Opracowanie „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie” jest współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF).
Studium ma na celu wskazanie najbardziej efektywnego, niezawodnego, zasobooszczędnego i realnego finansowo wariantu Projektu. Opracowanie określa dalsze działania związane z realizacją Projektu.
Dokument uszczegóławia sformułowane w materiałach planistycznych kierunki rozwoju, tj. rozwoju infrastruktury szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego, jego technologii, parametrów techniczno – funkcjonalnych i wynikających stąd niezbędnych nakładów finansowych na jego realizację i późniejszą eksploatację. Rozwiązanie zapewni wysoką zdolność przewozową w rejonie występowania „wąskich gardeł” na sieci tramwajowej w centrum. W szczególności Studium wskazuje odpowiedź na pytanie jaka forma bezkolizyjnego transportu szynowego (przy współdziałaniu z innymi systemami transportu) zapewni uzyskanie oczekiwanych celów w zakresie jakości i standardów obsługi komunikacyjnej miasta, zwłaszcza komunikacją zbiorową. Najistotniejsze cele szczegółowe to:
„Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie” jest dostępne do pobrania na dedykowanej stronie: www.stm.krakow.pl