Do zakresu działania Referatu ds. Budżetu i Finansów (KD-01) należy:
1) koordynacja opracowywania danych do budżetu, projektów oraz planów w układzie zadaniowym i klasyfikacji budżetowej dla miejskich instytucji kultury i Wydziału,
2) sporządzanie i zatwierdzanie projektów oraz planów rzeczowo-finansowych Wydziału i miejskich instytucji kultury,
3) sporządzanie list rankingowych dla zadań oraz zakupów inwestycyjnych,
4) opracowywanie projektów zadań inwestycyjnych wieloletnich,
5) obsługa aplikacji STRADOM w zakresie wprowadzania danych wg klasyfikacji budżetowej i zadań budżetowych do planowania i zmian w budżecie w odniesieniu do wydatków bieżących, inwestycyjnych oraz zadań dzielnicowych dla Wydziału i miejskich instytucji kultury,
6) sporządzanie i zatwierdzanie wniosków dotyczących zmian wydatków bieżących w zakresie działania Wydziału,
7) weryfikacja i zatwierdzanie oraz prowadzenie rejestracji wniosków dotyczących zmian dotacji podmiotowej dla miejskich instytucji kultury,
8) sporządzanie i akceptacja wniosków inwestycyjnych dotyczących zmian w roku budżetowym dla rocznych i wieloletnich zadań inwestycyjnych: strategicznych, programowych oraz dzielnicowych,
9) prowadzenie ewidencji zaangażowania planu dotacji podmiotowej dla miejskich instytucji kultury w systemie GRU,
10) obsługa aplikacji PLZ w zakresie wprowadzania nowych zadań inwestycyjnych,
11) opracowywanie miesięcznych harmonogramów wydatków bieżących i inwestycyjnych Wydziału,
12) wprowadzanie harmonogramów zadań inwestycyjnych do aplikacji STRADOM oraz ich bieżąca aktualizacja,
13) weryfikacja, zatwierdzanie, zbiorcze zestawianie i bieżąca aktualizacja harmonogramów uruchomienia i zmian dotacji podmiotowej podległych instytucji kultury,
14) sporządzanie i rozliczanie umów o udzielenie dotacji celowych na realizację zadań inwestycyjnych dla miejskich instytucji kultury,
15) opracowywanie list wypłat dla miejskich instytucji kultury i wprowadzanie do systemu WYBUD,
16) sprawdzanie i zatwierdzanie wniosków instytucji kultury wraz z załączonymi dokumentami o uruchomienie środków na realizację zadań inwestycyjnych,
17) wprowadzanie do systemu WYBUD wniosków o uruchomienie transz środków wynikających z zawartych umów (wydatki bieżące i majątkowe) oraz ich rozliczanie,
18) prowadzenie ewidencji umów, rozliczanie rachunków i faktur, obsługa systemów GRU, EZD PUW i WYBUD,
19) wprowadzanie dat zawarcia umów oraz podpinanie do systemu informatycznego GRU zawartych i zeskanowanych umów, zleceń, porozumień i aneksów itp.,
20) miesięczne sporządzanie informacji finansowej z realizacji zadań inwestycyjnych, sporządzanie Rocznych Sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział wraz z wprowadzeniem do aplikacji STRADOM wskaźników i mierników obrazujących parametry produktu dla zadań inwestycyjnych zakończonych w danym roku budżetowym,
21) weryfikacja rocznych sprawozdań finansowych (bilansów) miejskich instytucji kultury wraz z opracowaniem odpowiedniego projektu zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa,
22) opracowywanie sprawozdań z wykonania wydatków bieżących oraz majątkowych Wydziału oraz z wykonania udzielonej dotacji podmiotowej instytucjom kultury,
23) sporządzanie informacji o przekazanej wysokości dotacji dla miejskich instytucji kultury i wprowadzenie do BIP,
24) opracowywanie materiałów do półrocznej informacji oraz rocznego sprawozdania z realizacji zadań bieżących, zadań dzielnic, budżetów obywatelskich i ogólnomiejskich dzielnic oraz zadań inwestycyjnych,
25) gromadzenie, monitorowanie, aktualizacja i sporządzanie zbiorczych analiz oraz sprawozdań z realizacji zadań Wydziału i miejskich instytucji kultury w zakresie zadań oraz klasyfikacji budżetowej,
26) współdziałanie z Radami Dzielnic w zakresie realizacji zadań dzielnicowych,
27) sporządzanie projektów uchwał RMK,
28) współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w zakresie współfinansowanych instytucji kultury,
29) obsługa portalu „Inwestycje w Krakowie” w zakresie wprowadzania i aktualizowania danych dotyczących realizowanych inwestycji Wydziału,
30) zastępstwo w czasie nieobecności pracownika referatu KD-4 w prowadzeniu księgi inwentarzowej Wydziału oraz Indywidualnych Kart Użytkowników Urządzeń Informatycznych i Osobistego Wyposażenia,
31) prowadzenie zbioru umów zawieranych przez Wydział