Do zadań Referatu - Generalny Rejestr Umów i Zleceń (FK-03) należy:
1) prowadzenie Generalnego Rejestru Umów i Zleceń celem ujęcia zobowiązań pieniężnych wynikających z zawartych przez Gminę Miejską Kraków
w ramach komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa umów/porozumień i udzielonych zleceń oraz umów zawartych przez miejskie jednostki
organizacyjne, których realizacja następuje z planu finansowego Urzędu Miasta Krakowa;
2) weryfikacja wzorów umów będących załącznikiem do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz stałych wzorów umów;
3) weryfikacja umów pod względem zgodności zapisów z uchwałą budżetową (w układzie klasyfikacji budżetowej z podziałem na dział, rozdział, paragraf, zadanie, kategoria zadania), aktualną Wieloletnią Prognozą Finansową Miasta Krakowa, w szczególności Zarządzeniem PMK w sprawie prowadzenia Generalnego Rejestru Umów i Zleceń oraz innymi uchwałami Rady Miasta Krakowa, zarządzeniami Prezydenta Miasta Krakowa, instrukcjami postępowania i procedurami wewnętrznymi, w szczególności w zakresie zgodności zapisów umowy z treścią powyższych przepisów i wysokością zaplanowanych środków;
4) weryfikacja i akceptacja, w formie pisemnej i elektronicznej w aplikacji GRU umów, aneksów i zleceń zawieranych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa oraz przedstawianie ich do kontrasygnaty Skarbnika Miasta zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa
w sprawie prowadzenia Generalnego Rejestru Umów i Zleceń;
5) nadawanie umowom, aneksom i zleceniom statusu anulowany/wypowiedziany, w aplikacji GRU w oparciu o wnioski kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa;
6) sporządzanie dziennego zestawienia w formie elektronicznej z zaangażowanych umowami środków finansowych w rozbiciu na klasyfikację budżetową na poszczególnych rachunkach w oparciu o aplikację GRU;
7) przygotowywanie korespondencji w sprawie uwag do przedkładanych umów, aneksów i zleceń kierowanych do kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa lub koordynatora Zespołu Radców Prawnych Urzędu Miasta Krakowa;
8) weryfikacja projektów uchwał Rady Miasta Krakowa i zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie zabezpieczenia środków w planie finansowym Urzędu Miasta Krakowa;
9) weryfikacja w zakresie działania Referatu zapytań od komorników w sprawie zajęcia wierzytelności;
10) akceptacja w aplikacji GRU korekt do umów zgodnie z aktualnym zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie prowadzenia Generalnego Rejestru Umów i Zleceń;
11) przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej z zakresu, o którym mowa w pkt.1;
12) przygotowywanie kwartalnego zestawienia zawartych umów/porozumień i udzielonych zleceń i przekazywanie go do publikacji w BIP oraz kwartalnego zestawienia umów zleceń z osobami fizycznymi realizowanych na terenie Urzędu Miasta Krakowa w celu przedłożenia Dyrektorowi Magistratu.