rozpatrywanie wniosków dotyczących zmian stałych organizacji ruchu (w tym interpelacji, skarg) na drogach publicznych;
opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów stałej organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu;
rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach publicznych w zakresie zgodności projektu z przepisami dotyczącymi warunków umieszczania na drogach znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego;
analizowanie oddziaływania rozwiązań przyjętych w projektach stałej organizacji ruchu na efektywność ruchu drogowego oraz zgodność projektowanej organizacji ruchu z założeniami polityki transportowej lub potrzebami społeczności lokalnej;
przekazywanie zatwierdzonych projektów do realizacji;
prowadzenie ewidencji oraz przechowywanie zatwierdzonych projektów stałej organizacji ruchu na drogach publicznych i nadzór nad ich prawidłową archiwizacją;
współpraca w zakresie stałej organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego z innymi organami zarządzającymi ruchem, podmiotami zarządzającymi drogami wewnętrznymi, zarządami dróg i zarządcami infrastruktury kolejowej, Policją oraz innymi jednostkami;
prowadzenie analiz bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie Miasta Krakowa oraz ocena efektywności podejmowanych działań związanych z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego;
analiza wybranych projektów organizacji ruchu, pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego;
współpraca z instytucjami oraz organizacjami w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego;
udział przy tworzeniu projektów dokumentów określających główne założenia dotyczące kierunków polityki Miasta Krakowa w zakresie poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na obszarze Miasta Krakowa.