Wprowadzanie zmian w wykazie dziennych opiekunów
Zgodnie z art. 47a ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 w przypadku zmian danych lub informacji w wykazie podmiot zatrudniający dziennego opiekuna zobowiązany jest za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) w terminie do:
1) 14 dni od dnia zaistnienia zmian wystąpić do organu prowadzącego wykaz (wójta, burmistrza, prezydenta) z wnioskiem o zmianę danych lub informacji. Dotyczy to zmian następujących danych:
- nazwy, imienia i nazwiska, siedziby lub adresu podmioty zatrudniającego dziennego opiekuna;
- numerów NIP lub REGON podmiotu zatrudniającego dziennego opiekuna;
- imienia i nazwiska dziennego opiekuna zatrudnianego przez dany podmiot;
- miejsca sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;
- informacji o zawieszeniu działalności związanej z zatrudnianiem dziennego opiekuna.
2) 3 dni od dnia zaistnienia zmian - w przypadku danych lub informacji dotyczących:
- liczby miejsc oraz liczby dzieci powierzonych opiece dziennego opiekuna;
- czasu sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;
- wysokości opłat u dziennego opiekuna.
3) 5 dni roboczych liczonych od pierwszego dnia danego miesiąca, według stanu na ostatni dzień poprzedzającego miesiąca - w przypadku danych lub informacji:
- danych dotyczących dziecka objętego opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna;
- danych dotyczących rodziców, których dzieci są objęte opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna;
- numeru rachunku bankowego podmiotu zatrudniającego dziennego opiekuna lub dziennego opiekuna prowadzącego działalność na własny rachunek;
- informacji o dofinansowaniu miejsc opieki ze środków publicznych.
W przypadku ewentualnych pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Wydziałem Polityki Społecznej, Referatem ds. Żłobków Urzędu Miasta Krakowa tel. 12 616-50-55.