Do zakresu działania Referatu Płac (FK-05) należy:
1) obsługa płacowa pracowników Urzędu Miasta Krakowa i realizacja czynności związanych z naliczeniem i wypłatą miesięcznych oraz dodatkowych wynagrodzeń;
2) wypłata, innych niż wynagrodzenie, świadczeń wynikających z umowy o pracę, takich jak:
a) dofinansowanie do zakupu okularów,
b) ekwiwalent za odzież i pranie odzieży roboczej,
c) ryczałt na doposażenie stanowiska pracy i na pokrycie przez pracodawcę kosztów pracy wykonywanej w sposób zdalny;
3) sporządzanie rocznej informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych;
4) obsługa programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK);
5) sporządzanie dla księgowości zestawienia zbiorczego z list płac w podziale na wydziały i klasyfikację budżetową;
6) generowanie przelewów wynagrodzeń dla pracowników Urzędu Miasta Krakowa oraz dla kontrahentów z dokonanych z wynagrodzenia potrąceń;
7) sporządzanie i przekazywanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych raportów miesięcznych, przygotowywanie danych do rozliczenia finansowego z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
8) sporządzanie rozliczenia miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, przygotowywanie danych do rozliczenia finansowego z Małopolskim Urzędem Skarbowym;
9) pełnienie roli koordynatora w zakresie obsługi programu PPK w Urzędzie Miasta Krakowa;
10) przyjmowanie od pracowników Urzędu Miasta Krakowa dokumentów/dyspozycji związanych z programem PPK;
11) zawieranie, w imieniu podmiotu zatrudniającego, tj. Urzędu Miasta Krakowa, na rzecz pracowników Urzędu Miasta Krakowa, umów o prowadzenie PPK z instytucją finansową, z którą Urząd Miasta Krakowa zawarł umowę o zarządzanie PPK;
12) pełnienie roli administratora technicznego aplikacji instytucji finansowej, tj. iPPK, służącej do dokonywania dyspozycji uczestników programu PPK oraz składania deklaracji rozliczeniowej z pobranych i przekazanych do instytucji finansowej wpłat na PPK;
13) przekazywanie do instytucji finansowej, poprzez udostępnioną przez tę instytucję aplikację iPPK, dyspozycji uczestników programu PPK;
14) sporządzanie rozliczenia miesięcznych wpłat na program PPK i przekazywanie do instytucji finansowej poprzez aplikację iPPK, oraz przygotowanie danych do rozliczenia finansowego z ww. instytucją;
15) sporządzanie podziału kosztów osobowych na wydziały, kosztów utrzymania pracowników Urzędu Miasta Krakowa obsługujących świadczenia rodzinne i wychowawcze dla mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków oraz innych zestawień wynikających z odrębnych obowiązków sprawozdawczych;
16) sporządzanie rozliczenia kosztów osobowych dla projektów unijnych;
17) ustalanie wynagrodzenia dla celów emerytalno-rentowych (ZUS ERP-7);
18) ustalanie podstawy wymiaru zasiłku chorobowego dla osób przebywających na L-4 po ustaniu zatrudnienia (ZUS Z-3);
19) wystawianie na podstawie danych z systemu kadrowo-płaconego zaświadczeń dla pracowników dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia, zarówno na drukach Urzędu Miasta Krakowa, jak i drukach dostarczonych przez pracowników z innych instytucji;
20) obsługa zajęć komorniczych i prowadzenie rejestru zajęć z wynagrodzenia;
21) obsługa grupowych ubezpieczeń na życie pracowników Urzędu Miasta Krakowa;
22) przechowywanie i archiwizacja dokumentów;
23) pełnienie roli Gospodarza aplikacji PŁACE;
24) nadzór nad poprawnością działania aplikacji PŁACE, zgłaszanie błędów, weryfikacja modyfikacji.