgowych dotyczących zadań realizowanych przez Filię Nr 1, Filię nr 9 i Dział Pomocy Bezdomnym;
9) prowadzenie bieżącej analizy wydatkowanych środków i przedstawianie analiz Kierownikowi Filii / Działu Pomocy Bezdomnym w szczególności w zakresie wykonania planów finansowych i rzeczowych, także na jego wniosek;
10) sporządzanie w terminie wymaganej sprawozdawczości (w tym monitoringu) z pracy Filii / Działu Pomocy Bezdomnym;
11) obsługa kancelaryjna Filii i Działu Pomocy Bezdomnym;
12) koordynacja obsługi Filii i Działu Pomocy Bezdomnym w zakresie spraw gospodarczych oraz personalnych w tym obsługa biletów komunikacji miejskiej dla celów służbowych;
13) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do obliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób pobierających świadczenia pomocy społecznej objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego;
14) przygotowywanie i dostarczanie list do realizatorów świadczeń przyznanych w formie niepieniężnej.