Rodzaj dokumentu |
interpretacja indywidualna |
Sygnatura
|
PD-01.3120.8.31.2015.GK
|
Data
|
2015.12.01 |
Autor
|
Prezydent Miasta Krakowa |
Istota interpretacji
|
Podatek od nieruchomości – opodatkowanie jednostek oświatowych |
Z interpretacji indywidualnej usunięto dane identyfikujące wnioskodawcę oraz inne podmioty wskazane w treści interpretacji zgodnie z art. 14i § 3 w związku z art. 14j § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 201). Osoba odpowiedzialna za wyłączenie powyższych danych: Grzegorz Kasprzak
|
INDYWIDUALNA INTERPRETACJA PODATKOWA
Działając na podstawie art. 14j § 1 i § 3 w zw. z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 27 listopada 2015 r. o udzielenie pisemnej indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczących podatku od nieruchomości
uznaję, że stanowisko Wnioskodawcy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
Pismem z dnia 27 listopada 2015 r. Wnioskodawca zwrócił się o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości.
Wnioskodawca przedstawił opis stanu faktycznego, zgodnie z którym Zespół Szkół (…) wynajmuje część budynku szkolnego o powierzchni 218 m2 fundacji na prowadzenie niepublicznej szkoły podstawowej oraz powierzchnię wielkości 12,5m2 na prowadzenie magazynu szkolnego na sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne.
Wynajmowane pomieszczenia są zajęte na potrzeby prowadzenia przez fundację statutowej działalności wśród dzieci i młodzieży w zakresie oświaty, wychowania, nauki i techniki, kultury fizycznej i sportu. Nie jest w nich prowadzona działalność gospodarcza.
W związku z powyższym Wnioskodawca zwrócił się o wykładnię przepisu art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 849 z późn. zm.-dalej: u.p.o.l.).
Wnioskodawca przedstawił również własne stanowisko w przedstawionej sprawie, zgodnie z którym, Zespół Szkół (…) nie nalicza podatku od nieruchomości wynajmowanej fundacji prowadzącej szkołę podstawową i nie odprowadza z tego tytułu podatku do urzędu miasta.
Zgodnie z art. 7 ust. pkt 2 u.p.o.l. zwolnione od opodatkowania podatkiem od nieruchomości są publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne objęte systemem oświaty oraz prowadzące je organy, w zakresie nieruchomości zajętych na działalność oświatową.
Zespół Szkół (…), który jest podatnikiem podatku od nieruchomości, jest także jednostką objętą systemem oświaty. Gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne są wskazane w art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) jako podmioty objęte systemem oświaty.
Wnioskodawca wskazał, że część budynku jest oddana w najem innemu podmiotowi jednak wynajęta powierzchnia jest zajęta na prowadzenie działalności oświatowej tj. znajduje się tam szkoła podstawowa. Na przedmiotowej powierzchni nie jest prowadzona działalność gospodarcza.
Z powyższego wynika, że spełnione są obie przesłanki warunkujące możliwość korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 2 u.p.o.l. Dlatego stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku jest prawidłowe.
Na indywidualną interpretację podatkową zgodnie z art. 14c § 3 Ordynacji podatkowej przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, złożona za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, adres: Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Krakowa, Al. Powstania Warszawskiego 10, 31-549 Kraków, wniesiona po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację do usunięcia naruszenia prawa
w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach w terminie 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie 60 dnia od dnia wniesienia tego wezwania.