Dostępność architektoniczna
DOSTĘPNOŚĆ WEJŚCIA DO BUDYNKU
- Obiekt Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji przy ul. Ułanów 9, 31-450 Kraków znajduje się w otoczeniu ogrodu do którego prowadzi wejście przez bramę prowadzącą do budynku szkoły.
- Obiekt szkoły jest oznaczony pinezką GPS i znajduje się ok. 250 m od przystanku komunikacji publicznej.
- Ciąg komunikacyjny między przystankiem komunikacji publicznej, a szkołą jest bezpieczny.
- W sąsiedztwie szkoły w budynku Internatu Zespołu Szkół nr 1 przy ul. Ułanów 3, 31-450 Kraków znajduje się Internat Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji.
- Ciągi piesze na terenie szkoły są wykonane z kostki brukowej.
Brak oznaczeń do naprowadzania i orientacji do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami oraz pasa ostrzegawczego do wejścia do budynku.
- Do budynku Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji prowadzi główne wejście nieoznaczone pinezką GPS poprzedzone 3 szerokimi stopniami, z lewej ich strony znajduje się podjazd dla wózków, umożliwiający osobom niepełnosprawnym dostęp do budynku, wymiary spocznika i wejście do budynku pozwala na swobodne poruszanie się osoby niepełnosprawnej znajdującej się na wózku inwalidzkim. Budynek jest dwupiętrowy, bez windy.
- Do budynku szkoły prowadzą szklane drzwi widoczne na tle fasady. Podłoga jest równa, bez progów i stopni. Wieczorem wejście jest oświetlone.
- Budynek jest wyraźnie oznaczony tablicami informacyjnymi.
- Drzwi wejściowe nie wymagają użycia nadmiernego użycia siły. Brak domofonu.
- Obok drzwi wejściowych znajduje się portiernia w której przebywa portier widoczny dla osób wchodzących.
MIEJSCE PARKINGOWE
- Szkoła posiada parking na którym znajduje się miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone piktogramem oraz wymalowaną kopertą wraz z dojściem do chodnika. Przy wjeździe na teren parkingu przed szlabanem znajduje się domofon do kontaktu z pracownikiem szkoły, który może udzielić pomocy osobie ze specjalnymi potrzebami.
KOMUNIKACJA POZIOMA
- Przestrzenie komunikacyjne budynku posiadają bariery poziome (komunikacja pozioma - korytarze).
- Budynek wyposażony jest na parterze w toaletę dla osób niepełnosprawnych. Drzwi toalety są oznakowane pismem Braille’a. Toaleta posiada szerokie drzwi, dużą przestrzeń manewrową przed i w środku. Obok muszli klozetowej znajdują się uchwyty ułatwiające przesiadanie się. Umywalka, mydło, ręczniki jednorazowego użytku są na wysokości umożliwiającej korzystanie z nich osób na wózkach.
Toaleta na parterze nie posiada dzwonka alarmowego i zamka otwieranego z zewnątrz.
Na I i II piętrze brak toalet dla osób z niepełnosprawnościami.
- Oznakowania pismem Braille’a znajdują się na drzwiach pomieszczeń umiejscowionych na parterze budynku. Są to: toaleta, sale dydaktyczne nr 2, 8, 27, 26, 27A, pokój nauczycielski nr 6 oraz sekretariat nr 33.
- Na I i II piętrze brak oznakowania pismem Braille’a drzwi do pomieszczeń. Brak oznaczeń fakturowych w budynku.
- Na korytarzach szkolnych pomiędzy wejściami do pomieszczeń znajdują się w ciągu komunikacyjnym przy ścianach szafki uczniowskie.
KOMUNIKACJA PIONOWA
- W budynku znajdują się dwie klatki schodowe oznaczone kontrastowo z poręczami prowadzące do 2 piętra. Brak nr pięter na klatkach schodowych. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych ułatwia nawigację.
Poręcze nie są oznaczone pismem Braille’a.
- Budynek nie jest wyposażony w windę co skutkuje brakiem możliwości wejścia na wyższe kondygnacje osób z niepełnosprawnościami.
RODZAJE UDOGODNIEŃ DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
- Szkoła posiada przenośną pętlę indukcyjną, która znajduje się na portierni szkoły na parterze budynku.
- Szkoła posiada miejsca do obsługi interesantów w holu głównym i przed sekretariatem ze szczególnymi potrzebami, które jest dobrze doświetlone i pozwala na załatwienie spraw.
- Na miejscu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na prośbę zainteresowanych po wcześniejszym umówieniu.
- W drzwiach wejścia do sekretariatu i księgowości znajdują się progi oznaczone kontrastowo. W innych pomieszczeniach ich nie ma.
- Oznakowania pismem Braille’a znajdują się na drzwiach pomieszczeń umiejscowionych na parterze budynku.
Na I i II piętrze brak oznaczeń drzwi pismem Braille’a.
- W budynku zastosowano kontrastową kolorystykę drzwi w stosunku do ścian dla wszystkich pomieszczeń.
- We wszystkich pomieszczeniach szkoły znajdują się rolety pozwalające na regulacje światła.
EWAKUACJA
- W budynku szkoły na parterze i każdym piętrze znajdują się szczegółowe, widoczne i czytelne plany i drogi ewakuacyjne. Brak planów i oznaczeń dróg ewakuacyjnych pismem Braille’a.
- Alarm rozpoczyna się i kończy 3 minutowym ciągłym dzwonkiem. Brak świetlnego systemu powiadamiania alarmowego.
- Drzwi szklane wejściowe główne oraz boczne i ściany budynku są oznaczone kontrastowo.
- W budynku brak krzeseł ewakuacyjnych.
- Brak planu dotykowego budynku.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną prosimy o kontakt. Koordynatorem jest Katarzyna Ćwierz-Kasprzyk, adres poczty elektronicznej katarzyna.cwierz-kasprzyk@zsisim.pl, telefon 12 411 76 11, w godzinach 10:00 - 12:00 piątek. Tą samą drogą można składać skargi na brak zapewnienia dostępności.