Do zakresu działania Stanowiska ds. Obsługi Sekretarsko-Kancelaryjnej (WS-01-1) należą następujące sprawy:
1) prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Wydziału;
2) obsługa sekretarska Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora Wydziału, w tym obsługa narad i spotkań;
3) udzielanie informacji w zakresie działania Wydziału w tym bezpośrednia obsługa interesantów;
4) organizacja i zapewnienie w Wydziale prawidłowego obiegu informacji wewnętrznej, w tym właściwego obiegu korespondencji;
5) współpraca i wymiana informacji z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz instytucjami zewnętrznymi w celu sprawnej koordynacji bieżącej pracy Wydziału;
6) prowadzenie ewidencji i nadzór nad obiegiem korespondencji papierowej i elektronicznej otrzymywanej i wysyłanej przez Wydział,
7) obsługa systemów dotyczących rejestracji spraw i pism funkcjonujących w Wydziale, w szczególności obsługa:
a) systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją EZD PUW,
b) elektronicznej skrzynki Wydziału,
c) elektronicznej skrzynki Interwencje Środowisko,
d) systemu Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz aplikacji Servo-ePUAP;
8) obsługa Internetowego Dziennika Zapytań oraz udzielanie odpowiedzi przy współpracy z kierownikami wewnętrznych komórek organizacyjnych Wydziału;
9) sporządzanie zamówień, prowadzenie ewidencji i rozliczanie biletów komunikacji miejskiej oraz wykorzystania kart taxi;
10) zgłaszanie napraw i awarii w systemie Obsługa Budynków Urzędu Miasta Krakowa;
11) prowadzenie bieżących spraw pracowniczych tj. listy obecności, książek wyjść służbowych i prywatnych, rejestracja wyjazdów służbowych, koordynacja planu urlopów wypoczynkowych;
12) koordynowanie spraw dotyczących monitorowania czasu pracy pracowników w aplikacji Rejestracja Czasu Pracy;