Do zakresu działania Referatu Kampanii Informacyjno-Promocyjnych Miasta (KS-05) należą sprawy:
Promowanie marki Miasta poprzez kreowanie realizowanie innowacyjnych projektów wdziedzinie promocji.
Wspieranie działań odpowiednich komórek organizacyjnych UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie kampanii informacyjnych skierowanych do mieszkańców w sytuacjach kryzysowych, w ścisłej współpracy z Biurem Prasowym oraz Referatem Mediów Miejskich.
Planowanie i realizowanie lokalnych, regionalnych, krajowych oraz zagranicznych kampanii promocyjnych i informacyjnych Miasta, w tym m. in:
Opracowywanie briefów kreatywnych i media planów,
Współpraca z agencjami reklamowymi w zakresie tworzenia koncepcji kreatywnych,
Współpraca z domami mediowymi w zakresie zakupu mediów,
Planowanie obecności kampanii w mediach miejskich oraz rezerwacja miejskich nośników reklamowych.
Współpraca z mediami w zakresie działań promocyjnych i informacyjnych Miasta.
Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji kampanii promocyjnych i informacyjnych Miasta oraz działań Public relations.
Koordynowanie planów wydawniczych Wydziału.
Prowadzenie działań promocyjnych w Internecie, w tym:
Realizowanie kampanii promocyjnych w Internecie i mediach społecznościowych,
Współpraca z liderami opinii i blogerami przy realizacji kampanii w mediach społecznościowych,
Aktywne pozyskiwanie publikacji w mediach elektronicznych – udostępnianie i zamieszczanie materiałów promocyjnych, informacji i zdjęć promujących Kraków na forach, blogach i stronach internetowych mediów zagranicznych i polskich.
Organizacja i udział w pracach zespołów zadaniowych i roboczych dotyczących działań promocyjnych Miasta.
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Promocji.