1. CELE I ZAŁOŻENIA
Głównym celem kampanii było pokazanie, jak istotnym tematem dla Miasta jest problem walki ze smogiem. Ważnym jest, aby krakowianie dowiedzieli się, iż jest to zagadnienie, które dotyczy nie tylko władz miasta, ale także jego mieszkańców. Stąd pomysł na kampanię, której ideą przewodnią byłoby wspólne łączenie się w walce ze smogiem.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Kreacja graficzna kampanii była spójna z systemem identyfikacji wizualnej miasta. Hasło przewodnie towarzyszące działaniom: „Bądźmy razem w walce o czyste powietrze dla Krakowa!” miało zachęcać mieszkańców, aby uczestniczyli czynnie w procesie zmian. Jednak, aby tak się stało, krakowianie musieli posiadać wiedzę na temat aktualnych realizacji miasta w tym zakresie. Stąd pomysł, aby graficznie przedstawić mieszkańcom możliwie najszerszą listę działań podejmowanych przez Wydziały i Jednostki Miasta w zakresie walki o czyste powietrze na terenie Krakowa.
3. REALIZACJA
Kampania realizowana była od 22 września do 30 listopada 2017 r.
1) Outdoor
- ekspozycja 120 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa
- ekspozycja 50 plakatów typu billboard na terenie Krakowa
- ekspozycja 100 plakatów w formacie B1 na słupach reklamowych okrągłych na terenie Krakowa
- ekspozycja reklamy typu cube (4 szt.) w przestrzeni miasta
- branding tramwaju MPK (reklama całościowa przez 2,5 miesiąca)
- branding 8 autobusów (reklama typu fullback przez 2 miesiące)
2) Internet
- reklama na portalach informacyjnych: onet.pl, lovekrakow.pl, krakow.pl, krknews.pl
- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek organizacyjnych
- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych,
- informacje w mediach społecznościowych na profilu miejskim
3) Multimedia
- kampanijny spot emitowany w telewizji autobusowej BUS TV (250 autobusów)
- kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów Krakowskiej Karty Miejskiej (130 ekranów)
4) Leaflet
- kolportaż 5000 ulotek i 200 plakatów A3
5) Prasa
- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL (3 emisje)
- reklama w krakowskim wydaniu Gościa Niedzielnego (5 emisji)
- reklama w lokalnym wydaniu Faktu (5 emisji)
8) Radio
- program nt. czystości powietrza oraz spoty 15 sek. (5 emisji dziennie przez dwa tygodnie) w Radio Kraków
Za zakup mediów odpowiadała agencja reklamowa DSK sp. z o.o.