Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do zakresu działania Zespołu Planowania i Analiz należy:
Planowanie i realizacja budżetu jednostki:
definiowanie zadań budżetowych i opracowywanie założeń do planu rzeczowo-finansowego jednostki,
opracowywanie prognozy dochodów realizowanych przez jednostkę,
opracowywanie projektu budżetu jednostki,
opracowywanie planu działania jednostki w układzie rzeczowo-finansowym i zadaniowym,
sporządzanie planów operacyjnych dla określonych zadań budżetowych - karty monitorowania zadań,
bieżąca weryfikacja planu jednostki i dokonywanie powiadomień o dokonanych zmianach,
sporządzanie harmonogramów dochodów i wydatków jednostki oraz bieżąca ich weryfikacja,
sporządzanie wniosków dotyczących zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kraków,
opracowywanie danych do projektu budżetu Wojewody Małopolskiego w temacie dochodów i wydatków z zakresu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa na podstawie zadania zleconego jednostce,
przyjmowanie wniosków o realizację zadań priorytetowych dzielnic,
obliczanie wysokości zaliczek i sporządzanie dyspozycji poleceń przelewu tych zaliczek dla wspólnot mieszkaniowych będących w zarządzie ZBK.
Sprawozdawczość:
okresowa sprawozdawczość z realizacji zadań budżetowych jednostki,
okresowa sprawozdawczość z realizacji planów operacyjnych,
okresowa sprawozdawczość z wykonania dochodów i wydatków związanych z realizacją zadania zleconego jednostce pod nazwą: gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa,
sprawozdawczość z realizacji zadań priorytetowych Rad Dzielnic,
okresowa sprawozdawczość z realizacji zakupów inwestycyjnych.
Analizy:
bieżące analizy realizowanych dochodów i wydatków wynikających z działalności jednostki,
okresowe analizy należności czynszowych oraz należności z tytułu opłat niezależnych od właściciela dotyczących zarówno lokali mieszkalnych jak i użytkowych,
okresowe analizy kształtowania się poziomu ściągalności należności czynszowych i opłat niezależnych od właściciela dotyczących lokali mieszkalnych i użytkowych,
okresowe analizy strat z tytułu nie wynajmowania lokali mieszkalnych i użytkowych,
okresowe analizy zmian stanu zasobów nieruchomości pozostających w zarządzie ZBK, mających wpływ na planowany poziom dochodów i wydatków,
bieżąca analiza kart pracy pracowników i sporządzanie kart zbiorczych dla poszczególnych zadań,
sporządzanie innych opracowań i analiz z zakresu działania jednostki na potrzeby Dyrektora jednostki, wydziału właściwego do spraw mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, radnych Miasta Krakowa, Prezydenta Miasta Krakowa.
Ewidencja sprzedaży w jednostce:
kontrola sprawozdań finansowych sporządzanych przez podmioty administrujące zasobem i komórki wewnętrzne jednostki pod względem prawidłowości i terminowości oraz zgodności z dokumentami źródłowymi,
sporządzanie dokumentów poleceń księgowań na podstawie otrzymywanych sprawozdań finansowych,
bieżące uzgadnianie księgowych kont rozliczeniowych związanych z przepływem środków finansowych,
sporządzanie zestawień i uzgadnianie sprzedaży do podatku VAT,
bieżące naliczanie dochodów z nieruchomości Skarbu Państwa i sporządzanie właściwej komórce organizacyjnej ZBK dyspozycji przekazania środków finansowych na odrębny rachunek Gminy Miejskiej Kraków.