VII Liceum Ogólnokształcące w Krakowie
im. Zofii Nałkowskiej
ul. Skarbińskiego 5, 30-071 Kraków
tel. 012 637-42-91, fax.012 638-69-15
Nr sprawy Kraków, dn. 03 wrzesień 2008
S P E C Y F I K A C J A
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W POSTEPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
W TRYBIE przetargu nieograniczonego
na
REMONT ZESPOŁU SPORTOWEGO PRZY VII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM.Z.NAŁKOWSKIEJ W KRAKOWIE OBEJMUJĄCY ZESPÓŁ BOISK DO GIER ZESPOŁOWYCH
ZATWIERDZAM
|
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223,
poz. 1655) zwanej dalej ustawą.
ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
I. INFORMACJA O ZAMAWIAJĄCYM
tel. 012 637-42-91, fax.012 638-69-15
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655) (Dz. U. z dnia 9 lutego 2004r.
Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest remont i modernizacja istniejącego zespołu sportowego poprzez korektę układu funkcjonalnego oraz zmianę nawierzchni na sztuczną trawę. Modernizacja ze względów ekonomicznych przewidziana jest do realizacji na bazie istniejących płaszczyzn boisk o nawierzchni asfaltowej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Projekcie wykonawczym oraz Warunkach technicznych wykonania remontu i modernizacji zespołu sportowego, stanowiących załączniki do SIWZ..
3. Roboty budowlane powinny być wykonane zgodnie z Warunkami technicznymi oraz Projektem wykonawczym.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie do 15.12.2008r. Termin zakończenia remontu może zostać przesunięty w przypadku gdy warunki atmosferyczne uniemożliwią wykonywanie prac.
V. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami
dolnymi do wykonania zamówienia;
- wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa podobne,
co do zakresu prac zamówienia, tzn. zamówienie, którego przedmiotem były roboty w takiej samej
lub podobnej technologii, stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości każdej z robót, równej
co najmniej 400 000,00 PLN;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia – zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy.
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- Zamawiający oceni, czy wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt. 1 na podstawie złożonego
wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i na podstawie złożonych
wraz z ofertą dokumentów żądanych przez zamawiającego potwierdzających spełnianie tych warunków,
o których mowa w rozdziale VI SIWZ.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca „spełnia” albo „nie spełnia” poszczególne warunki.
3. Na wykonane prace zostanie udzielona co najmniej 36-miesięczna gwarancja.
VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU
Wykonawca załącza do oferty następujące dokumenty:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynika to z przepisów prawa lub innych dokumentów.
3. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44.
4. Wykaz wykonanych robót z zakresu wykonawstwa, remontów lub modernizacji obiektów rekreacyjno – sportowych, zawierający:
- przedmiot wykonanych robót z informacjami o rodzaju dokonanych prac;
- miejsce wykonywania robót (adres);
- datę wykonania robót;
Do ww. wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie (np. referencje, protokoły odbioru, itp.) – kopia poświadczona za zgodność z oryginałem.
Postanowienia dotyczące składanych dokumentów
1. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w specyfikacji Zamawiającego.
2. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, uprawnionego do reprezentowania zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym lub upoważnieniem.
3. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie Wykonawcy z dalszego postępowania.
Postanowienia dotyczące dokumentów zastrzeżonych
1. Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
2. Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie, Wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany
przez siebie sposób.
3. Po dokonaniu czynności otwarcia ofert, Komisja Zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej
części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in.
z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
VII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMII
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje oraz pytania kierowane do Zamawiającego winny być przekazywane z zachowaniem formy pisemnej. Należy je przekazywać na adres Zamawiającego lub faksem na numer podany w punkcie I specyfikacji.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą telefaksu uważać się
będzie za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem terminu i zostanie
niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie później niż na 6 dni przed terminem składania ofert.
4. Treść zapytań oraz wyjaśnień zostanie jednocześnie przekazana wszystkim Wykonawcom poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej Zamawiającego oraz wysłanie ich do Wykonawców,
którzy pobrali SIWZ u Zamawiającego, bez ujawniania źródła zapytania.
5. Nie przewiduje się zebrania wszystkich Wykonawców.
Nazwisko i imię osoby upoważnionej do porozumiewania się z przedstawicielem Wykonawcy:
- Dyrektor Wojciech Zagórny, tel. 012 637-42-91, w godz. 9.00–15.00.
VIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie żąda wadium.
IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Bieg terminu związania oferty rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 30 dni.
X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Oferty wykonawcy, który złoży więcej niż jedną ofertę zostaną uznane za niezgodne z ustawą i odrzucone.
2. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie podlegające odrzuceniu, przysługuje roszczenie
o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty.
3. Zamawiający dopuszcza, aby wykonawca sporządził ofertę wraz z załącznikami na własnych formularzach pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie warunkom określonym przez zamawiającego w niniejszym SIWZ oraz warunkom określonym w ustawie oraz w aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie.
4. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem. Proponuje się, aby oferta zawierała spis treści oraz wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty musza być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę.
XI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Oferty należy przesłać/składać do dnia 03.10. 2008 r. godz. 12.00 w siedzibie Zamawiającego
w Sekretariacie VII Liceum Ogólnokształcącego.
2. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie (opakowaniu), w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Koperta (opakowanie) zawierająca ofertę winna być zaadresowana na: VII Liceum Ogólnokształcące w Krakowie im. Zofii Nałkowskiej, ul. Skarbińskiego 5, 30-071 Kraków. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz napis: „Oferta przetargowa- wykonania remontu i modernizacji zespołu
sportowego na terenie VII LO im. Z. Nałkowskiej w Krakowie” - Nie otwierać przed 03.10. 2008 r. godz. 12.00
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania
koperty lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.
4. Otwarcie ofert nastąpi dnia 03.10. 2008 r. o godz.12.15 w siedzibie Zamawiającego w Gabinecie Dyrektora VII LO.
5. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
6. Wykonawca nie może wycofać oferty lub wprowadzić zmiany w jej treści po upływie terminu składania ofert.
7. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
8. Otwarcie ofert jest jawne.
9. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
XII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Cena oferty powinna uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie,
z wyodrębnieniem podatku VAT.
2. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu.
3. Podstawę wyliczenia ceny za całość robót budowlanych polegających na remoncie
i modernizacji boisk stanowi SIWZ i jej załączniki, zwłaszcza Projekt Wykonawczy i,
Warunki techniczne.
4. Cenę należy ustalić drogą sporządzenia (wyceny) przedmiaru robót, opracowanego
w oparciu o SIWZ i jej załączniki, zwłaszcza Projekt Wykonawczy oraz STWOR.
5. Cena może być tylko jedna - nie dopuszcza się wariantowości cen.
6. Cena nie ulegnie zmianie przez okres ważności ofert (związania) oraz okres realizacji zamówienia.
XIII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJACY BEDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT
O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą następujące kryteria:
1. Łączna ryczałtowa cena brutto oferty – maksymalna ilość punktów 100 pkt.
Sposób oceny ofert:
1. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 87 ust. 2 i art. 88 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy.
2. Obliczenie liczby punktów przyznanych każdej ofercie zostanie dokonane na podstawie
poniższego wzoru:
Pi =100 * Cmin / Ci
gdzie:
i – numer oferty,
Pi – liczba punktów przyznanych i-tej ofercie,
C min – najniższa łączna ryczałtowa cena brutto oferty spośród łącznych ryczałtowych cen brutto wszystkich ofert,
Ci – łączna ryczałtowa cena brutto i-tej oferty.
Punkty będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeżeli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów wynikająca z małej różnicy zaoferowanych cen.
Zamawiający udzieli zamówienia publicznego temu z wykonawców, którego oferta w toku oceny ofert nie zostanie odrzucona i będzie ofertą z najniższą ceną - zostanie uznana za najkorzystniejszą, tzn. otrzyma największą liczbę punktów P.
XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
1. Umowę może podpisać w imieniu wykonawcy osoba (osoby) upoważniona
do reprezentowania wykonawcy wymieniona w aktualnym odpisie z właściwego rejestru albo w aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub pełnomocnik,
który przedstawi pełnomocnictwo od osoby (osób) wymienionej w ww. dokumencie notarialnie poświadczonym osoby udzielającej pełnomocnictwa – jeżeli stosowne upoważnienie
nie wynika z dokumentów zawartych w ofercie.
2. Przed podpisaniem umowy wykonawca ma złożyć zamawiającemu szczegółowy kosztorys ofertowy.
3. Wybrany Wykonawca zgłosi się celem podpisania umowy w terminie wskazanym w zawiadomieniu o wyborze oferty, ale nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty.
4. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.
5. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawca, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
6. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
7. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
- nie zostanie złożona co najmniej jedna oferta nie podlegająca odrzuceniu;
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający będzie mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- wystąpi istotna okoliczność, powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
8. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
9. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną niezwłocznie zawiadomieni o wyborze oferty. Zamawiający poda nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, oraz jej cenę brutto.
10. W przypadku gdy okaże się, że Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, przedstawi w niej nieprawdziwe dane lub będzie uchylał się od zawarcia umowy na warunkach wynikających z specyfikacji, zamawiający wybierze następna z pozostałych ofert, która uzyska najkorzystniejsza ocenę, chyba że upłynie termin związania oferty.
XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający nie będzie żądał zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TRESCI ZAWIERANEJ UMOWY
1. Projekt umowy stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W jej treści, która nie podlega negocjacjom podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia.
2. Dopuszcza się częściowe fakturowanie wykonywanych prac. Łączna kwota faktur częściowych nie może przekraczać 50% wartości całego zamówienia.
XVII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH OFERENTOM W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1. Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej opisane w Dziale VI ustawy, tj. protest i odwołanie (przepisy wspólne: art. 179, protest: art. 180–183, odwołanie: art. 184-193a).
2. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, ze mógł zapoznać się z jego treścią.
3. Protest dotyczący treści ogłoszenia oraz postanowień SIWZ wnosi się w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej zamawiającego.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopię zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
Spis załączników do SIWZ:
1. Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz ofertowy;
2. Załącznik nr 2 do SIWZ – Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy;
3. Załącznik nr 3 do SIWZ – Wzór umowy;
4. Załącznik do SIWZ – Przedmiar robót o nazwie ”Kosztorys inwestorski” ;
5. Załącznik do SIWZ – Projekt wykonawczy;
6. Załącznik do SIWZ – Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
7. Załącznik - Przepisy techniczne dotyczące rozwiązań urządzeń sportowych;
8. Załącznik - Warunki techniczne;
8. Załączniki - rys1, rys2, rys3, rys4;