Do zakresu działania Referatu ds. Organizacyjnych oraz imprez masowych i zgromadzeń publicznych (OC-06) należą sprawy:
1) obsługi kancelaryjno - biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
2) opiniowania i realizacji wniosków inwestycyjnych i bieżących dotyczących przekazywania środków finansowych na rzecz Komendy Miejskiej Policji;
3) prowadzenia postępowań w sprawach wydawania decyzji zezwalających, zakazujących, przerywających bądź odmawiających organizowania imprez masowych;
4) kontroli zgodności przebiegu imprez masowych z warunkami określonymi w zezwoleniach;
5) przyjmowania zawiadomień o zgromadzeniach zgłaszanych w trybie zwykłym, wydawania decyzji o rozwiązaniu lub o zakazie odbycia zgromadzeń, reprezentowanie organu gminy na zgromadzeniach oraz pełnienia zadań miejskiego centrum zarządzania kryzysowego w zakresie przyjmowania zawiadomień o zgromadzeniach zgłaszanych w trybie uproszczonym w godzinach pracy Urzędu;
6) wykonywania zadań wynikających z przepisów o przelotach statków powietrznych nad terenem Gminy Miejskiej Kraków;
7) prowadzenia i aktualizacji wykazu terenów uczelni o których mowa w art. 50 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
8) nadzoru nad planowaniem i realizacją zadań bieżących i inwestycyjnych Dzielnic na rzecz Komendy Miejskiej Policji w Krakowie;
9) realizacji wniosków o udzielenie dotacji na rzecz innych JST;
10)opiniowania i realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa;
11)koordynacji spraw dotyczących skarg, wniosków, interpelacji, petycji, zapytań itp.;
12)obsługi budżetu Wydziału;
13)prowadzenia obsługi kancelaryjno - biurowej Wydziału;
14)kadrowe pracowników Wydziału;
15)bezpieczeństwa i higieny pracy;
16) związane z dostępem do SI UMK, przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych i Polityki Bezpieczeństwa Informacji;
17) związane z dokumentowaniem Systemu Zarządzania Jakością;
18)nadzoru nad publikacją i aktualizacją informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
19)koordynacji współpracy z Oddziałem Zamówień Publicznych;
20)nadzoru nad aktualizacją danych zamieszczonych w systemie STRADOM;
21)obsługi systemu SEZAM;
22)nadzoru nad wdrażaniem oraz bieżącym funkcjonowaniem systemu EZD PUW;
23)prowadzenia gospodarki materiałowej Wydziału, ksiąg inwentarzowych, kartotek osobistego wyposażenia pracowników;
24)opracowywania projektów zarządzeń i poleceń wewnętrznych Dyrektora Wydziału oraz prowadzenia ich rejestru;
25) opracowywania projektów procedur wewnętrznych i zewnętrznych określających tryb załatwiania spraw należących do kompetencji Wydziału, kontrola ich wykonania.