rozpatrywanie wniosków dotyczących czasowych zmian organizacji ruchu (w tym interpelacji, skarg);
rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów czasowych zmian w organizacji ruchu na drogach publicznych w zakresie zgodności projektu z przepisami dotyczącymi warunków umieszczania na drogach znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego;
opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów czasowej organizacji ruchu na drogach publicznych uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego lub potrzeb Wydziału;
przekazywanie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu do wdrożenia;
prowadzenie ewidencji oraz przechowywanie zatwierdzonych projektów czasowej organizacji ruchu na drogach publicznych i nadzór nad ich prawidłową archiwizacją;
współpraca w zakresie czasowej organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, podmiotami zarządzającymi drogami wewnętrznymi, zarządami dróg i zarządcami infrastruktury kolejowej, Policją oraz innymi jednostkami;
wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny;
wydawanie zezwoleń, o których mowa w art. 65l ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym;
uzgadnianie procesji, pielgrzymek i innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.