Do zakresu działania Referatu ds. Zgłoszeń i Analityki (CK – 03) należą następujące sprawy:
przyjmowanie zgłoszeń i inicjatyw wpływających do Wydziału poprzez funkcjonujący dedykowany portal;
przekazywanie zgłoszeń i inicjatyw do właściwych komórek Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich;
monitorowanie realizacji zgłoszeń;
prowadzenie bazy wiedzy polegające na:
opracowywaniu nowych danych do bazy wiedzy,
aktualizacji danych znajdujących się w bazie wiedzy,
współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami w zakresie obsługi zgłoszeń oraz prowadzenia bazy wiedzy;
wykonywanie analiz zgłoszeń oraz zapytań mieszkańców;
realizacja badań ankietowych na zlecenie jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków oraz kierowników pionów;
wykonywanie raportów na potrzeby Prezydenta Miasta Krakowa oraz Kierowników pionów.