Do zakresu działania Referatu ds. Organizacyjnych (KD-09) należy:
1) prowadzenie obsługi kancelaryjno – biurowej Wydziału;
2) prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury;
3) obsługa kancelaryjna narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora Wydziału lub jego Zastępcę;
4) organizowanie i zapewnienie prawidłowego obiegu informacji wewnętrznej, w tym właściwego obiegu korespondencji otrzymywanej i wysyłanej przez Wydział;
5) opracowywanie projektów zarządzeń i poleceń Dyrektora Wydziału;
6) ewidencjonowanie i nadzorowanie terminowości udzielania informacji publicznej za pośrednictwem Internetowego Dziennika Zapytań w sprawach związanych z funkcjonowaniem Wydziału;
7) prowadzenie i aktualizowanie rejestrów udzielonych przez Prezydenta Miasta Krakowa upoważnień i pełnomocnictw oraz pieczątek i pieczęci urzędowych (w tym występowanie o wykonanie/kasację pieczęci i pieczątek na potrzeby Wydziału);
8) planowanie i ewidencja spraw związanych z uczestnictwem pracowników Wydziału w szkoleniach, sympozjach i konferencjach, obsługa rejestru krajowych delegacji służbowych;
9) koordynowanie i realizowanie spraw związanych z dokumentowaniem SZJ oraz Polityki Bezpieczeństwa Informacji, w tym obsługa aplikacji SEZAM (upoważnienia do przetwarzania danych osobowych w zbiorach i aplikacjach informatycznych);
10) koordynowanie załatwiania bieżących spraw kadrowych i socjalnych pracowników, prowadzenie ewidencji kart badań okresowych w zakresie medycyny pracy i czuwanie nad terminowością ich wykonywania;
11) sporządzanie zamówień na środki trwałe, sprzęt i wyposażenie, materiały biurowe, bilety komunikacji miejskiej oraz nadzór nad ich właściwym wykorzystaniem;
12) prowadzenie księgi inwentarzowej majątku trwałego i kartotek osobistego wyposażenia oraz gospodarowanie składnikami majątkowymi w Wydziale;
13) ewidencjonowanie i nadzorowanie terminowości:
a) skarg, wniosków lub petycji interesantów,
b) korespondencji od Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa,
c) interpelacji radnych, wniosków Komisji Rady Miasta Krakowa,
d) wniosków i postulatów posłów i senatorów,
e) informacji publicznej udzielanej na wniosek;
14) przekazywanie według właściwości korespondencji i przesyłek niewłaściwie skierowanych;
15) zgłaszanie napraw i awarii poprzez aplikację informatyczną Obsługa Budynków Urzędu Miasta Krakowa (OBUD);
16) prowadzenie ewidencji godzin nadliczbowych pracowników oraz ich rozliczanie;
17) przygotowywanie planów urlopowych pracowników;
18) koordynacja dokumentacji w EZD PUW oraz Servo;
19) wprowadzanie danych oraz ich bieżąca aktualizacja w systemie INTEGRATOR;
20) koordynacja działań w zakresie kompetencji Wydziału związanych z utworzeniem i uruchomieniem Krakowskiego Centrum Kontaktu;
21) rozliczanie pobranych biletów MPK i kart taksówek;
22) koordynacja przepływu korespondencji do miejskich instytucji kultury (teczki);
23) odbieranie i przekazywanie korespondencji z Wydziału na rozdzielnię poczty Urzędu Miasta Krakowa;
24) koordynacja pracy osób odbywających staż bądź praktykę w Wydziale;
25) prowadzenie zbioru umów zawieranych przez Wydział;
26) koordynowanie informacji publikowanych w BIP.