Wydział Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia
Referat Ds. Czynności Geodezyjnych i Ujawniania Prawa Własności
Adres siedziby:
Sarego 4, 31-047 Kraków
Zakres działania:Do zakresu działania Referatu ds. Czynności Geodezyjnych i Ujawniania Prawa Własności (KE-07) należy:
1) regulacje stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa dotyczące spraw wynikających z zakresu działania Referatu.
2) badanie stanu geodezyjnoprawnego nieruchomości objętych regulacją.
3) zlecanie uprawnionym jednostkom wykonawstwa geodezyjnego opracowania dokumentacji geodezyjnoprawnej w związku ze sprawami prowadzonymi przez Referat oraz odbiór zamówionej dokumentacji.
4) opracowywanie dokumentów oraz przygotowanie wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych wpisu prawa własności Skarbu Państwa, w związku z prowadzonym w Wydziale wykazem nieruchomości do Krajowego Zasobu Nieruchomości.
5) analiza archiwalnej dokumentacji geodezyjnoprawnej dotyczącej przebiegu granic.
6) analiza zawiadomień geodezyjnych oraz ustalanie komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych właściwych do reprezentowania Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu oraz Skarbu Państwa podczas czynności w terenie.
7) reprezentowanie Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu oraz Skarbu Państwa w postępowaniach dotyczących podziałów nieruchomości,wznowień punktów granicznych, ustalenia przebiegu granic, rozgraniczeń, w przedmiocie niezastrzeżonym zakresem działania innych komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych.
8) analiza i kontrola stanu zagospodarowania nieruchomości oraz przekazywanie informacji o ich zajęciu do właściwych komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych.
9) występowanie do Wydziału Geodezji o wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków w związku ze sprawami prowadzonymi przez Referat.
10) analiza przesyłanych zawiadomień, postanowień i decyzji dotyczących aktualizacji danych ewidencjach objętych operatem ewidencji gruntów i budynków oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej.
11) przygotowanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie wykonywanych przez Referat zadań.
12) ustalenie stanu prawnego, przygotowywanie wyjaśnień, stanowisk i opinii Zespołowi Radców Prawnych w prowadzonych przez Referat postępowaniach.
13) opracowanie sprawozdań z realizowanych przez Referat zadań.
Wstecz