Dojście do budynku ma szerokość ponad 1,5 m i jest w dobrym stanie technicznym.
Główne wejście zlokalizowane jest przy deptaku odgrodzonym od jezdni ekranami dźwiękochłonnymi, więc parking zlokalizowany jest z tyłu budynku.
Wjazd na parking szkoły zapewniony jest od strony ul. Obrońców Poczty Gdańskiej. Na parkingu wyznaczone jest jedno oznakowane znakami poziomymi i pionowymi miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Rozmiar i nawierzchnia są zgodne z normami. Miejsce zlokalizowane jest w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych wyposażonego w mobilną pochylnię. Wejście posiada dwa schody zewnętrzne, które są w dobrym stanie technicznym, nie przekraczające wysokości 0,5 m dlatego też nie posiadają balustrady i/lub poręczy przyściennych. Ze względów technicznych nie jest to wejście główne. W celu ułatwienia poruszania się ciąg pieszo–jezdny wyznaczony jest przez budynek szkoły, gdyż zewnętrzny jest bardzo długi.
Osoby wchodzące powinny kierować się do pracownika portierni.
Przy wejściu głównym znajduje się czytelna tablica informująca o instytucji.
Wejście na parter budynku głównego jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością przy pomocy mobilnej pochylni. Schody zewnętrzne są w dobrym stanie technicznym, mają dwa stopnie nie przekraczające wysokości 0,5 m dlatego też nie posiadają balustrady i/lub poręczy przyściennych. Ciąg pieszy prowadzący do wejścia głównego budynku doposażono w listwy prowadzące. Główne wejście do szkoły oznaczone jest barwami kontrastowymi.
Drzwi wejściowe mają wymagane wymiary i niskie progi, nie otwierają się automatycznie, ale ręcznie da się je otworzyć bez używania dużej siły. Przy drzwiach znajduje się przestrzeń manewrowa 1,5 m x 1,5 m. Używane na co dzień skrzydła oznaczone są kontrastowymi pasami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Przy wejściu znajduje się oznaczony punkt obsługi/pomocy portiernia. Pracownicy portierni pełnią dyżur przez cały czas pracy szkoły. Nie ma oznaczeń na podłodze, lady ani pętli indukcyjnej. Nie ma też przy wejściu tablicy informacyjnej ani planu szkoły. Pracownicy są przeszkoleni w zakresie pomocy osobom z niepełnosprawnością, udzielania kompleksowej informacji, asyście, pomocy w przemieszczaniu się po budynku.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku jest dostępna usługa tłumacza języka migowego w ograniczonym czasowo zakresie.
Budynek ma trzy kondygnacje nadziemne i jedna podziemną w części głównej oraz dwie kondygnacje nadziemne w części warsztatowej. Komunikację pionową zapewniają cztery klatki schodowe. Są w dobrym stanie technicznym, mają minimalną szerokość 1,2 m, są wyposażone w dwie lub jedną poręcz i nie są śliskie, ale nie mają specjalnych właściwości antypoślizgowych. Nie są oznaczone za pomocą zmiennej faktury, jednak każdy koniec i początek biegu oznaczony jest kontrastowym kolorem.
W budynku nie ma windy.
Korytarze mają odpowiednią szerokość (do 2,4 m), meble i gabloty nie utrudniają poruszania się po nich. Nie ma na nich schodów ani pojedynczych stopni.
Pomieszczenia obsługi są zaaranżowane w sposób przewidywalny i uporządkowany.
Drzwi wewnętrzne w świetle ościeżnicy mają szerokość co najmniej 0,9 m i wysokość 2 m.
Drzwi wykonane z przezroczystych tafli oznaczone są kontrastowymi pasami.
Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.
Drzwi w budynkach mają progi o maksymalnej wysokości do 2 cm.
W budynku nie ma dywanów. Wykładziny elastyczne są przymocowane na stałe do podłoża.
Pozostałe zastosowane materiały wykończeniowe nawierzchni podłóg nie są śliskie, ale nie mają właściwości antypoślizgowych.
Klamki można obsługiwać jedną ręką, nie wymagają mocnego ściskania i chwytania.
Oświetlenie sztuczne pomieszczeń równomiernie oświetla całą ich powierzchnię.
Lady stanowisk nie są obniżone do wysokości max. 0,8 m.
Sekretariat główny oraz uczniowski a także toaleta dla osób niepełnosprawnych na parterze są oznakowane za pomocą alfabetu Braille’a.
Sekretariat główny znajdujący się na parterze budynku wyposażony jest w mobilną pętlę indukcyjną.
Dla celów dydaktycznych jest zapewniona druga mobilna pętla indukcyjna oraz klawiatura z nakładkami brajlowskimi.
Do Zespołu Szkół Łączności można dojechać bezpośrednio liniami tramwajowymi: 18, 22, 52 lub autobusowymi: 101, 109, 112, 162,194 - przystanek Szwedzka lub Kapelanka. Rozkłady jazdy Komunikacji Miejskiej w Krakowie znajdują się na stronie www.mpk.krakow.pl
Plan ewakuacji jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W budynku istnieje informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów, która jest wykonana w sposób czytelny. Oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest częściowo umieszczone na wysokości max 1,5 m, a częściowo na wysokości około 2,5 m. W budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego w postaci dzwonka oraz syren w części warsztatowej.
