Kampania informacyjno-promocyjna „Karta Krakowska”.
1. CELE I ZAŁOŻENIA
Karta Krakowska to jeden z kluczowych elementów polityki promocyjnej i społecznej Gminy Miejskiej Kraków, mająca na celu rozwój, zwiększenie dostępności do komunikacji miejskiej i dóbr kultury. Karta pełni również funkcję promocyjną Gminy jako atrakcyjnego miejsca do osiedlenia się. Ponadto, dzięki Karcie Krakowskiej dochody Gminy ulegną zwiększeniu z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.
Program ten został wprowadzony uchwałą Rady Miasta Krakowa z dnia 7 lutego 2018 r. nr XCIV/2450/18.
W ramach programu Karty Krakowskiej stworzony został system zniżek, ulg, preferencji i uprawnień.
W pierwszej kolejności wprowadzone zostały 20 % zniżki związane z zakupem biletów okresowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie, jak również biletów wstępu do miejskich muzeów oraz galerii.
W miarę upływu czasu i rozwoju programu swoje zniżki dla programu Karta Krakowska zaczęli udostępniać także Partnerzy komercyjni. Zniżki zaczęły obowiązywać od 1 sierpnia 2018 r.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Kreacja graficzna Karty Krakowskiej pozostaje spójna z systemem identyfikacji wizualnej miasta oraz kreacją, którą zaprojektowano dla kampanii podatkowej.
Koncepcja kreatywna ma za zadanie uświadomić wszystkim osobom, które pracują, studiują i uczą się w Krakowie, że miasto rozwija się właśnie dzięki takim jak oni, podatnikom. Chcesz być bohaterem - płać podatki i korzystaj z ulg, jakie przysługują posiadaczom Karty Krakowskiej.
3. REALIZACJA
I tura (10.05-20.08.2018): dot. możliwości odbioru Karty Krakowskiej,
II tura (1.07-20.10.2018): informująca o możliwości odbioru Karty Krakowskiej, a także uwzględniająca przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych w zw. z możliwością przystępowania partnerów do projektu.
1) Outdoor I tura:
- ekspozycja 120 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa
- ekspozycja 30 billboardów na terenie Krakowa
- 200 naklejek na oparciach foteli w komunikacji miejskiej (tramwaje)
- branding autobusów MPK – reklama typu full back
- branding tramwaju typu EU8N (5 miesięcy)
1a) Outdoor II tura:
- ekspozycja 320 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa
- ekspozycja 30 billboardów na terenie Krakowa
- 200 naklejek na oparciach foteli w komunikacji miejskiej (tramwaje)
- branding autobusów MPK – reklama typu full back
- branding tramwaju typu EU8N (5 miesięcy)
- reklama na 30 nośnikach typu mini cube
- reklama na 4 nośnikach typu cube
2) Internet (I i II tura)
- specjalnie utworzona oficjalna strona internetowa: www.kk.krakow.pl,
- reklama oraz materiały redakcyjne na portalach ogólnoinformacyjnych: lovekrakow.pl, KRKnews.pl, Głos. Tygodnik Nowohucki
- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek
organizacyjnych i miejskich jednostek kultury oraz BIP Kraków
- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych, miejskich jednostkach
Kultury
- informacja w mediach społecznościowych: Facebook Krakow.PL
3) Multimedia (I i II tura)
- kampanijny spot emitowany w telewizji autobusowej BUS TV (250 autobusów)
- kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów
Krakowskiej Karty Miejskiej (130 ekranów)
4) Leaflet
- kolportaż 10000 ulotek i 2000 plakatów A3 oraz 1000 plakatów B1 informacyjno-promocyjnych
na terenie Krakowa
4a) Leaflet
- kolportaż 350000 ulotek i 3000 plakatów A3 oraz 800 plakatów B1 informacyjno-promocyjnych
na terenie Krakowa
5) Prasa ( I i II tura)
- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL
- reklama w lokalnym wydaniu Faktu (3 emisje)
Za zakup mediów odpowiadała agencja reklamowa DSK sp. z o.o.