W dniu 25 września 2006 r. oddano do użytku nowe - wykończone i odpowiednio wyposażne - pomieszczenia Zintergowanego Centrum Zarządzania Kryzysowego i Ratownictwa przy ul. Rozrywka 26 w Krakowie. ZCZK powstało na mocy porozumienia z dnia 25 października 2005 r. pomiędzy Gminą Miejską Kraków a Komendą Miejską Państwowej Straży Pożrnej w Krakowie.
W skład Centrum wchodzą:
1. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa - w marcu 2015 roku nastąpiła zmiana nazwy na Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa (Zarządzenie nr 664/205 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 25.03.2015 r. w sprawie powołania Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa)
2. Miejskie Stanowisko Kierowania Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa pracuje w systemie całodobowych dyżurów pełnionych przez pracowników Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa pod numerami telefonów:
(12) 616-59-99
(12) 418 67 70
(12) 413 89 66 - fax
Zadania stojące przed Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa (CZKMK):
Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa przygotowuje codzienne raporty o stanie bezpieczeństwa dla Prezydenta Miasta Krakowa. Raporty powstają na podstawie informacji i meldunków składanych przez podmioty i instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne, m.in. ilości i rodzajów przestępstw, zagrożeń pożarowych, sanitarnych, powodziowych i innych.
Zgodnie z odpowiednimi zapisami rozporządzenia pracownikami CZKMK są pracownicy Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UMK.
Funkcjonowanie CZKMK finansowane jest z budżetu miasta w ramach zadań własnych Gminy.
Sprawozdanie CZK MK za 2015 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2016 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2017 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2018 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2019 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2020 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2021 r.
Sprawozdanie CZK MK za 2022 r.