W części szkolnej znajduje się świetlny (wizualny) system powiadamiania alarmowego w postaci trzech telewizorów służących do wyświetlania komunikatów.
Budynek nie jest wyposażony sprzęt do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. Nie ma też oznaczonych bezpiecznych stref oczekiwania dla osób z niepełnosprawnościami.
Zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za ewakuację osób z niepełnosprawnościami.
Nie zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub systemu wypukłych znaków.
Dojście do budynku ma szerokość ponad 1,5 m i jest w dobrym stanie technicznym.
Główne wejście zlokalizowane jest przy chodniku odgrodzonym od jezdni pasem zieleni, więc parking zlokalizowany jest z boku i tyłu budynku. Wjazd na parking internatu zapewniony jest od strony ul. Nowaczyńskiego. Na parkingu są wyznaczone dwa oznakowane znakami poziomymi i pionowymi miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Rozmiar i nawierzchnia są zgodne z normami. Nie są zlokalizowane w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych, prowadzi do niego zewnętrzny ciąg pieszo–jezdny w dobrym stanie technicznym.
Osoby wchodzące powinny kierować się do pracownika portierni.
Przy wejściu głównym znajduje się czytelna tablica informacyjna o instytucji.
Do budynku można się dostać na wózku przy pomocy mobilnej pochylni. Schody są w dobrym stanie technicznym, posiadają poręcz, nie posiadają wyróżnionego pola.
Drzwi wejściowe mają wymagane wymiary i niskie progi, nie otwierają się automatycznie, ale ręcznie da się je otworzyć bez używania dużej siły. Przy drzwiach znajduje się przestrzeń manewrowa 1,5 m x 1,5 m. Są oznaczone kontrastowymi pasami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Przy wejściu znajduje się punkt obsługi/pomocy portiernia. Pracownicy portierni pełnią w niej dyżur przez cały czas pracy szkoły. Nie ma oznaczeń na podłodze ani pętli indukcyjnej. Nie ma też przy wejściu tablicy informacyjnej ani planu internatu. Pracownicy są przeszkoleni w zakresie pomocy osobom z niepełnosprawnością, udzielania kompleksowej informacji, asyście, pomocy w przemieszczaniu się po budynku.
W budynku nie ma toalet dostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie jest dostępna usługa tłumacza języka migowego.
Budynek ma trzy kondygnacje nadziemne i jedna podziemną w części głównej oraz jedną kondygnację nadziemną w części, w której znajduje się stołówka. Komunikację pionową zapewniają dwie klatki schodowe. Są w dobrym stanie technicznym, mają minimalną szerokość 1,2 m, są wyposażone w jedną poręcz i nie są śliskie, ale nie mają specjalnych właściwości antypoślizgowych. Nie są oznaczone za pomocą zmiennej faktury, ale każdy koniec i początek biegu oznaczony jest kontrastowym kolorem.
W budynku nie ma windy.
Korytarze mają odpowiednią szerokość, meble i gabloty nie utrudniają poruszania się po nich. Przy wejściu głównym oraz przed wejściem do stołówki znajdują się trzystopniowe schody.
Pomieszczenia obsługi klienta są zaaranżowane w sposób przewidywalny i uporządkowany.
Drzwi wewnętrzne w świetle ościeżnicy mają szerokość co najmniej 0,9 m i wysokość 2 m.
Nie ma drzwi wykonanych z przezroczystych tafli ani dywanów.
Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.
Drzwi w budynkach nie mają progów lub mają progi o maksymalnej wysokości do 2 cm.
W budynku nie ma dywanów. Wykładziny elastyczne są przymocowane na stałe do podłoża.
Pozostałe zastosowane materiały wykończeniowe nawierzchni podłóg nie są śliskie, ale nie mają właściwości antypoślizgowych.
Klamki można obsługiwać jedną ręką, nie wymagają mocnego ściskania i chwytania.
Oświetlenie sztuczne pomieszczeń równomiernie oświetla całą ich powierzchnię.
W pomieszczeniach obsługi klienta nie ma lad.
Pomieszczenia obsługi i toalety nie są oznakowane za pomocą alfabetu Braille’a.
Do internatu ZSŁ można dojechać bezpośrednio liniami tramwajowymi: 18, 22, 52 lub autobusowymi: 101, 194, 219 - przystanek Kapelanka. Rozkłady jazdy Komunikacji Miejskiej w Krakowie znajdują się na stronie www.mpk.krakow.pl
Plan ewakuacji jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W budynku istnieje informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów, która jest wykonana w sposób czytelny. Oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest umieszczone na wysokości max 1,5 m. Budynek nie jest wyposażony w jakikolwiek sprzęt do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. Nie ma też oznaczonych bezpiecznych stref oczekiwania dla osób z niepełnosprawnościami.
Zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za ewakuację osób z niepełnosprawnościami.
Nie zastosowano oznaczenia dróg ewakuacji za pomocą pisma Braille’a lub systemu wypukłych znaków.