1) przygotowywanie, koordynowanie i nadzór nad prowadzeniem bazy Systemu Informacji Oświatowej Gminy Miejskiej Kraków oraz podległych szkół i placówek;
2) przeprowadzanie w imieniu Prezydenta Miasta Krakowa procedury weryfikacji i udzielania upoważnień do dostępu do bazy danych Systemu Informacji Oświatowej;
3) prowadzenie i aktualizacja Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych w ramach bazy danych Systemu Informacji Oświatowej;
4) gromadzenie oraz weryfikacja informacji o krakowskich samorządowych i niesamorządowych szkołach i placówkach zawartych w bazie danych Systemu Informacji Oświatowej;
5) przeprowadzanie kontroli prawidłowości prowadzenia bazy danych Systemu Informacji Oświatowej przez dyrektorów szkół i placówek;
6) konsultacje i szkolenia dla kierujących samorządowymi oraz niesamorządowymi szkołami i placówkami w zakresie merytorycznej i technicznej obsługi Systemu Informacji Oświatowej;
7) przekazywanie do bazy Systemu Informacji Oświatowej danych, pozyskanych z komórek merytorycznych, związanych z:
a) kontrolowaniem spełniania obowiązku nauki,
b) przyznawaniem uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
c) uzyskaniem przez nauczyciela kolejnego stopnia awansu zawodowego,
d) zatrudnieniem pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie i administrowanie oświatą;
8) przetwarzanie, udostępnianie i archiwizowanie danych statystycznych dotyczących krakowskich samorządowych i niesamorządowych szkół i placówek;
9) opracowywanie analiz porównawczych i przekrojowych w zakresie danych zawartych w bazie Systemu Informacji Oświatowej;
10) opracowywanie materiałów statystycznych i analiz niezbędnych do przygotowania prognoz części oświatowej subwencji ogólnej;
11) koordynacja działań w zakresie edycji i aktualizacji informacji w Internetowym Serwerze Danych Przestrzennych dotyczących samorządowych i niesamorządowych szkół i placówek;
12) obsługa zdarzeń i błędów w działaniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania Oświatą, zwanego dalej „ZSZO”, w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla ZSZO;
13) wprowadzanie zmian i modyfikacji systemu w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla ZSZO;
14) realizacja asysty merytorycznej w zakresie poszczególnych modułów ZSZO;
15) okresowa weryfikacja poprawności danych wprowadzanych do ZSZO wynikająca z obowiązującego prawa powszechnego, lokalnego oraz sprawozdawczości;
16) realizacja asysty technicznej w zakresie utrzymania ciągłości pracy w systemie ZSZO;
17) przeprowadzanie i zarządzanie szkoleniami z ZSZO;
18) zapewnianie aktualnej dokumentacji, materiałów szkoleniowych, instrukcji, informacji dodatkowych do ZSZO;
19) obsługa Urzędu Certyfikacyjnego w zakresie składania wniosków o wydanie certyfikatu, akceptowania i tworzenia certyfikatów dla użytkowników ZSZO;
20) wspomaganie użytkowników ZSZO w zakresie obsługi modułów (telefoniczne, zdalne, emailowe, Forum Wiedzy ZSZO);
21) przygotowywanie raportów i zestawień z ZSZO wg bieżących potrzeb użytkowników, Wydziału i Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie;
22) zarządzanie użytkownikami ZSZO;
23) zarządzanie infrastrukturą techniczną ZSZO;
24) przygotowywanie i opracowywanie wzorów umów asysty technicznej i wsparcia dla użytkowników ZSZO;
25) monitorowanie, analiza finansowa i rozliczanie realizacji usług związanych z ZSZO;
26) rejestracja incydentów bezpieczeństwa usług związanych z ZSZO;
27) monitorowanie prawidłowości działań prowadzonych przez samorządowe szkoły i placówki w systemie ZSZO;
28) obsługa zdarzeń i błędów w działaniu Platformy Zarządzania Oświatą w Krakowie, zwanej dalej „PZO”, w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla PZO;
29) wprowadzanie zmian i modyfikacji systemu w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla PZO;
30) obsługa Urzędu Certyfikacyjnego w zakresie akceptowania i tworzenia certyfikatów dla użytkowników PZO;
31) wspomaganie użytkowników PZO w zakresie obsługi modułów (telefoniczne, zdalne, e-mailowe);
32) przygotowywanie raportów i zestawień z PZO wg bieżących potrzeb użytkowników i Wydziału;
33) zarządzanie użytkownikami PZO;
34) nadzór nad dokumentacją związaną z funkcjonowaniem systemu PZO;
35) monitorowanie, analiza finansowa i rozliczanie realizacji usług asysty technicznej PZO;
36) monitorowanie prawidłowości działań prowadzonych przez placówki w systemie PZO;
37) okresowa weryfikacja poprawności danych wprowadzanych do PZO wynikająca z obowiązującego prawa powszechnego, lokalnego oraz sprawozdawczości;
38) przygotowywanie i opracowywanie wzorów umów asysty technicznej i wsparcia dla użytkowników PZO;
39) rejestracja incydentów bezpieczeństwa usług związanych z PZO;
40) nadzór nad wymianą danych pomiędzy udostępnianymi przez Wydział systemami informatycznymi;
41) opracowywanie procedur i procesów wspierających działanie szkół i placówek samorządowych GMK w ramach funkcjonowania ZSZO, PZO i SIO;
42) udział w pracach komisji konkursowych na dyrektorów samorządowych przedszkoli, szkół i placówek;
43) udział w ustalaniu cząstkowej oceny pracy dyrektorów samorządowych przedszkoli, szkół i placówek;
44) rejestrowanie umów/porozumień w informatycznych systemach UMK – GRU, WYBUD dotyczących spraw realizowanych przez referat;
45) realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji wydziałowego Koordynatora Polityki Bezpieczeństwa Informacji;
46)realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji wydziałowego Koordynatora ds. Zamówień Publicznych i zamówień poniżej 130 tys. zł netto.