1) Obsługa programu SOVAT, w ramach którego składane są cząstkowe deklaracje, informacje podsumowujące i pliki JPK, prowadzona jest księga pomocnicza Organu wraz z ewidencją analityczną, prowadzone jest rozliczenie kasowe podatku VAT z Jednostkami Organizacyjnymi GMK;
2) Wstępna formalna weryfikacja cząstkowych deklaracji VAT oraz podejmowanie działań wyjaśniających w przypadku wystąpienia wątpliwości odnośnie prawidłowości dokonanych rozliczeń cząstkowych oraz przekazanych innych informacji podatkowych; 3) Współpraca z innymi komórkami Biura celem pozyskania od Jednostek Organizacyjnych GMK wyjaśnień i dokumentów źródłowych niezbędnych do weryfikacji rozliczeń cząstkowych;
4) Dokonywanie zbiorczych zestawień informacji uzyskiwanych od Jednostek Organizacyjnych GMK odnośnie czynności podlegających opodatkowaniu VAT;
5) Dokonywanie rozliczeń w zakresie przekazywania środków finansowych z tytułu podatku VAT do Jednostek Organizacyjnych GMK;
6) Sporządzanie poleceń przelewów dotyczących rozliczeń z tytułu podatku VAT z Jednostkami Organizacyjnymi GMK;
7) Sporządzanie poleceń przelewów podatku VAT oraz odsetek do Urzędu Skarbowego;
8) Sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę zapisów w księdze głównej Organu GMK;
9) Bieżące uzgadnianie sald księgi pomocniczej z księgą główną Organu w zakresie podatku VAT;
10) Aktualizacja danych dotyczących Jednostek Organizacyjnych GMK w aplikacji SOVAT;
11) Aktualizacja danych GMK objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym składanym do właściwego urzędu skarbowego;
12) Sporządzanie sprawozdań z operacji finansowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów wydanym na podstawie art. 41 ust. 5 ustawy o finansach publicznych;
13) Obsługa Rejestru Zajęć Wierzytelności obejmującego zajęcia wszystkich wierzytelności, które wpływają do Urzędu Miasta Krakowa i Jednostek Organizacyjnych GMK (z wyłączeniem zajęć wynagrodzeń za pracę dot. Jednostek Organizacyjnych);
14) Przesyłanie do właściwych komórek organizacyjnych UMK i Jednostek Organizacyjnych GMK zawiadomień organów egzekucyjnych o dokonanych zajęciach wierzytelności pieniężnych;
15) Pozyskiwanie informacji oraz niezbędnych dokumentów od właściwych komórek organizacyjnych UMK i Jednostek Organizacyjnych GMK odnośnie istnienia wierzytelności pieniężnych, do których miałyby zastosowanie zajęcia dokonane przez organy egzekucyjne, oraz innych informacji z tym związanych;
16) Udzielanie odpowiedzi organom egzekucyjnym w odniesieniu do zajęć wierzytelności pieniężnych innych niż wynagrodzenie za pracę, nadpłata lub zwrot podatku;
17) Zawiadamianie organów egzekucyjnych o zbiegu egzekucji w odniesieniu do tej samej wierzytelności innej niż wynagrodzenie za pracę, nadpłata lub zwrot podatku;
18) Koordynacja wypłaty środków we właściwej wysokości do organu egzekucyjnego, w przypadku zidentyfikowania wierzytelności podlegających zajęciu w więcej niż w jednej komórce organizacyjnej UMK i/lub w więcej niż jednej Jednostce Organizacyjnej GMK, ze wskazaniem, która komórka UMK lub Jednostka Organizacyjna GMK ma zrealizować zajęcie;
19) Na żądanie komórek organizacyjnych UMK lub Jednostek Organizacyjnych GMK, udzielanie informacji czy dana wierzytelność jest zajęta przez organ egzekucyjny;
20) Prowadzenie rejestru osób odpowiedzialnych za realizację zajęć wierzytelności w Wydziale Finansowym UMK, w Wydziale Podatków i Opłat UMK i Jednostkach Organizacyjnych GMK obejmującego dane kontaktowe tych osób;
21) Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji księgowej zgodnie z ustawą o rachunkowości, w szczególności wyciągów bankowych, poleceń księgowań, sprawozdań z operacji finansowych, a także dokumentacji dotyczącej zajęć wierzytelności, korespondencji z organami egzekucyjnymi oraz innych dokumentów zgromadzonych w zakresie realizacji ww. zadań.