REFERAT FINANSOWO-KSIĘGOWY – FK
os. Złotej Jesieni 14, tel. 0-12/616-61-98, fax. 0-12/616-61-29
- Kierownik Referatu Finansowo-Księgowego pełni funkcję Zastępcy Głównego Księgowego i ponosi odpowiedzialność przed Głównym Księgowym za organizację pracy i realizację obowiązków.
- Do podstawowych obowiązków i uprawnień Zastępcy Głównego Księgowego należy:
- zastępowanie Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności,
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- realizowanie zarządzeń i poleceń Dyrektora ZBK oraz poleceń służbowych Zastępcy Dyrektora do spraw Finansowych i Głównego Księgowego wynikających z zakresu czynności podległego Referatu.
- Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego z zakresu gospodarki finansowej jednostki należy:
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji ZBK zgodnie z planem finansowym oraz harmonogramem realizacji dochodów i wydatków,
- kontrola pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez ZBK,
- ewidencja wykorzystania i rozliczenia środków własnych, dotacji z budżetu i innych środków będących w ZBK,
- prowadzenie rozliczeń finansowych z budżetem Gminy Miejskiej Kraków, organami podatkowymi oraz ZUS,
- bieżące odprowadzanie dochodów z nieruchomości Skarbu Państwa (zadanie zlecone Gminie Miejskiej Kraków) na odrębny rachunek Gminy.
- Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego z zakresu rachunkowości należy:
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewniające terminowe i rzetelne przekazywanie informacji ekonomiczno-finansowych,
- terminowe i prawidłowe rozliczanie osób odpowiedzialnych materialnie,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych zgodnie z klasyfikacją środków trwałych,
- opracowywanie wewnętrznych zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
- Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego z zakresu sprawozdawczości należy:
- sporządzanie bilansu rocznego,
- sporządzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych i budżetowych na podstawie ksiąg rachunkowych.
- Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego z zakresu organizacji obiegu i archiwizacji dokumentacji finansowej należy:
- sporządzanie, przygotowywanie procedur dotyczących obiegu i wymogów formalnych dokumentów finansowych zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- opracowanie zasad archiwizacji dokumentacji finansowej.
-
Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego z zakresu obsługi finansowej wspólnot mieszkaniowych należy:
- ewidencja należnych wspólnotom zaliczek z tytułu eksploatacji i mediów oraz funduszu remontowego,
- regulowanie płatności należnych wspólnotom z tytułu zaliczek wnoszonych przez Gminę,
- prowadzenie bieżącej korespondencji z zarządcami wspólnot w przedmiotowym temacie.